• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 3 آبان 1401
کد مطلب : 174997
+
-

رونالدو در برزخ

در فاصله یک ماه تا نخستین بازی پرتغال در جام جهانی، رونالدو در وضعیت نامطمئن قرار دارد و شاید به چلسی برود

رونالدو در برزخ

راب داوسن، خبرنگار ESPN، پایان دوران کریستیانو رونالدو را در منچستر‌یونایتد اعلام کرده است. او مدعی شده با توجه به اتفاقات اخیر و قبل از آنکه ستاره پرتغالی اصرار به ترک یونایتد داشت، اکنون بر تصمیمش مصمم‌تر شده و می‌توان احتمال قطعی داد که کریستیانو رونالدو در ژانویه برای تیم جدیدی توپ خواهد زد. او قصد دارد دوران آخر فوتبال خود را هم به‌طور مرتب بازی کند و به میدان برود. به همین دلیل است که شیاطین سرخ حالا برای خرید یک‌مهاجم هدف تلاش می‌کنند و در نهایت انتخاب نهایی را جانشین رونالدو کنند.
Sunday Word Sport هم مدعی شده که چلسی آماده است تا درصورت اینکه کریستیانو رونالدو از دستمزد خود بکاهد، او را در ژانویه به استمفوردبریج بیاورد. این انتقال نزدیک بود در تابستان رخ بدهد و تاد بولی، مالک چلسی و جانشین آبراموویچ دوست داشت ستاره پرتغالی را به‌خاطر درآمدزایی نامش به چلسی ببرد اما توماس توخل با آن مخالفت کرد. حالا که توخل نیست، این انتقال دوباره به جریان افتاده است.
با این‌حال بن جیکوبز، خبرنگار نزدیک به باشگاه چلسی ادعا کرده که گزینه‌های دیگری جلوتر از رونالدو مدنظر این باشگاه هستند. رافائل لیائو، جاناتان دیوید و ایوان تونی جلوتر از کریستیانو رونالدو در رادار گراهام پاتر قرار دارند. تاد بولی همچنان جذابیت جذب رونالدو را می‌بیند، اما بدون موافقت کامل پاتر این کار را انجام نمی‌دهد. خط هافبک همچنان در اولویت بولی و چلسی است؛ به‌ویژه اینکه قرارداد جورجینیو و کانته در پایان فصل به اتمام می‌رسد.
گزینه نیمار هم هست. نیمار تابستان گذشته می‌خواست به‌صورت قرضی به چلسی برود. نمایندگان پاری‌سن‌ژرمن هم به‌دلیل درگیری بین این بازیکن 30ساله و کیلیان امباپه به این انتقال تمایل داشتند اما فقط نیوکاسل می‌توانست خواسته‌های پاری‌سن‌ژرمن را برآورده کند و خود بازیکن نمی‌خواست به نیوکاسل برود.
فعلا چیزی که قطعی است این است که تن‌هاخ با رفتن رونالدو مشکلی ندارد چون می‌خواهد بازیکنان محبوب خودش مثل لائوتارو یا گاکپا را بیاورد. بین او و رونالدو مشکلات دیگری غیر از قهر این بازیکن در دقیقه پایانی بازی با تاتنهام هم وجود دارد. لوری ویتول ادعا کرده که رونالدو پیش از بازی تاتنهام در مورد برخی از روش‌های پرسینگ مورد‌استفاده توسط اریک تن‌هاخ در تمرینات ابراز تردید کرده بود و برخی از اعضای کادر فنی ترسیدند این نارضایتی به بازیکنان دیگر هم منتقل شود. اصلا برای همین بود که او از ترکیب اولیه مقابل تیمی که به آن 14گل در 20بازی زده بود خط خورد.

رونالدو کجا می‌رود؟
ریو فردیناند، اسطوره من‌یونایتد در صفحه شخصی‌اش نوشته که با کریستیانو رونالدو گفت‌و‌گویی داشته و به‌زودی درباره جزئیات این موضوع صحبت خواهد کرد. فابریتزیو رومانو، خبرنگار معتبر نقل‌وانتقالاتی گفته اریک تن‌هاخ از رونالدو خواسته از همه اعضای تیم و باشگاه عذرخواهی کند تا به ترکیب برگردد. او احتمال انتقال این ستاره در ژانویه به تیمی دیگر را فعلا رد کرده چون مطمئن است به‌زودی مشکلات حل می‌شود و کریستیانو می‌درخشد. مارکا اعلام کرده که رونالدو ممکن است به آمریکا و MLS و تیم‌های لس‌آنجلس گلکسی و اینترمایامی برود و سال‌های پایانی فوتبالش را آنجا سپری کند. او از عربستان هم پیشنهادی نجومی دارد. همچنین مارسی نیز رؤیای خرید رونالدو را دارد و می‌تواند از علاقه دیرینه خود استفاده کند و مهاجم پرتغالی را جذب کند، هر چند سرمربی این تیم به‌طور مصلحتی اعلام کرده برنامه‌ای برای جذب کریستیانو ندارد. در نهایت اسپورتینگ لیسبون را می‌توان از مقاصد احتمالی این بازیکن دانست تا به‌عنوان آخرین باشگاه، با فوتبال خود وداع کند، باشگاهی که فوتبال حرفه‌ای را در آن آغاز کرد. اگر گزینه چلسی به جریان بیفتد، تا فردا جزئیات تازه‌ای از آن منتشر می‌شود؛ احتمالا انتقالی قرضی تا پایان فصل، به همراه بندی برای تمدید تا یک فصل دیگر، شاید همه را راضی کند. البته انتقال قرضی 18‌ماهه، مستلزم آن است که ابتدا بند تمدید قرارداد کنونی رونالدو با یونایتد (تا تابستان 2024) فعال شود. رونالدو احتمالا برای این انتقال، حاضر به کاهش بخشی از دستمزد خود نیز خواهد شد.

سرمربی  لجباز هلندی در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسیده، رونالدو تا پایان ماندنی است، پاسخ داد: «بله، درست است!» گراهام پاتر، سرمربی چلسی هم درباره رونالدو گفته: «من هرگز در مورد بازیکنان خارج از تیمم صحبت نمی‌کنم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید