• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
دو شنبه 2 آبان 1401
کد مطلب : 174925
+
-

فقط بازی می‌کنیم تا دیده شویم

گفت‌وگو با صبا خسروی، سرمربی تیم والیبال جهان‌بین که از بی‌پولی چهارمحال و ‌بختیاری می‌گوید و مدعی است تنها 3‌بازیکنش دستمزد می‌گیرند

فقط بازی می‌کنیم تا دیده شویم

جهان‌بین یکی از تیم‌های تازه‌وارد به لیگ برتر زنان است، تیمی که از چهارمحال و بختیاری آمده است. این تیم با بازی‌هایی که در 2هفته گذشته انجام داده، ثابت کرده تیم ضعیفی است. همین کافی است بدانید که این تیم در یک‌ست از یک‌بازی تنها توانسته 9‌امتیاز بگیرد. جهان‌بین بدون اینکه در لیگ یک حاضر باشد، صاحب امتیاز لیگ برتری شده است. اینکه چرا آنها با این تیم ضعیف از دسته پایین‌تر شروع نکرده‌اند، جای سؤال دارد. صبا خسروی، سرمربی جهان‌بین می‌گوید برای او و بازیکنان تیم تنها مسئله مهم بازی کردن و دیده شدن است. بازیکنان با این ذهنیت حتی حاضر شده‌اند بدون دستمزد برای تیم بازی کنند.

  چهارمحال و بختیاری چند دهه است که در والیبال زنان حضور پررنگی نداشته است. چه شد که امسال در لیگ برتر صاحب تیم شدید؟
ما از بعد از انقلاب در لیگ برتر تیم نداشتیم و امسال تصمیم گرفتیم تیمداری کنیم. از حضور در لیگ برتر هم هدف‌های زیادی داریم. اینکه به مرور زمان بتوانیم رشد کنیم، بچه‌ها در مسابقات با بالاترین سطح والیبال آشنا شوند، مربیان با مربیان لیگ برتری تعامل داشته باشند و کم‌کم بتوانیم برای سال‌های بعد تیم بهتری آماده کنیم. البته در همین 2‌بازی تفاوت را می‌توانیم ببینیم. درست است تیم ما نتایج خوبی نگرفته اما بچه‌ها خیلی تغییر کرده‌اند و انگیزه‌شان برای بهتر بازی کردن بالا رفته است.

  چرا از لیگ یک شروع نکردید؟
شرایط لیگ برتر متفاوت است و با تیم‌های قوی‌تر می‌توانیم بازی کنیم.

  ولی از نظر قانونی باید از لیگ پایین‌تر به لیگ برتر می‌آمدید.
از این مسائل خبر ندارم، مدیرعامل باشگاه در جریان هستند. سال قبل چهارمحال‌وبختیاری 2تیم در لیگ یک داشت و تا پلی‌آف هم بالا آمدند ولی به‌خاطر اینکه بازیکنان کرونا گرفتند، نتوانستند نتیجه بگیرند و این فصل هم کنار کشیدند. ما از نظر امکانات کمی عقب‌تر از شهرهای دیگر هستیم. البته یک کم نه، خیلی عقبیم و هیچ‌کس نیست که ما را حمایت کند. برایمان سخت است که تیمداری کنیم.

  تفاوت تیم شما با بعضی از تیم‌ها خیلی زیاد است. در بازی با پیکان در یک ست فقط 9امتیاز گرفتید. این اختلاف و این مدل شکست‌ها در روحیه بازیکنان تأثیر منفی نمی‌‌گذارد؟
با بچه‌ها صحبت می‌کنیم و این مسائل را برایشان توضیح می‌دهیم. بهشان می‌گوییم که باید بدانند چه جایگاهی دارند. تنها انتظار ما از آنها تلاش بیشتر است. ما می‌خواهیم فقط کار خودشان را انجام بدهند و از بازیکنان دیگر چیزهای بیشتر یاد بگیرند. اتفاقا بازیکنان از اینکه در لیگ برتر می‌توانند بازی کنند، خوشحال هستند.

  گفتید امکانات ندارید. چه چیزهایی باید داشته باشید که ندارید؟
در اصفهان ذوب‌آهن از تیم زنان حمایت می‌کند، در تهران سایپا و پیکان و... ولی ما در شهرمان از این شرکت‌ها نداریم. تیمداری کلی خرج دارد. هیأت والیبال، شهرداری و باشگاه جهان‌بین خیلی به ما کمک می‌کنند ولی می‌دانیم پول زیادی ندارند که برای ما خرج کنند.

  هزینه‌های رفت‌و‌آمد، تغذیه، لباس و... را می‌توانید پرداخت کنید؟
مشکلی نداریم. یک‌بار به تهران آمده‌ایم که اتوبوس اسکانیا در اختیارمان گذاشتند.

  با اتوبوس سخت نبود؟ راه زیاد است.
نه سخت نبود. شش‌ونیم صبح سوار اتوبوس شدیم، ساعت 2ظهر رسیدیم. استراحت و تمرین داشتیم و فردایش هم بازی کردیم. مسابقاتی بوده که با اتوبوس‌های ترمینال تا مشهد و شاهرود هم رفته‌ایم.

  توقع‌تان پایین است.
به‌خاطر شرایطمان است. تیم نوپاست و برای بچه‌ها مهم است که بتوانند بازی کنند و شناخته شوند. وقتی خودم بازی می‌کردم، بارها شده بود که پرسیده بودند از کجا می‌آیی و گفته بودم از چهارمحال و بختیاری ولی خیلی‌ها حتی اسم استان ما را نشنیده بودند. با کهگیلویه و یاسوج اشتباه می‌گرفتند.

  بازیکن بومی هم دارید؟
بله، چند بازیکن قد بلند داریم. یک بازیکن نونهال هم داریم که خیلی خوب است. در این سال‌ها استان ما چند بازیکن خوب داشت. راضیه صادقی و نگین حیدری در لیگ برتر بازی می‌کردند. صادقی حتی به اردوی تیم ملی هم دعوت شد ولی به‌خاطر مشکلاتی که داشت نتوانست برود.

  بازیکنان دستمزد هم می‌گیرند؟
به همه پول نمی‌دهیم. 3بازیکن بالای 5میلیون تومان می‌گیرند. بیشتر بازیکنان فقط بازی می‌کنند که دیده شوند تا در سال‌های آینده بتوانند به تیم‌های بزرگ‌تر بروند. بیشتر بازیکنان ما نوجوان و جوان هستند. میانگین سنی تیم 19سال است و بزرگ‌ترین بازیکن ما 22سال دارد. به این تیم امیدوارم، ما فقط باید تحمل باخت‌ها را داشته باشیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید