• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 7 آبان 1401
کد مطلب : 175380
+
-

پشت‌ خط‌زن / اتفاق نادر...

جمشید حمیدی-کارشناس والیبال

در ست دوم دیدار تیم‌های گیتی‌پسند و هورسان در هفته ششم لیگ برتر والیبال اتفاق عجیبی رخ داد. داور اول سرمربی تیم هورسان را با کارت زرد و قرمز از زمین اخراج کرد اما مربی زیر بار رأی داور نرفت و کار به مأمور انتظامی کشید و این اتفاقات منجر به توقف 10دقیقه بازی شد. هرچند اوضاع داوری والیبال با مردان پرحاشیه‌ای که همه می‌شناسند، چنگی به دل نمی‌زند ولی در هیچ جای دنیا هیچ مربی‌ای مقابل رأی داور نمی‌ایستد. قبول داریم که برخی از داوران در حد قضاوت در لیگ برتر نیستند و کمیته داوران سرمایه‌گذاری بیهوده روی آنها انجام می‌دهد اما اگر به قوانین احترام نگذاریم، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

مجسمه‌ بسازیم؟
در نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال که هفته پیش برگزار شد، حاضران نقدهای خوبی را به تیم‌ ملی و تیم‌های رده‌های سنی داشتند. اکثر افراد به نقاط ضعف والیبال در پاسوری اشاره و از مسائل دیگر صحبت کردند. البته یکی دو نفر هم تعارف تکه پاره کردند و نزدیک بود اصل رسالت کمیته که بررسی صادقانه شرایط تیم ملی است، به بیراهه برود. ولی عجیب‌ترین پیشنهادی که در این جلسه مطرح شد، ساختن مجسمه یکی از مربیان بود که از قضا بیشتر حاضرین نسبت به عملکرد او انتقاد داشتند. هر فردی حق دارد نظر خود را بگوید ولی فراموش نکنیم که والیبال ما با استعدادها و نفراتی که دارد، شایسته بهترین‌هاست.

لیگ بدون پدیده
لیگ برتر والیبال تا این هفته پدیده نوظهوری نداشته است. در 6هفته‌ای که از لیگ گذشته است، هیچ‌یک از تیم‌ها بازیکن جدیدی را که چشمگیر باشد، معرفی نکرده‌اند. باز جای شکرش باقی است که جوانانی چون محمد بربست فرصتی پیدا کرده‌اند تا خودی نشان بدهند. این جوان ارومی تیم گیتی‌پسند قادر به زدن هر توپی است و قدرت پرش بی‌نظیری دارد. یکی دیگر از جوانانی که پارسال در لیگ بود و امسال تازه بازی‌اش گرفته است، علی حاجی‌پور نام دارد. او که در تیم هرازآمل بازی می‌کند، پشتوانه ارزشمندی برای والیبال در پست قطر پاسور است. حاجی پور تاکنون در هر مسابقه بالای ۲۰امتیاز گرفته.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید