• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 9 آبان 1401
کد مطلب : 175538
+
-

دانشگاه؛ بهترین جایگاه برای گفت‌وگو درباره حوادث اخیر

رئیس‌جمهور در دیدار روسای دانشگاه‌های سراسر کشور، دانشگاه را بهترین جایگاه برای بحث و گفت‌وگو درباره رخدادهای اخیر و ارائه راهکار دانست و گفت: شرط مهم این گفت‌وگوها فهم درست مسائل است. اگر مسائل به‌خوبی تحلیل نشده یا تحلیل‌ها بیش‌از آنکه از حقیقت نشأت گرفته باشند، تحت‌تأثیر فضاسازی‌ها و جوسازی‌های رسانه‌ای و مجازی باشند، راهکارهای ارائه‌شده راه به خطا خواهند برد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی سیاسی بودن را از الزام‌های فضای دانشگاه دانست و گفت: سیاسی بودن دانشگاه یعنی اینکه دانشگاه باید بیشتر و بهتر از هر بخش دیگری جامعه و نیازهای آن را بشناسد و برای خدمت به مردم اولویت‌هایش را با نظام مسائل کشور منطبق کند.
وی به رخدادهای روزهای اخیر کشور و ازجمله در دانشگاه‌ها اشاره کرد و ادامه ‌داد: جنگ امروز، جنگ روایت‌هاست. دشمن که تلاش بسیاری کرده بود فعالیت‌های علمی، صنعتی، تولیدی و خدماتی در کشور متوقف و ارتباطات ایران با دیگر کشورها قطع شود، وقتی در عمل خود را ناکام دید، توطئه و کارشکنی را آغاز کرد.
رئیس‌جمهور عنوان‌کرد: دشمن به‌صراحت اعلام کرد تلاش خواهد کرد تا فروش نفت ایران را به صفر برساند، اما درحال‌حاضر صادرات نفت کشور به آمار قبل از تحریم‌ها نزدیک شده‌ است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید