• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 7 آبان 1401
کد مطلب : 175304
+
-

فریاد پایان مماشات

مردم تهران در آیین پرشکوه تشییع شهدای امنیت و حرم شاهچراغ خواستار اقدام مسئولان برای ایجاد امنیت در کشور شدند

گزارش
فریاد پایان مماشات

اقدام تروریستی روز چهارشنبه در حرم شاهچراغ در شیراز ثابت کرد که دشمنان ملت ایران برای رسیدن به اهداف خود از هیچ جنایتی فروگذار نیستند. آنان در تلاشند تا اهدافشان را که بارها با دست رد از سوی ملت ایران ناکام مانده است این بار به زور اسلحه و توسل به ترور و خشونت به نتیجه برسانند. اقدامی که نشان‌دهنده نبود شناخت آنان از ملت ایران است و هر بار نتیجه‌ای ناخوشایند برایشان به ارمغان می‌آورد. با این حال، ملت صبور ایران در 43روز گذشته همزمان با ناآرامی سازماندهی شده از سوی عناصر ضد‌انقلاب که به بهانه درگذشت مهسا امینی شکل گرفت؛ همه تجربه 43ساله ضدیت خود با نظام را به صحنه آوردند تا این بار تیری که گمان می‌کردند قرار است به هدف اصابت کرده و نظام اسلامی را زمینگیر کند به هدف بخورد. با این حال، شکست پروژه آشوب خیابانی طراحی دوم آشوبگران طرح ترور را در دستور کار تروریست‌های حرفه‌ای قرار داد تا با کشتار مردم و حافظان امنیت کشور؛ ثبات سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی دستخوش تکانه‌هایی شود تا شاید از رهاورد این تکانه‌ها، زمینه سرنگونی جمهوری اسلامی فراهم شود. اما نمی‌دانستند خون شهدا، نه‌تنها خللی در عزم ملت ایران برای مقابله با تروریست‌ها و ناامن‌کنندگان امنیت کشور ایجاد نمی‌کند بلکه طومار آنان را در هم پیچیده و مردم را متحدتر از هر زمان دیگری مقابل این جریان قرار می‌دهد.

انتقام خون شهدا را می‌گیریم
نمازگزاران جمعه در شهرهای مختلف کشور، پس از پایان نماز و به دعوت گروه‌ها و جریان‌های مختلف با برپایی راهپیمایی خواهان پایان دادن به ناامنی‌ها و آشوب‌ها از سوی مسئولان و برخورد جدی با جنایتکارانی شدند که امنیت مردم را به خطر انداخته‌اند. در تهران نیز، محمدجواد علی‌اکبری، خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به حادثه تروریستی شیراز گفت:«جنایت شیراز، حقیقتا اتفاق تلخی بود که با بی‌رحمی انسان‌های مظلومی را که در حال عبادت در وقت نماز بودند با وضع فجیعی به شهادت رساندند و امام و امت را داغدار کردند. به لطف الهی انتقام این خون‌های پاک از مسببان اصلی این حوادث یعنی استکبار جهانی گرفته خواهد شد.» وی ادامه داد:«وقتی با امنیت کشور بازی می‌شود، این اتفاقات رخ می‌دهد. کسی نمی‌تواند با امنیت کشور بازی کند. از این طرف داعش همان آمریکای ریش‌دار خونخوار و دژخیم وسط میدان است. داعش همان آمریکای ادکلن نزده است، ملت ما فریب نخورد.» مردم تهران بعد از اقامه نماز، با برگزاری راهپیمایی، جنایت تروریستی در حرم مطهر حضرت احمدابن‌موسی (علیه‌السلام) را محکوم کردند. راهپیمایان در این مراسم ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت احمدابن‌موسی (علیه‌السلام) انزجار و تنفر خود از دشمنان ایران اسلامی را نشان دادند. در ابتدای این مراسم و پس از اقامه نمازجمعه تهران، پیکر شهید سرگرد پاسدار امیر کمندی و شهید سیدفرید معصومی نیز تشییع شد. سرگرد پاسدار شهید امیر کمندی چند شب پیش در غرب تهران در جریان اغتشاشات و درگیری میان آشوبگران و نیروهای حافظ امنیت به درجه شهادت نائل شد.شهید سیدفرید معصومی از نخبه‌های علمی کشورمان که جهت ماموریت به شیراز سفر کرده بود و پس از اتمام ماموریت به زیارت حرم شاهچراغ مشرف شده بود در جریان حمله تروریستی به شهادت رسید.

حجت بر همه تمام است؛ دیگر مماشات بس است
راهپیمایان در پایان مراسم با انتشار بیانیه‌ای خواستار برخورد جدی با عاملان ناامنی و اغتشاشات اخیر شدند. در این بیانیه آمده است: «این روزها ایران اسلامی شاهد اتفاقات تلخ و ناگواری بوده که بیانگرعمق کینه استکبار جهانی و مزدورانش از نظام اسلامی و مردم بیدار و همیشه درصحنه است. ملت بزرگ و صبور ایران اسلامی طی روزهای اخیر مورد هجمه وحشیانه دشمنان و در معرض جنگ ترکیبی زخم‌خوردگان از نظام اسلامی قرار گرفته است. حمله به نوامیس مردم، آتش زدن اموال عمومی و خصوصی، به شهادت رساندن حافظان امنیت و بی‌حرمتی به ساحت مقدس کلام‌الله مجید و هتک حرمت مساجد و اماکن و مشاهد شریفه گوشه‌ای از اقدامات پلیدی است که از سر استیصال، توسط مزدوران استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل صورت گرفته و بی‌گمان هریک از اینها، گناه نابخشودنی است که قطعاً توسط مردم غیرتمند و جوانان برومند کشورمان بی‌پاسخ نخواهد ماند.» در ادامه این بیانیه تأکید شده است:«گناه عظیم و اقدام پلید حمله به بارگاه ملکوتی و قدسی حضرت احمدابن‌موسی(علیهم السلام) و جنایت هولناک به شهادت رساندن جمعی از زائران مظلوم این حرم مطهر نزد هر انسان آزاده محکوم و ننگ ابدی را برای عاملان و زمینه‌سازان این اقدام تروریستی در پی خواهد داشت.» راهپیمایان در ادامه با درخواست از مسئولان برای محکوم کردن تروریست‌های عامل حمله به حرم شاهچراغ به اشد مجازات تأکید کرده‌ا‌ند:«ما این جنایت سخیف و شهادت زوار مظلوم و بی‌دفاع را به ‌شدت محکوم کرده و خواستار اشد مجازات برای عوامل پیدا و پنهان و زمینه‌سازان این جنایت وحشیانه هستیم. علاوه بر این، آنانی که طی هفته‌های اخیر با تحریکات خود زمینه‌ساز و مشوق فتنه‌گران شدند؛ دستانشان در خون بیگناهان و گام‌هایشان در مسیر آماده‌سازی‌ این جنایت خونبار بوده و ملت مقتدر ایران هرگز آنها را نخواهند بخشید و مسئولان قضایی باید طبق قانون با آنان برخورد نمایند‌.»
راهپیمایان با تأکید بر اهمیت وحدت میان اقوام ایرانی یادآور شده‌اند:«با تأکید بر وحدت ملی، قومی و مذهبی و تشکر از سعه صدر مسئولان محترم نظام اسلامی و نیروهای حافظ نظم و امنیت دربرابر فتنه‌گران، اعلام می‌کنیم دیگر صبر و تحمل دربرابر اقدامات این عمال بیگانه جایز نیست و از دستگاه قضایی و مسئولان حافظ نظم وامنیت می‌خواهیم بدون کمترین ملاحظه، با قاطعیت با عوامل اصلی فتنه اخیر و شکاف‌آفرینان در حریم وحدت ملی برخورد قانونی نمایند.» در بند دیگری از بیانیه پایانی راهپیمایان نمازجمعه تهران با اشاره به نقش آمریکا و جریان ضد‌انقلاب بر پیگرد قانونی آنان از سوی دستگاه دیپلماسی خارجی تأکید شده و با اشاره به نقش دانشگاه‌ها آمده است:«سنگر تعلیم و تربیت و دانشگاه دارای تقدس بوده و دانشجویان و دانش‌آموزان عزیز آینده‌سازان کشور و مایه افتخار ما هستند. از آنان می‌خواهیم همچون گذشته ادامه‌دهندگان راه امام راحل و شهدای عزیز و تحقق بخش رهنمودهای مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بوده و توطئه‌های شوم عمال استکبار و فتنه‌گران مزدور را خنثی کنند.» راهپیمایان در ادامه با اشاره به اسائه ادب به ساحت ولایت از سوی برخی افراد، این اقدام را به‌شدت محکوم کردند و با تأکید بر اینکه شهادت فرزندان ملت راه را بر هرگونه مماشاتی با عاملان آن بسته است، تأکید شده است: «جنایت به شهادت رساندن جمعی از فرزندان این مرز و بوم حجت را بر همه تمام کرده و راه هرگونه عذر و بهانه‌ای را بسته و از خواص جامعه می‌خواهیم با اهتمام به جهاد تبیین با تمام وجود به روشنگری پرداخته و توطئه‌های تبلیغاتی دشمن را خنثی کنند.» مشابه این مراسم نیز در همه شهرها و مناطق مختلف کشور با حضور پرشور مردم برگزار شد.

آغاز محاکمه آشوبگران با 4 آشوبگر متهم به محاربه
دستگاه قضایی نیز اعلام کرد روند رسیدگی قضایی به اتهامات آشوبگرانی که امنیت کشور را به خطر انداخته‌اند آغاز شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه گفت: همکاران قضایی ما ضمن التزام به موارد قانونی، تلاش کردند تا در حدود کمتر از یک‌ ماه کیفرخواست بسیاری از عناصر اغتشاشات و قضایای اخیر را صادر و به دادگاه ارسال کنند؛ این پرونده‌ها در دادگاه تعیین وقت شده و رسیدگی به برخی از آنها نیز شروع شده است. سخنگوی قوه قضاییه نیز با ارائه آماری در این‌باره گفت: تاکنون برای 315متهم آشوب‌های اخیر کیفرخواست صادر شده است. به‌گفته مسعود ستایشی، روند آغاز برگزاری دادگاه‌ها در 4استان آغاز شده است: اکنون در 4استان شامل تهران، البرز، اصفهان و کردستان کیفرخواست متهمان آشوب‌های اخیر صادر شده است. علی صالحی دادستان تهران نیز گفته است برای 4متهم آشوب‌های اخیر پایتخت کیفرخواستی به اتهام «محاربه» صادر شده است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید