• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 8 آبان 1401
کد مطلب : 175405
+
-

عدد خبر/ ۳ مؤسسه

بر پایه ویرایش ۲۰۲۳ نظام رتبه‌بندی جهانی پایداری «کیو.اس.» که در سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر شده است، 3مؤسسه ایرانی میان برترین مؤسسه‌های پایدار جهان جای گرفته‌اند. محمد حسن‌زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در این زمینه اعلام کرد: دانشگاه‌های «تهران»، «صنعتی امیرکبیر» و «شیراز» در جایگاه نخست تا سوم ملی در این نظام رتبه‌بندی هستند.

 250 درصد
سریع‌ترین کفش جهان از فناوری هوش مصنوعی برای به حرکت درآوردن 8 چرخی استفاده می‌کند که با حرکات کاربر سازگار است و سرعت راه رفتن فرد را به ۱۱ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد. مهندسان صنعت روباتیک از سریع‌ترین کفش‌ جهان رونمایی کرده‌اند. کفشی که با 8 چرخ طراحی شده و سرعت راه رفتن افراد را تا ۲۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

 743 میلیارد
 اختلال اینترنت و فیلتر اینستاگرام و واتساپ، در طول مهر سال‌جاری منجر به کاهش بیش از ۷۴۳ میلیارد تومانی درآمدهای همراه اول از محل کارکرد خطوط دائمی و اعتباری این اپراتور شد. براساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همراه اول در پایان شهریور ماه بیش از ۷۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک دائمی و اعتباری فعال داشته که ۵۳ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۵۸ مشترک از اینترنت 3G یا 4G این اپراتور استفاده می‌کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید