• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 4 آبان 1401
کد مطلب : 175162
+
-

جدال با مرگ در بیابان‌های بم

کوتاه از حادثه
جدال با مرگ در بیابان‌های بم

جوان روستایی برای اینکه زودتر به مقصد برسد، تصمیم گرفت از مسیر بیراهه برود اما نه‌تنها زودتر نرسید، بلکه در بیابان گم شد و 2شبانه‌روز با مرگ دست و پنجه نرم کرد.
به‌گزارش همشهری، این مرد جوان که از اهالی شهر بم است، چند روز قبل تصمیم گرفت به یکی از روستاهای اطراف به نام آبگرم سید برود. او اما تصمیم گرفت به جای راه اصلی از بیراهه به‌سوی آنجا حرکت کند تا مسیرش کوتاه‌تر شده و زودتر برسد. جوان 32ساله به راه افتاد اما ساعتی بعد فهمید که راه را اشتباه رفته است. هوا تاریک بود و کار برای او دشوار شده بود. هرچند او لباس اضافه و مقداری آب همراهش بود اما گذراندن شب در تاریکی بیابان کاری خطرناک و پر از هراس بود. با وجود این، او چاره‌ای جز تحمل شرایط نداشت و امیدوار بود تا با روشن‌شدن هوا بتواند راه را پیدا کند و به مقصد برسد.
ساعت‌ها گذشت تا هوا روشن شد و مرد جوان به راه افتاد و این بار گمان می‌کرد که راه درست را پیدا کرده و تا چند ساعت دیگر به مقصد می‌رسد اما هرچه به مسیرش ادامه داد، به مقصد نرسید تا اینکه باز هم هوا تاریک شد و او برای دومین‌شب پی‌درپی مجبور بود شب را در بیابان بگذراند. این در حالی بود که غذایی نداشت و آب آشامیدنی که همراهش بود هم تمام‌شده بود. آن شب سخت‌ترین شب زندگی مرد جوان بود. دیگر توانی برایش باقی نمانده بود و تصمیم گرفت همانجایی که هست بماند و با روشن‌شدن هوا با هلال‌احمر تماس بگیرد و کمک بخواهد. در این تماس تلفنی او ماجرای گم‌شدنش را به‌طور کامل توضیح داد و در این شرایط بود که نخستین گروه از امدادگران هلال‌احمر بم برای پیدا کردنش قدم به بیابان گذاشتند. مرد گمشده در تماسش گفته بود که در نزدیکی او یک دکل برق فشار قوی قرار دارد. این تنها سرنخی بود که می‌توانست  امدادگران را پس از ساعت‌ها جست‌وجو به او برساند. آنها وقتی به این مرد رسیدند که او از فرط تشنگی، گرسنگی و خستگی روی زمین افتاده و توان حرکت‌کردن نداشت و اگر امدادگران کمی دیرتر به آنجا می‌رسیدند، او جانش را از دست می‌داد. در این شرایط بود که امدادگران هلال‌احمر پس از انجام رسیدگی‌های امدادی اولیه مرد جوان را به خانه‌اش منتقل کردند.
احمد سیدی، رئیس جمعیت هلال‌احمر بم با تشریح جزئیات این عملیات به همشهری گفت:‌ فرد گمشده را در فاصله ۵۰کیلومتری شهرستان بم و در منطقه میج و بندر غرب شهرستان بم در حال تشنگی و ضعف جسمانی شدید و بسیار خطرناکی پیدا کردیم. او راه را گم کرده بود که خوشبختانه با تلاش همکارانم نجات یافت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید