• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 11 آبان 1401
کد مطلب : 175823
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Mjj3O
+
-

مهدی؛ غریبه بزرگ!

هواداران استقلال آرام‌آرام در حال از یاد بردن تصویری هستند که از مهدی قائدی داشتند. فعلا فقط سایه‌ای از این بازیکن به فوتبال ایران برگشته و خبری از آن استعداد ذاتی و آن تصمیم‌های هوشمندانه مهدی در زمین نیست. او را در نخستین سال‌های بازی برای استقلال، با شخصیت معروف «باشو، غریبه کوچک» مقایسه می‌کردند و در انتظار کنار‌رفتن ذره‌های غبار از مقابل چهره‌اش بودند. حالا اما مهدی، یک «غریبه بزرگ» برای باشگاه شده است؛ بازیکنی که برچسب سوپراستار دارد اما گل نمی‌زند، پاس گل نمی‌دهد، گره بازی‌ها را باز نمی‌کند و حتی در چنین فرمی، از تعویض‌شدن ناراحت می‌شود. با این همه، آنچه در این فصل برای مرد شماره‌20 استقلال اتفاق می‌افتد، می‌تواند تنها یک کابوس موقت باشد. او در همین جدال امروز با نساجی، می‌تواند همه‌‌چیز را تغییر بدهد. کافی است مهدی دوباره برای چند دقیقه قائدی شود تا هوادارها دوباره برای چند هفته سرگرم ستایش‌اش باشند.
 از یک جهت، باید به مهدی قائدی حق داد که دچار افت روحی شود. او ستاره تأثیرگذار استقلال و پای ثابت اردوهای تیم ملی بود که به امارات رفت. نیمکت‌نشینی در الاهلی اما همه‌‌چیز را از این بازیکن گرفت. مهم‌ترین ضربه برای این بازیکن، از دست دادن جام جهانی بود. او در بازگشت به لیگ برتر، آرامش همیشگی‌اش را نداشت و تأثیر این ماجرا خیلی زود در روند بازی‌اش پیدا شد. مهدی تا امروز فقط در یک بازی لیگ برتر برای استقلال درخشیده و این عملکرد به هیچ‌وجه قابل دفاع نیست. از جهت دیگر اما، باید پذیرفت که چنین مسائلی در دنیای فوتبال تا حدود زیادی طبیعی هستند. اصلا عجیب نیست که بازیکنان درجه یک با بدشانسی روبه‌رو شوند و بازیکنی که همیشه در حصار یک اتفاق بد بماند، هیچ‌وقت بزرگ نخواهد شد. اصلا مگر خود مهدی قائدی نبود که از آن تصادف فاجعه‌بار و همه ماجراهای بعدی، به سلامت عبور کرد تا ‌بهترین روزهای فوتبالش را سپری کند؟
 سوپرجام یک شانس دوباره برای مهدی قائدی است؛ یک مرز باریک بین تبدیل‌شدن به قهرمان آبی‌ها و پس‌گرفتن تاج و تخت با دوخته‌شدن به نیمکت تیم ساپینتو. او به هیچ‌قیمتی نباید این فرصت را از دست بدهد. این یک پیچ تعیین‌کننده در مسیر این فصل مهدی قائدی خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید