• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 8 آبان 1401
کد مطلب : 175475
+
-

چند بازی معمولی و دیگر هیچ

امشب هم در اروپا از بازی بزرگ خبری نیست

 این هفته در لیگ‌های اروپایی بازی دندان‌گیری نداشتیم، نه دیروز و نه امروز. 2دیدار در لیگ برتر و چند دیدار کم‌اهمیت در لالیگا و سری‌آ تنها چیزهایی است که می‌توانید امروز دنبال کنید.

آرسنال................ ناتینگهام

9بازی در یک ماه تیم آرسنال را خسته کرد. حالا توپچی‌ها امید چندانی به صدرنشینی در لیگ اروپا ندارند و احتمالا باید خودشان را آماده رویارویی با یکی از تیم‌های سقوط‌کرده از لیگ قهرمانان کنند؛ شاید بارسلونا یا اتلتیکو یا سویا و یوونتوس. پیروزی در دیدار امشب مقابل تیم آخر جدول می‌تواند آنها را در صدر لیگ برتر نگه دارد اما ناتینگهام همان تیمی است که هفته گذشته لیورپول را شکست داد. باخت به آیندهوون نخستین شکست در ۱۰‌بازی اخیر و دومین شکست در کل فصل بود. آرسنال از 11‌بازی لیگ برتری این فصلش، 9‌برد، یک‌ تساوی و یک ‌باخت داشته و امروز رودرروی تیمی قرار می‌گیرد که از 12‌بازی این فصلش در لیگ برتر، صاحب 2‌برد، 3‌مساوی و 7‌باخت شده است. ناتینگهام پس از تساوی مقابل برایتون و پیروزی مقابل لیورپول به مصاف با آرسنال آمده و از لحاظ روحی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

منچستر.................. وستهم

یکی از هواداران منچستر به تن‌هاخ گفت در بازی با وستهم رونالدو را در ترکیب ثابت بگذارد و سرمربی هلندی در پاسخ به او گفت: «باشه». به‌نظر می‌رسد رابطه بین این سرمربی و ستاره پرتغالی خوب شده و مشکل از بین رفته. رونالدو در بازی با شریف سومین گل فصلش را به ثمر رساند و حالا در آستانه جام جهانی، بازی‌ها و دقایق بیشتر و گل‌های دیگری می‌خواهد. تن‌هاخ از او و رشفورد در خط حمله استفاده کرد و سیستم را به‌خاطر‌آنها تغییر داد. آنتونی پس از حرکت نمایشی و تحقیرآمیزی که در بازی با شریف داشت، بین 2‌نیمه از ترکیب بیرون رفت تا این سیستم آزمایش شود. نتیجه راضی‌کننده بود و شاید آنتونی از این پس کمتر از قبل در ترکیب ثابت قرار بگیرد. البته خود آنتونی و هم‌تیمی‌‌هایش از کاری که کرد دفاع کرده‌اند. دالو گفت وظیفه او سرگرم‌کردن مردم است و حرکت چرخشی 360درجه‌ای‌اش نوعی سرگرمی‌سازی بوده. فرد هم گفت چون خودش و کاسمیرو توانایی چنین کارهایی را ندارند، باید آن را به آنتونی یا نیمار و وینیسیوس بسپارند. گواردیولا هم از رقیب همشهری تیمش تمجید کرده و گفته: «من این حس را دارم که بالاخره یونایتد دارد وارد رقابت می‌شود. بازی آنها را مقابل شریف و نیمه اول‌شان مقابل چلسی را دیدم، آنچه را که الان از یونایتد می‌بینم، دوست دارم.»

رئال .......................خیرونا

ساعت 18:45 امروز رئال‌مادرید به مصاف خیرونا می‌رود. کریم بنزما و والورده ممکن است به این بازی هم نرسند و درباره کریم گفته می‌شود شاید تا جام جهانی از ترکیب دور باشد. رئال در غیاب این دو مهره کلیدی، نخستین شکست فصل را در بدترین بازی خود مقابل لایپزیش متحمل شد؛ دیداری که وینیسیوس در آن 26بار توپ از دست داد. البته 37درصد دریبل‌های رئال‌مادرید را وینیسیوس زده که بالاترین درصد دریبل در ‌5‌لیگ بزرگ اروپایی است. آنچلوتی گفته مودریچ، سبایوس و والورده آماده این بازی هستند اما شاید روی آنها ریسک نکند. رودریگو هم دچار مسمومیت شده و تمرین نکرده. این سومین دیدار پیاپی است که بنزما از دست می‌دهد. او 3‌بازی هم پیش از ال‌کلاسیکو از دست داده بود. با اینکه رئال در هر بازی گل می‌خورد اما عملکرد دفاعی این تیم نسبت به فصل گذشته بدتر نیست. فصل گذشته، تیم به‌طور میانگین 0.89‌گل در هر بازی دریافت کرد، درحالی‌که این تیم در این فصل 0.82‌گل در هر بازی خورده است. در این فصل این تیم 2.3‌گل در هر بازی به ثمر رسانده و فصل گذشته میانگین آن 2.1‌گل در هر بازی بود. رئال‌مادرید بهترین صدرنشین در 5‌لیگ معتبر اروپایی است و 93‌درصد از امتیازات موجود را کسب کرده است. پس از آن پاریس (88درصد)، ناپولی (87درصد)، آرسنال (84درصد) و اونیون برلین (69درصد) قرار دارند؛ البته تا پیش از دیدارهای این هفته.

تورینو .....................میلان

آخر شب هم هواداران میلان تقابل تیم‌شان با تورینو را تماشا خواهند کرد. میلان که پیش از شروع این هفته با اختلاف 3‌امتیازی نسبت به ناپولی روی پله دوم جدول ایستاده بود، باید با تورینوی رده دهمی بازی کند؛ تیمی که 12‌امتیاز کمتر از میلان دارد. تورینو 2‌بازی آخرش را با پیروزی پشت سر گذاشته و روحیه خوبی برای تقابل با میلان دارد. این در حالی است که میلان از 5‌بازی آخرش تنها یک‌ باخت داشته و 4‌بار برنده از زمین بیرون آمده است. تنها شکست میلان در این 5‌هفته مقابل چلسی بوده است. میلان که این هفته یک ‌نبرد حساس هم با سالزبورگ دارد و برای صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا یک ‌امتیاز از این بازی می‌خواهد، شاید در بازی امشب به تعدادی از مهره‌های کلیدی‌اش استراحت بدهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید