• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 10 آبان 1401
کد مطلب : 175671
+
-

خدمت‌رسانی گرم به بی‌خانمان‌ها در روزهای سرد

شهروندان فقط با گرفتن شماره 137می‌توانند به داد بی‌سرپناه‌های شهر برسند

شهرداری تهران در راستای مسئولیت اجتماعی اقدام به راه‌اندازی گرمخانه‌ها (مددسراها) کرده است تا بی‌خانمان‌ها روزهای سرد را در مکان گرم سپری کنند. خدمت‌رسانی در فصول سرد همه‌ساله با عنوان طرح «زمستان گرم» اجرا می‌شد، اما امسال مدیریت شهری عنوان «حامی شهر» را انتخاب کرده و قصد دارد شناسایی، جمع‌آوری و ساماندهی بی‌خانمان‌های پایتخت را با مشارکت شهروندان از طریق سامانه 137 انجام دهد.
به گزارش همشهری، پایتخت، 20گرمخانه یا مددسرا (2گرمخانه ویژه بانوان) دارد که به‌گفته مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، با توجه ‌به ظرفیت‌های موجود امکان‌پذیرش هر شب حدود 2هزار و 500بی‌خانمان و کارتن‌خواب در آنها وجود دارد.
 آنطور که احمد احمدی‌صدر عنوان کرده «با سرد شدن هوا فرایند شناسایی، جذب و انتقال افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب (کارتن‌خواب و بی‌خانمان، معتادان خیابانی، در راه‌ماندگان، بیماران روانی سرگردان، معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی، سالمندان طرد شده از سوی خانواده، کودکان کار خیابان، فرار، زباله‌گرد و ...) و ساماندهی آنها در اولویت اقدامات مدیریت شهری قرار گرفته است.»
او با اشاره به عملکرد مراکز خدمات اجتماعی در مناطق گفت که این مراکز با متولی‌گری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و با استفاده از تمام ظرفیت و امکانات، شبانه‌روزی اقدام به ساماندهی افراد آسیب‌دیده یا در معرض آسیب می‌کنند.
صدر در ادامه با بیان اینکه طرح حامی شهر با هدف سازماندهی امکانات و تجهیزات، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات و افزایش سطح تعامل و همکاری بین‌بخشی عملیاتی می‌شود، تأکید کرد: «با توجه ‌به برودت هوا و آغاز بارش‌های پاییزی، مردم درصورت مشاهده افراد بی‌سرپناه موارد را به سامانه 137گزارش کنند. مددسراها به طور شبانه‌روزی میزبان افراد بی‌خانمان هستند و انتقال آنها به این مراکز از طریق گشت فوریت‌های اجتماعی انجام می‌شود.» به‌گفته این مقام مسئول، 35گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شبانه‌روزی آماده خدمت هستند و ۲۲ گشت هم در مناطق در 2 شیفت صبح از ساعت 8 تا 16و بعدازظهر از ساعت 21تا 5 بامداد فعالیت می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید