• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 9 آبان 1401
کد مطلب : 175605
+
-

مقیسه و دوران پرحاشیه ساترا

مقیسه و دوران پرحاشیه ساترا

سعید مقیسه با رفتن امامیان حکمش را برای ریاست ساترا از پیمان جبلی گرفت. مقیسه طی چند سال اخیر در معاونت فضای مجازی صداوسیما فعالیت داشت و سال1399 به‌عنوان قائم‌مقام معاون فضای مجازی منصوب شد. در کارنامه کاری سعید مقیسه عناوین شغلی زیادی دیده می‌شود که می‌توان به مدیریت شبکه5 سیما اشاره کرد. وی پیش از این مسئولیت‌های مختلفی ازجمله قائم‌مقام شبکه3 سیما، مدیرکل ارزیابی عملکرد در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت، مدیریت اطلاعات و برنامه‌ریزی شبکه‌ قرآن و معارف سیما، مدیریت اطلاعات و برنامه‌ریزی معاونت بهره‌برداری فنی و مدیریت اطلاعات و برنامه‌ریزی اداره کل فرستنده‌های رادیویی، قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی و منابع مالی صداوسیما را در کارنامه‌ رسانه‌ای خود داشته است. همچنین مدیرعاملی شرکت تکتا در کارنامه‌ سوابق و مسئولیت‌های رسانه‌‌ای وی دیده می‌شود.
شاید بتوان گفت در مقایسه دوران مدیریت مقیسه در ساترا و امامیان بیشترین سختگیری در زمان وی اتفاق افتاد و بیشترین کارزارها برای بازگردان شبکه نمایش خانگی به وزارت ارشاد به امضا رسید. اما خود مقیسه بارها عنوان کرده که نظارت بر محتوا لازم و ضروری است. البته هم امامیان و هم مقیسه در دوران مدیریت‌شان کمترین نشست‌های رسانه‌ای و گفت‌وگوها را داشتند. با آمدن مقیسه به ساترا این موضوع همیشه عنوان می‌شود که آیا ساترا به‌طور کامل زیرنظر سازمان اداره خواهد شد و در این صورت شبکه نمایش خانگی هم در تولید محتوای خود مانند سیما تماشاگرانش را از دست می‌دهد.
اما سعید مقیسه دراین باره عنوان می‌کند: «اگرچه رئیس ساترا را رئیس سازمان صداوسیما انتخاب می‌کند اما این امر به‌معنای تصدی‌گری ساترا در فعالیت‌های تولیدی رسانه ملی نیست و به لحاظ ساختاری و شرح ‌وظایف از ابتدای تأسیس از سایر معاونت‌های تولیدی صداوسیما همچون معاونت سیما یا معاونت فضای مجازی منفک بوده و مأموریت تولید محتوا ندارد که تعارض منافع با VODها داشته باشد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید