• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 5 آبان 1401
کد مطلب : 175221
+
-

تأکید رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت:

حضور مسئولان بین مردم گره‌های ذهنی را باز می‌کند

دولت
حضور مسئولان بین مردم گره‌های ذهنی را باز می‌کند

رئیس‌جمهور حضور مسئولان بین مردم و آشنایی بیشتر با مسائل و مشکلات آنان را زمینه‌ای برای پاسخ به سؤالات و بازکردن گره‌های ذهنی مردم دانست که موجب افزایش حس امید و اطمینان آنان خواهد شد. به گزارش فارس،   سیدابراهیم رئیسی،   در جلسه هیأت دولت با اشاره به بروز برخی کمبودهای دارویی بر اهمیت پیش‌بینی شرایط مختلف و نیازهای احتمالی و ضرورت سرعت دادن به رفع کمبودهای موجود تأکید کرد. در این جلسه بر اهمیت تبیین صحیح و دقیق اقدامات امیدآفرین انجام شده در زمینه‌های مختلف در کشور، به‌ویژه در امور اقتصادی تأکید شد. در این جلسه به گزارش شاخص کارآمدی منتشر شده از سوی بانک مرکزی اشاره شد که براساس آن، شاخص کارآمدی دولت پس از ۴سال نزول، سیر صعودی گرفته و از 14.9درصد به 18.27درصد افزایش یافته است. رئیس‌جمهور در این جلسه همه دستگاه‌های دولتی را مکلف کرد در زمینه تهیه فهرست اموال مازاد و دارایی‌های غیرمولد خود و برنامه‌ریزی برای فروش و مولدسازی این دارایی‌ها با جدیت بیشتری عمل کنند.

 تحریم، ما را متوقف نمی‌کند
رئیسی علاوه بر جلسه هیأت دولت 2دیدار خارجی نیز داشت. وی در دیدار با «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس‌جمهور این کشور در حاشیه اجلاس شانگهای در سمرقند و توافقات انجام شده، تلاش برای تسریع در عملیاتی شدن این توافقات را ضروری دانست. رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های همکاری جمهوری اسلامی ایران با بلاروس ازجمله در حوزه انرژی، تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین، گفت: برگزاری نشست‌های مشترک اقتصادی یکی از نشانه‌های عزم و اراده 2کشور برای توسعه روابط خواهد بود. رئیسی یکی از راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌ها را گسترش روابط کشورهای مستقل با یکدیگر دانست و گفت: تحریم‌ها به‌هیچ‌وجه ما را متوقف نکرده و نخواهد کرد. ولادیمیر ماکی، وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این دیدار از اراده دولت بلاروس برای اجرایی کردن توافقات خود با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: نقشه راه توسعه تعاملات میان 2کشور در کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و بلاروس تدوین و نهایی شده است و اجرای آن موجب رشد با ثبات همکاری‌های 2کشور خواهد شد.

 عامل بروز مشکلات منطقه دخالت بیگانگان است
رئیس‌جمهور در مراسم دریافت استوارنامه بدر عبدالله المنیخ، سفیر جدید کویت گفت: ظرفیت‌های موجود در ایران و کویت این امکان را فراهم می‌کنند که 2 کشور همکاری‌های اقتصادی و روابط تجاری خود را تا چندین برابر سطح فعلی افزایش دهند.   رئیسی با تأکید بر اینکه گفت‌وگو میان همسایگان و ارتقای همکاری کشورهای منطقه، مؤثرترین راه‌حل مشکلات است، گفت: دخالت بیگانگان در مسائل منطقه نه‌تنها مشکلی را حل نکرده، بلکه همواره باعث بروز مشکلات بوده است. رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره دوست روزهای سخت همسایگان خود بوده است، افزود: گفت‌وگو میان همسایگان و ارتقای همکاری کشورهای منطقه مؤثرترین راه‌حل مشکلات است. بدر عبدالله المنیخ، سفیر جدید کویت نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌ها و تهیات امیر و ولیعهد کویت به   رئیسی گفت که با ماموریت تحکیم بیشتر روابط ایران و کویت به تهران آمده است و قصد دارد چشم‌انداز و افق گسترده‌تری در روابط 2کشور بگشاید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید