• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 3 آبان 1401
کد مطلب : 174989
+
-

نکته بازی/ فکرش را کرده‌ای؟

به‌طور ناگهانی خبر رسید تیم ملی کشورمان پیش از آغاز مسابقات جام‌جهانی یک بازی دوستانه دیگر با تونس خواهد داشت؛ رقیب آفریقایی قابل اعتنا که خودش هم در این مسابقات حاضر است و شاگردان کارلوس کی‌روش می‌توانند برابر آن محک مناسبی بخورند. به این ترتیب تیم کشورمان 19آبان به مصاف نیکاراگوئه می‌رود، 25آبان با تونس مصاف می‌دهد و 30آبان هم باید نخستین بازی‌اش در جام‌جهانی را برابر انگلستان برگزار کند. روی کاغذ مشکلی وجود ندارد و تونس هم رقیب خوبی به‌نظر می‌رسد، فقط مسئله اینجاست که ما در شرایط عادی در مرحله گروهی باید 3بازی سنگین در فاصله 9روز انجام می‌دادیم و حالا با افزوده شدن تونس به تقویم، باید طی 14روز 4بازی برگزار کنیم. امیدواریم کی‌روش فکر کشش بازیکنان را کرده باشد.

به لطف شما و سایر دوستان
اخیرا بحث هزینه‌های چشمگیر استقلال در این فصل حسابی داغ بوده و حتی گفته می‌شود یکی از دلایل عزل غیرمنتظره مصطفی آجورلو هم به همین موضوع مربوط می‌شده است. حتی دیون فوری باشگاه در پرونده قرارداد با بازیکنانی مثل محمد محبی و مهدی قائدی هم شرایط را دشوارتر کرده؛ تا حدی که رسانه‌ها از احتمال فسخ قرارداد این دو بازیکن سخن گفته‌اند. با این حال علی فتح‌الله‌زاده بیش از حد آرام به‌نظر می‌رسد. مدیرعامل استقلال می‌گوید: «این مسائل را زیاد بزرگ و حساس می‌کنند و اجازه نمی‌دهند ما کارمان را انجام بدهیم. استقلال همیشه بدهی داشته است.» واقعا که چه استدلال منطقی و قشنگی. چون باشگاه قبلا بدهی داشته، الان نباید نگران یا ناراحت باشیم؟ البته که عمده آن بدهی‌ها هم به لطف مدیرانی مثل شما و بمب ترکاندن‌هایتان بوده است.

وای به وقتی که برنده هم نشوی
انتقادات از سبک بازی پرسپولیس حسابی بالا گرفته و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سرخپوشان هنوز در صدر جدول قرار دارند. در این میان کسانی هم به دفاع از عملکرد سرخپوشان برخاسته‌اند که از آن جمله می‌توان به رضا نورمحمدی اشاره کرد: «برخی انتقادها از پرسپولیس منصفانه نیست. بردن از زیبا بازی کردن مهم‌تر است.» بله خب. بسیاری بر این باورند که در فوتبال نهایتا اعداد درج شده روی تابلوی نتایج مهم‌ترین مسئله به‌شمار می‌آید و شما اگر آخر فصل قهرمان شوی، ضعف‌هایت به چشم نخواهد آمد. این شیوه اما با یک ریسک بزرگ همراه است؛ اینکه زیبا بازی نکنی و آخرش قهرمان هم نشوی. فصل قبل همین کابوس برای یحیی گل‌محمدی رخ داد و نزدیک بود حسابی برایش گران تمام شود. بالاخره همیشه که قرار نیست لوکادیا گل بزند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید