• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 7 آبان 1401
کد مطلب : 175303
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lOO97
+
-

خواب‌های مالک جدید برای توییتر

اینترنت
خواب‌های مالک جدید برای توییتر

ایلان ماسک ماجراجو، پس از کش و قوس‌های فراوان، نهایتا مالک توییتر شد. او پس از تکمیل خرید 44میلیارد دلاری خود در روز پنجشنبه، با اشاره به لوگوی پرنده توییتر با اشاره به تمایل خود برای دیدن محدودیت‌های کمتری در محتواهای پست شده در این پلتفرم اجتماعی، در حساب توییترش نوشت: «پرنده آزاد شد». با وجود این او در نخستین اقدام خود، مدیرعامل، مدیر ارشد مالی و وکیل ارشد شرکت را برکنار کرده است.
مدیران رده بالای توییتر برای ترک این شرکت مبالغ بالایی دریافت کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، آگراوال 38.7 میلیون دلار، سگال 25.4 میلیون دلار، گاد 12.5 میلیون دلار و پرسونت هم 11.2 میلیون دلار دریافت کرده‌اند.
 به گزارش یورونیوز، ماسک در مقام مدیرعامل جدید توییتر قرار است ممنوعیت مادام العمر کاربران توییتر را لغو کند. او چند ماه پیش برنامه خود برای لغو ممنوعیت‌های مادام العمر توییتر را اعلام کرد که انتقادات شدیدی را به همراه داشت چراکه حساب‌های ممنوع الفعالیت شده در توییتر شامل افراد انکار‌کننده کووید-19، طرفداران نئونازی‌ها و رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده بود.

چه چیزهایی تغییر می‌کند؟
ماسک در نخستین اقدام بزرگ خود در اوایل روز پنجشنبه، سعی کرد شرکت‌های تبلیغاتی فعال توییتر را آرام کند و گفت که این پلتفرم را برای کمک به بشریت خریده است و نمی‌‌خواهد این پلتفرم به یک منظره جهنمی رایگان برای همه تبدیل شود. به‌نظر می‌‌رسد هدف از این پیام رفع نگرانی‌‌های تبلیغ‌کنندگان به‌عنوان منبع اصلی درآمد توییتر است. او در بیانیه‌ای طولانی نوشت: دلیلی که من توییتر را تصاحب کردم این است که برای آیندگان یک میدان شهری دیجیتال مشترک داشته باشیم که در آن بتوان طیف گسترده‌‌ای از عقاید را به شیوه‌ای سالم و بدون توسل به خشونت مورد بحث قرار داد.
اهداف دیگر او عبارتند است از از بین بردن ربات‌های اسپم در توییتر و در دسترس قرار دادن الگوریتم‌هایی که نشان می‌دهد چگونه محتوا به کاربران ارائه شود. با این حال ماسک جزئیاتی در مورد چگونگی دستیابی به همه اینها و اینکه چه‌کسی شرکت را اداره خواهد کرد، ارائه نکرده است. او گفته است که قصد تعدیل نیرو و اخراج 7500کارمند توییتر را دارد که این باعث نگرانی بسیاری از کارمندان این شرکت شده است. او همچنین گفت که توییتر را برای کسب درآمد بیشتر نخریده است، بلکه برای کمک به بشریتی که دوستش دارد، تلاش می‌کند.
البته ماسک قبل از نهایی شدن قرارداد، روز چهارشنبه در دفتر توییتر حاضر شد و سعی کرد ترس کارمندان را از اخراج‌‌های بزرگ کم کند. او همچنین به تبلیغ‌کنندگان اطمینان داد که انتقادات گذشته‌‌اش از قوانین تعدیل محتوای توییتر به جذابیت آن لطمه نمی‌‌زند. رگولاتورهای اروپایی همچنین هشدارهای گذشته را تکرار کردند که تحت رهبری ماسک، توییتر همچنان باید از قانون خدمات دیجیتال منطقه پیروی کند که درصورت  کنترل نشدن محتوای غیرقانونی، جریمه‌های سنگینی را برای شرکت‌ها وضع می‌کند.
با وجود نهایی شدن این خرید، به سهامداران توییتر 54.20 دلار به ازای هر سهم پرداخت می‌شود و این شبکه اجتماعی اکنون به عنوان یک شرکت خصوصی فعالیت خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید