• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 8 آبان 1401
کد مطلب : 175491
+
-

ابرستاره‌ها در فینال؟

شاید رونالدو و مسی در دیدار نهایی جام جهانی با هم روبه‌رو شوند

ابرستاره‌ها در فینال؟

در روزهایی که کریستیانو رونالدو بدترین فصل عمرش را سپری می‌کند، لیونل مسی به روزهای خوبش برگشته اما گل‌ها و پاس‌گل‌هایش در سال2022 نمی‌تواند خودش و هوادارانش را راضی کند. بارها عنوان شده از لحاظ کیفی مسی در لیگی بازی می‌کند که بیشتر تیم‌هایش ناشناخته‌اند و حضور در ترکیب پرستاره‌ترین تیم جهان در کم‌رقابتی‌ترین لیگ اروپا چیزی نیست که نیاز به جادوهای ستاره آرژانتینی داشته باشد.
     ستاره آرژانتینی در سال2022 توانسته 25گل با پیراهن پاری‌سن‌‌ژرمن و تیم ملی به ثمر برساند که البته هیچ‌یک از این 25گل گل‌هایی حیاتی و به تیمی بزرگ زده نشده. بنفیکا بزرگ‌ترین تیمی است که مسی توانسته دروازه‌اش را در این سال میلادی باز کند. او در سالی که رو به پایان است به این تیم‌ها توانسته گل بزند؛ استونی (5گل)، مکابی (3گل)، هندوراس، کلرمون، مون‌پلیه، لیل و جاماییکا (2گل)، نیس، نانت، لوریان، لانس، آژاکسیو، بنفیکا و لیون (هر کدام یک‌گل).
     اگر این موضوع را با عملکرد ضعیف کریستیانو رونالدو در این فصل در کنار هم بگذاریم، به نکته غم‌انگیزی می‌رسیم؛ اینکه دوره 2‌ابرستاره تاریخ فوتبال رو به پایان است. با این‌حال، ممکن است در جام جهانی آینده اتفاق هیجان‌انگیزی پیرامون رقابت این دو رخ بدهد. ابرکامپیوتری پیش‌بینی کرده که آرژانتین و پرتغال به فینال جام جهانی می‌رسند و آرژانتین در ضربات پنالتی برنده و قهرمان می‌شود. یعنی مسی و رونالدو یک‌بار دیگر می‌توانند روبه‌روی هم بایستند و چه چیزی از این جذاب‌تر؟
     مسی توانسته با استفاده از غیبت رونالدو در لیگ قهرمانان این فصل فاصله گل‌هایش را با این بازیکن کم کند. حالا رونالدو 140گل و مسی 129گل در این رقابت‌ها دارند. مسی 13‌گل دیگر می‌خواهد تا به بهترین گلزن لیگ قهرمانان در تاریخ مسابقات تبدیل شود و 4پاس‌گل دیگر تا تبدیل‌شدن به بهترین پاسور این رقابت‌ها و هر دو عنوان را باید از کریستیانو بگیرد که در این رقابت‌ها غایب است؛ مسی 129‌گل و 39‌پاس‌گل و رونالدو 141‌گل و 42‌پاس‌گل. مسی در تعداد دبل‌ها هم از رونالدو پیش است؛ تعداد دبل گل؛ مسی (۱۵۲) و رونالدو (۱۴۶دبل).
     یک خبر تازه درباره مسی منتشر شده مبنی بر اینکه پپ گواردیولا قصد دارد در تابستان آینده برای جذب رایگان او اقدام کند. خود این بازیکن گفته تا جام جهانی تصمیمی برای آینده نمی‌گیرد اما پاریس می‌خواهد او را با قراردادی سنگین نگه دارد؛ همان‌طور که امباپه را راضی به ماندن کردند. بارسلونا هم فرصت بازگرداندن او را از دست نخواهد داد. شاید چلسی هم وارد عمل شود. رویای تاد بولی این است که رونالدو و مسی را در سال‌های پایانی این دو ابرستاره به استمفوردبریج ببرد و رویدادی تاریخی رقم بزند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید