• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 9 آبان 1401
کد مطلب : 175589
+
-

نوشابه فروش های دوره گرد، سارق حرفه ای بودند

 نوشابه‌فروش‌های دوره‌گرد پس از فروش نوشابه به مشتریان شان با استفاده از اسکیمر، اطلاعات کارت بانکی آنها را کپی و نقشه سرقت از حساب‌های بانکی را عملی می‌کردند.
به گزارش همشهری، اعضای این باند زمانی تحت تعقیب پلیس فتا کرمانشاه قرار گرفتند که یکی از طعمه‌هایشان با مراجعه به مأموران از دستبرد 48میلیون تومانی به‌حساب بانکی‌اش خبر داد. او که از این ماجرا شوکه شده بود، به مأموران گفت که سرقت موجودی حسابش در حالی صورت گرفته که کارت عابربانک نزد خودش بوده و آن را در اختیار فرد دیگری قرار نداده است.
با شکایت این مرد، تیمی از مأموران وارد عمل شدند و در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد که دستبرد به‌حساب بانکی شاکی با استفاده از کارت عابربانک صورت گرفته است؛ به این صورت که سارق با مراجعه به چند فروشگاه مختلف در چند استان متفاوت، اقدام به خریدهای میلیونی کرده و پول آن را از طریق دستگاه پز و از حساب شاکی پرداخت کرده است.
با این اطلاعات معلوم شد که شاکی در دام سارقان اسکیمری قرار گرفته است؛ افرادی که با استفاده از اسکیمر موفق شده‌اند تا اطلاعات کارت بانکی شاکی را کپی و این اطلاعات را روی یک کارت خام ضبط کرده و در نهایت کارتی درست شبیه کارت بانکی شاکی تهیه کرده و با آن، حساب وی را خالی کنند.
در حالی‌که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت، مالباخته‌های دیگری هم با مراجعه به پلیس خبر از دستبرد به حساب‌های بانکی‌شان دادند و شواهد نشان می‌داد که آنها نیز در دام سارقان اسکیمری گرفتار شده‌اند.
در این شرایط مأموران به جست‌وجو برای شناسایی سارقان پرداختند و در تحقیق از شاکیان متوجه شدند که بین اظهارات همه آنها یک نقطه اشتراک وجود دارد؛ همه این افراد مدتی قبل و برای رفع تشنگی اقدام به خرید نوشابه از یک نوشابه‌فروش دوره‌گرد که با وانت در خیابان‌ها پرسه می‌زد، کرده و پول آن را از طریق کارت بانکی‌شان پرداخت کرده بودند.
با این اطلاعات شکی باقی نماند که نوشابه‌فروش دوره‌گرد همان سارق تحت تعقیب است؛ او زمانی که شاکیان کارت عابربانک‌شان را به وی داده بودند تا پول نوشابه را حساب کنند، با استفاده از اسکیمر توانسته اطلاعات کارت بانکی آنها را کپی کند و از طرفی چون مالباخته‌ها رمز 4رقمی‌شان را به او گفته بودند، به راحتی توانسته بود کارتی شبیه کارت آنها جعل و حسابشان را خالی کند.
سرهنگ علی کسانی، رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه با بیان این خبر گفت: درحالی‌که بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان توانسته بودند دست‌کم 640میلیون تومان با این شگرد از حساب بیش از 30نفر سرقت کنند، جست‌وجو برای دستگیری آنها ادامه یافت تا اینکه وانتی که این افراد از آن برای اجرای فروش نوشابه‌ استفاده می‌کرد، شناسایی شد. صاحب وانت اما مدعی شد که ماشینش را در ازای روزی 300هزار تومان به فردی به نام سعید کرایه داده و از ماجرای سرقت‌ها بی‌خبر است. در ادامه سعید و همدستانش که با کرایه وانت و در نقش نوشابه‌فروش دوره‌گرد، اقدام به سرقت از حساب‌های بانکی مشتریان شان کرده بودند، در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی و توسط مأموران دستگیر شدند.
سرهنگ کسانی ادامه داد: با کشف تجهیزات اسکیمر از متهمان، همگی آنها به پلیس فتای کرمانشاه منتقل شدند و در بازجویی‌ها به سرقت‌های اسکیمری اعتراف کردند که تحقیقات برای کشف سایر جرائم آنها ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید