• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 7 آبان 1401
کد مطلب : 175370
+
-

امیدوارم دیگر این داور را نبینم

رحمان محمدی‌راد سرمربی تیم والیبال هورسان رامسر از داور بازی با گیتی‌پسند شاکی است و می‌گوید باشگاه امروز به کمیته داوران شکایت می‌کند

امیدوارم دیگر این داور را نبینم

 از شروع فصل، اعتراضات به داوری کم نبوده است. می‌گویند سطح داوری در حد لیگ برتر والیبال و بازی‌‌هایی که برگزار می‌شود نیست ولی در بازی هورسان رامسر و گیتی‌پسند اصفهان که در هفته ششم برگزار شد، اعتراضات جدی‌تر بود در حدی که رحمان محمدی‌راد، سرمربی هورسان کارت قرمز گرفت. او شکست تیمش را خیلی به داوری ربط نمی‌دهد اما او و باشگاه به حدی از داوری شاکی هستند که شکایتشان را به کمیته داوری ببرند.  

از اتفاقات بازی با گیتی‌پسند بگویید. داور شما را با کارت قرمز اخراج کرد و حتی کار به نیروی انتظامی هم کشیده شد.

من فقط در ست دوم اخراج شدم و در ست بعدی کنار زمین بودم. اگر بگویم ما در این بازی باختیم چون داوری بد بود، درست نیست اما داور خیلی تأثیرگذار بود. داور تصمیماتی گرفت که به ضرر ما و ناعادلانه بود. اتفاقات مشابهی مثل خطای دوضرب برای هر دو تیم افتاد، برای تیم مقابل سوت نمی‌زد ولی قانون را برای ما اجرا می‌کرد. در کل در بازی‌هایی که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، داور نباید همه نظرات خط‌نگه‌‌دارها را بپذیرد و بیشتر به داوری تسلط داشته باشد. اما داور این بازی همه رأی‌های خط‌نگه‌دارها را تأیید می‌‌کرد.

  روی چه تصمیمی شما اعتراض کردید و کارت گرفتید؟
در لحظه‌ای که داور به من کارت قرمز داد، 7اشتباه کرده بود که به ضرر تیم ما بود. امیدوارم و فقط آرزو می‌کنم که در دوران مربیگری‌ام دیگر این داور را نبینم، به جز آرزو‌کردن کار دیگری نمی‌توانم انجام بدهم.

  نمی‌خواهید اعتراض کنید؟
باشگاه روز شنبه به کمیته داوران اعتراض می‌کند. چینش داوری از سطح بازی پایین‌تر بود. نمی‌گویم داوران ضعیف هستند اما این کوبل داوری در حد بازی نبود. امیدوارم کمیته داوری فیلم بازی را ببیند. امیدوارم که من اشتباه کرده باشم که اگر اینطور باشد، از همه عذرخواهی می‌کنم. اگر اشتباه از داوری باشد، دوست دارم به قدری شجاعت داشته باشند که حداقل این را اعلام کنند.

  انتقادی که از شما می‌شود این است که چرا رأی داور را برای اخراج نپذیرفتید و حتی کار به مداخله نیروی انتظامی کشید.
بازی ناظر دارد چرا باید نیروی انتظامی ورود می‌‌کرد؟ به این دلیل که هیچ‌یک از کسانی که آنجا بودند با هم هماهنگ نبودند. در یک تعویض داور بالا می‌گفت می‌توانی تعویض انجام بدهی، داور پایین می‌گفت نمی‌توانی. من تجربه زیادی در مربیگری ندارم اما در این سال‌ها برای اولین‌بار بود که اینقدر عصبانی می‌شدم. لبخند و حرکات داور باعث شد از کوره در بروم. نه‌تنها من که بازیکنان هم عصبی شدند و روی بازی کنترلی نداشتیم. ما بازی قابل انتقادی ارائه دادیم و به‌خودمان باختیم ولی اشتباهات داوری هم بیش از حد تأثیرگذار بود.

  از شروع لیگ انتقاد به داوری زیاد است و بعضی‌ها داوری را در سطح لیگ نمی‌دانند.
در بازی با گنبد هم ما به‌عنوان تیم برنده و هم گنبد به‌عنوان تیم بازنده به داوری معترض بودیم. در سطح دنیا هیچ مسابقه‌ای بدون ویدئوچک برگزار نمی‌شود. ما مدعی هستیم که جزو چند لیگ برتر جهان هستیم اما متأسفانه ساز وکاری که داریم، در ‌شأن بازیکنان و والیبالمان نیست. ویدئوچک به داوران کمک می‌کند که خطاهایشان را کمتر کنند. یک‌سری اشتباهات سلیقه‌ای است که ویدئوچک هم نمی‌تواند برایش کاری کند ولی با سرعتی که توپ دارد، داور هم کار سختی دارد و حتما باید ویدئوچک باشد. امسال که گذشت، امیدوارم سال آینده قانون استفاده از ویدئوچک را اجرا کنیم.

  اول فصل گفته شد که قرار است تیم شما از ویدئوچک استفاده کند.
همینطور بود و قرارداد بستیم و می‌خواستیم همه مسابقات را با ویدئوچک برگزار کنیم اما با فدراسیون به مشکل خوردیم. هزینه استفاده از ویدئوچک برای هر بازی 20میلیون تومان بود. فدراسیون گفت حق داوری داور ویدئوچک را پرداخت می‌کند ولی بقیه هزینه‌ها مثل هزینه هتل، رفت‌وآمد و تغذیه را باید خود باشگاه هورسان بپردازد. ما هم که نمی‌خواستیم هزینه‌ای را به هزینه‌های باشگاه اضافه کنیم، منصرف شدیم. باشگاه ما خصوصی است و نمی‌شود فشار زیادی آورد.

  از لیگ و تیم راضی هستید؟
تیم خوبی داریم اما درحالی‌که همه سالن‌ها ایراد دارند، فدراسیون فقط به ما میزبانی نداد. میزبانی در رشت هزینه‌ها را بالا برده است. هدف تیم صعود به پلی‌آف است و امیدواریم این اتفاق بیفتد. لیگ سختی هم داریم. بازیکنان در تیم‌ها تقسیم شده‌اند و بازی‌ها با کیفیت خوبی برگزار می‌شود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید