• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 3 آبان 1401
کد مطلب : 174950
+
-

نماینده مجلس: پهنای باند روبیکا 3برابر استارلینک می‌شود

فضای مجازی
نماینده مجلس: پهنای باند روبیکا 3برابر استارلینک می‌شود

 نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم باید به حاکمیت و نظام اعتماد کنند و نمایندگان مدافع آنها هستند، گفت: «قرار است به روبیکا پهنای باند 3 برابری نسبت به استارلینک بدهند و قیمت آن هم کاهش خواهد یافت.»
به گزارش ایلنا، بهروز محبی‌نجم‌آبادی در پاسخ به این سؤال که با توجه به کسب‌وکار مردم در فضای مجازی و اینکه وزیر ارتباطات اعلام کرد محدودیت‌های اینترنتی برداشته شده، اما مردم هنوز با مشکلاتی مواجه هستند، گفت:‌ «دولت باید در این موضوع سرعت خود را بیشتر کند. وزارت ارتباطات در تلاش است که اینترنت ADSL را با فیبر نوری تقویت کند. پهنای باند در برنامه روبیکا افزایش پیدا خواهد کرد و من به کسب‌وکارها توصیه می‌کنم که به روبیکا بروند و به جای مطمئن بیایند. مطمئن‌تر از روبیکا وجود ندارد.»
او در پاسخ به این سؤال که برخی از مسئولان در اینستاگرام، توییتر و تلگرام حضور دارند و در آنجا فعالیت می‌کنند، آیا این مسئله با محدودیت‌های ایجاد شده تناقض ندارد؟ گفت: «این موضوع تناقض دارد و باید حل شود. منِ مسئول اگر در آنجا جواب ندهم، دشمن میدان را کامل در اختیار می‌گیرد. اگر نروم، میدان را کامل واگذار کرده‌ام و دشمن هم در آنجا یکه‌تازی کرده و دروغ می‌نویسد، تقطیع می‌کند و ... . قطعا من باید پاسخگو باشم. اما باید به هرحال این پارادوکس و تناقض را حل کنیم.»
عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره زمان رفع محدودیت‌های اینترنتی هم گفت: «وزیر گفت محدودیت‌ها برداشته شده و فقط در واتساپ و اینستاگرام مشکل داریم. آن دو شرکت هم اگر نمایندگی خود را در ایران دایر کنند، من با وزیر صحبت خواهم کرد که این دو شرکت به شکل کاملا باز فعالیت خود را انجام دهند. نماینده این دو شرکت در اینجا حضور داشته باشند تا هرکس خطا و کلاهبرداری کرد، پاسخگو باشند.»
محبی‌نجم‌آبادی در پاسخ به این سؤال که تا به حال چه میزان خسارت اقتصادی به کسب‌وکارها در فضای مجازی وارد شده است، گفت: «قطعا این موضوع قابل توجه است. قطعا هر حضور میدانی که اتفاق می‌افتد، همه مغازه‌های آنها بسته می‌شود. مردم دچار مشکل اقتصادی هستند. بسیاری از آنها چک‌هایی دارند که باید پرداخت کنند. یک ساعت تعطیلی مغازه خسارت جبران‌ناپذیری وارد می‌کند. لذا مغازه‌داران باید کمک کنند تا اغتشاشگران به فضای واقعی بیایند و از توهم فضای مجازی خارج شوند. همانطور که شما می‌دانید در طول 2سال گذشته بیش از 30قشر مقابل مجلس آمده و بسیاری از مشکلات خیلی از این اقشار حل شده است.»
 
قطع اینترنت جواب نمی‌دهد
همچنین عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که قطع اینترنت جواب نمی‌دهد و فقط به تعداد بیکاران افزوده است.
به‌گفته علی ‌رضایی، نماینده مردم کنگاور، مردم راهی برای رفع مسدودی پیدا می‌کنند و دیگر نمی‌توان اینترنت را بست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تا این لحظه «قطعی اینترنت» و «فیلترینگ» ادامه دارد و هر روز به تعداد بیکاران اضافه می‌شود، اعلام کرد: دولت هیچ سازوکار مناسبی برای این وضعیت ارائه نداده است.
علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به پیشرفت‌های فناورانه در عرضه اینترنت، قطعی اینترنت را ناکارآمد می‌داند، اما در عین حال بر قابل کنترل بودن فضای مجازی تأکید می‌کند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید