• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 3 آبان 1401
کد مطلب : 174993
+
-

شلوغی لیست حضور و غیاب

هواداران تیم‌های حاضر در جام‌جهانی هر روز با نگرانی اوضاع مصدومان را دنبال می‌کنند

شلوغی لیست حضور و غیاب

حذف ستاره‌ها از جام‌جهانی قطر به‌دلیل آسیب‌دیدگی ادامه دارد. پس از مصدومیت بازیکنانی که در روزهای گذشته اعلام شد ممکن است یا به‌طور قطع جام‌جهانی را از دست می‌دهند، چند نفر دیگر هم به این فهرست بلندبالا اضافه شدند. در پیروزی 4بر صفر بارسلونا برابر اتلتیک‌بیلبائو، 2‌مصدوم روی دست ژاوی ماند. گاوی مصدومیتش چندان جدی نیست اما سرخی روبرتو انگار شدید آسیب دیده. در بازی رئال مقابل سویا هم الخاندرو گومس عمدی به ران و مچ پای والورده ضربه زد و پدیده رئال را لنگ‌لنگان از بازی خارج کرد اما بعید است هافبک اروگوئه‌ای مشکلی برای ادامه فصل داشته باشد. او به همراه کریم بنزما در بازی امشب در ورزشگاه ردبول آره‌نا، زمین لایپزیش استراحت می‌کنند اما به بازی‌های بعدی و جام‌جهانی می‌رسند. در ادامه بد نیست نگاهی به فهرست غایبان قطعی یا احتمالی جام‌جهانی داشته باشیم.

واران
واران در بازی با چلسی در دقیقه60دچار آسیب عضله دو سر ران شد. اگر مدافع 29‌ساله منچستریونایتد توسط دیدیه دشان به اردوی تیم ملی فرانسه برای حضور در جام‌جهانی 2022قطر دعوت شود، احتمالاً بازی اول خروس‌ها مقابل استرالیا را از دست خواهد داد.

مایک مانیان
دروازه‌بان آث‌میلان اوضاع خوبی ندارد. او که دو فصل پیاپی با لیل و میلان قهرمان 2‌لیگ بزرگ شده، ممکن است نتواند فرانسه را در قطر همراهی کند، هر چند که درصورت حضور در قطر هم شانس کمی برای حضور فیکس در ترکیب اصلی خواهد داشت. هوگو لوریس دروازه‌بان اول فرانسه به‌حساب می‌آید.

ریس جیمز
آسیب‌دیدگی زانوی ریس جیمز مقابل میلان در دور چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان رقم خورد. جیمز به اعتراف ساوت‌گیت گزینه اول پست پرترافیک دفاع راست تیم ملی انگلیس بود. در همین پست آرنولد مصدوم شد اما برگشت و کایل واکر هم به قطر خواهد رسید.

پائولو دیبالا
کاپیتان شیشه‌ای سابق یوونتوس که این فصل به آاس‌رم پیوسته، خیلی زود و در بازی با لچه دچار آسیب‌دیدگی شد. ابتدا تصور می‌رفت او کل جام‌جهانی را از دست بدهد اما خبر رسیده او تا آخرین لحظه در اردوی آرژانتین حضور خواهد داشت تا درصورت رسیدن به آمادگی و بهبودی، به فهرست نهایی اضافه شود. دی‌ماریا دیگر بازیکن مصدوم آرژانتین بود که مصدومیتش از آنچه تصور می‌شد، بهتر است. او شرایط مسابقه را پیدا کرده.

رونالد آرائوخو
هیچ احتمالی برای بهبودی پیش از موعد مدافع اروگوئه‌ای وجود ندارد. مدافع بارسلونا به‌طور قطع از اردوی تیم ملی اروگوئه خط خواهد خورد. او در بازی دوستانه اروگوئه مقابل ایران از ناحیه تاندون پای راست آسیب دید و شانس حضور در قطر را از دست داد.

رائول خیمنس
خیمنس به‌خاطر آسیب‌دیدگی کشاله ران از 31آگوست دور از میادین است. بازیکن مکزیکی باشگاه ولوز ممکن است یکی از غایبان مهم در قطر باشد.

دیگو ژوتا
مصدومیت شدید در آخرین ثانیه‌های بازی لیورپول در خانه مقابل منچسترسیتی باعث شد دیگو ژوتا از بازی خارج شود. شاید غیبت او برای تیم پرمهره پرتغال چندان به چشم نیاید اما ژوتا یکی از بازیکنان مهم ترکیب سلسائوی اروپا به‌حساب می‌آمد.
   مارکو رویس از آلمان مصدومیت لیگامنت داشت که خوب شد و برگشت.
   لوکاکو از بلژیک مدت‌هاست مصدوم است اما بعید است به ترکیب بلژیک برای جام‌جهانی نرسد.
   هری مگوایر چند وقتی است به‌دلیل آسیب‌دیدگی در ترکیب منچستر غایب است اما به قطر می‌رسد. او به تمرینات برگشته.
   ممفیس دیپای که در فیفادی در اردوی هلند مصدوم شد، به بازی فرداشب مقابل بایرن می‌رسد اما بازی نمی‌کند.
   آندریاس کریستنسن به‌دلیل رگ‌به‌رگ شدن مچ پا مدتی مصدوم بود اما از تاریخ 26اکتبر قادر به همراهی بارسلوناست و مشکلی برای همراهی دانمارک در قطر ندارد.
   وسلی فوفانا در نیمه اول تقابل چلسی و میلان به‌دلیل مصدومیت تعویض شد. او دچار پیچ خوردگی زانو شده و شاید به قطر نرسد و از فهرست فرانسه خط بخورد.

دیگران
   کالوین فیلیپس از انگلیس (مصدومیت شانه)، بوباکار کامارا از فرانسه (مصدومیت لیگامنت)، آرتو ملو از برزیل (مصدومیت ران)، پدرو نتو از پرتغال (مصدومیت مچ پا)، جورجینیو واینالدوم از هلند (شکستگی درشت نی)، پل پوگبا از فرانسه (مصدومیت مینیسک) و سبایوس از اسپانیا (همسترینگ)، دیگر مصدومان جام‌جهانی هستند.


نونو مندس از پرتغال و پاری‌سن‌ژرمن، کانته و پوگبا از فرانسه و ریچارلیسون از برزیل هم در آستانه غیبت در رقابت‌های 4‌هفته آینده در قطر هستند و بعید است برای این مسابقات آماده شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید