• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 9 آبان 1401
کد مطلب : 175545
+
-

طرح احداث تونل جاویدالاثر متوسلیان نهایی شد

عمرانی
طرح احداث تونل جاویدالاثر متوسلیان نهایی شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از نهایی شدن طرح فاز مقدماتی تونل جاویدالاثر متوسلیان خبر داد. عباس شعبانی در این رابطه گفت: «طول این تونل ۹کیلومتر است که از میدان سپاه شروع شده و تا بزرگراه آزادگان نیز کشیده می‌شود. یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهری در این دوره مدیریت شهری، امتداد بزرگراه شهیدصیادشیرازی است که به‌صورت یک تونل شهری اجرا می‌شود.»
به گزارش همشهری، شعبانی درباره شیوه اجرای این پروژه عنوان کرد: «با توجه به اینکه در مسیر این تونل شهری بافت فرسوده مسکونی و مجلس شورای اسلامی قرار دارد که تونل از زیر این قسمت‌ها می‌گذرد، اجرای آن به‌صورت یک تونل 2طبقه یا در کنار هم-به‌عنوان فاز دوم این طرح- در دست بررسی است تا بهترین طراحی‌ای که خطر کمتری برای بافت فرسوده این محدوده داشته باشد، اجرا شود.»  به‌گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، هزینه ساخت این تونل در بودجه مصوب شهرداری تهران به‌صورت مشارکتی دیده شده است. شعبانی با بیان اینکه هم‌اکنون 2سرمایه‌گذار برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند، یادآور شد: «هزینه ساخت تونل جاویدالاثر متوسلیان ۲۰هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.» شعبانی درباره شیوه مشارکت و سرمایه‌گذاری در اجرای این پروژه اضافه کرد: «نحوه این مشارکت مالی باید توسط معاونت مالی و اقتصاد شهری و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی تبیین شود.»

روانسازی ترافیک در محدوده حرم حضرت‌عبدالعظیم(ع)
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از پیشرفت قابل ملاحظه عملیات احداث پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهیدآوینی در محدوده منطقه20 هم خبر داد. عباس شعبانی با یادآوری اینکه احداث پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهیدآوینی متعاقب حذف دوربرگردان همسطح این بزرگراه در محدوده بلوار سلمان‌فارسی و با توجه به لزوم ساماندهی و رفع تقاضای ترافیکی این محدوده از جنوب پایتخت در دستور کار قرار گرفت، به همشهری گفت: «عملیات اجرایی این دوربرگردان غیرهمسطح ابتدای اسفندماه سال1400 آغاز شد و پیشرفت عملیات اجرایی آن از مرز 30درصد فراتر رفته است.»  او با بیان آنکه نزدیکی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و ترافیک عبوری در خیابان سلمان‌فارسی از یک‌سو و تقاضای ترافیکی جهت دسترسی به بزرگراه امام‌علی(ع) و شمال تهران از سوی دیگر، منجر به تداخل جریان‌های عبوری و ایجاد یک نقطه حادثه‌خیز ترافیکی در این محدوده از جنوب تهران شده بود، تأکید کرد: «اجرای پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهیدآوینی با توجه به درخواست شهرداری منطقه20 و لزوم حذف دوربرگردان همسطح موجود به مرحله اجرا رسیده و بهره‌برداری از آن ضمن بهبود شاخص‌های ایمنی و کاهش تصادفات، زمینه‌ساز روانسازی ترافیک در بزرگراه شهیدآوینی خواهد شد.»‌ به‌گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تیرهای برق 20کیلوولت، لوله آبیاری فضای سبز و دوربین‌های نظارتی بخشی از موانع تاسیساتی اجرای این پروژه بوده و تلاش‌های صورت گرفته تاکنون، سبب رفع بخشی از معارضات ملکی و تاسیساتی پروژه شده است. این پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهیدآوینی به‌صورت یک پل 4دهانه با عرشه فلزی و دال بتنی طراحی شده و طول آن با احتساب شیب‌راهه‌های ورودی و خروجی به 450متر می‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید