• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 11 آبان 1401
کد مطلب : 175789
+
-

خیابانی به نام شهید آرمان علی‌وردی

معبری مناسب از تهران در محل شهادت یا محل زندگی شهید امنیت «علی‌وردی» تغییر نام می‌دهد

درحالی‌که برخی از رسانه‌ها به اشتباه اعلام کرده‌اند که کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران، به‌دنبال تغییر نام شهرک اکباتان به شهید امنیت «آرمان علی‌وردی» است، سخنگوی شورا در توضیح اعلام کرد که معبر یا خیابانی به نام این شهید، نامگذاری می‌شود.
به گزارش همشهری، تعیین نام و تغییر نام شهرک‌ها به هیأت مدیره شهرک‌ها مربوط می‌شود. اگرچه بررسی نام انتخاب شده از سوی فرمانداری و شورای شهر می‌تواند انجام شود تا از ابعاد مختلف مشکل نداشته باشد اما اساسا تغییر نام شهرک‌ها در حوزه اختیارات شورای اسلامی شهر تهران نیست. به همین‌خاطر، اگرچه علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران از تماس حدود 6هزار شهروند با شورا برای تغییر نام شهرک اکباتان به نام شهید علی‌وردی خبر داد اما در عین حال عنوان کرد که برای پاسخگویی به حجم احساسات مردمی، در حداقل زمان ممکن معبری مناسب در محل شهادت یا محل زندگی آن شهید به نامش، نامگذاری خواهد شد.
نادعلی گفت: «پس از شهادت «آرمان علی وردی» هزاران تماس با کمیسیون تعیین نام و کمیسیون فرهنگی شورای شهر برقرار شد و عمده مطالبات نیز تغییر نام شهرک اکباتان به شهرک آرمان بود. ما نمی‌توانیم ورودی به تغییر نام شهرک‌ها داشته باشیم؛ چرا که هر شهرکی هیأت امنا دارد و براساس قانون، شورای شهر تنها می‌تواند در تغییر نام معابر، میدان‌ها، بوستان‌ها و تاسیساتی که تحت پوشش مدیریت شهری است، وارد شود. بنابراین برای پاسخگویی به احساسات مردمی، روز شنبه طی جلسه فوق‌العاده کمیسیون نامگذاری تلاش خواهیم کرد تا برای جلسه علنی روز یکشنبه شورا تغییر نام خیابانی را در این راستا پیشنهاد دهیم.»
به گزارش همشهری، طلبه بسیجی، آرمان علی وردی ۲۱ساله از شهدای ناآرامی‌های اخیر است که چهارشنبه شب (۴ آبان ۱۴۰۱) در منطقه اکباتان تهران مجروح شد  و به شهادت رسید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید