• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 2 آبان 1401
کد مطلب : 174924
+
-

در فینال ریسک نکردم

آذرپیرا پس از کسب دومین مدال طلایش در امیدهای جهان، از هدفش برای رسیدن به مدال المپیک می‌گوید

در فینال ریسک نکردم

امیرعلی آذرپیرا در مسابقات امیدهای جهان موفق شد نخستین طلای تیم ایران و دومین طلای خودش در رده امیدها را کسب کند. تک‌ستاره کشتی ایران در 5‌وزن نخست آذرپیرا بود که از همان دور اول به تمام رقبایش تاخت تا در فینال با یک کشتی متفاوت از قبل پیروز میدان باشد و در نهایت روی سکوی نخست قرار بگیرد. در روزهای بی‌ستاره‌بودن کشتی تهران، آذرپیرا تنها کشتی‌گیر تهرانی است که هم‌اکنون نشان می‌دهد کشتی در تهران زنده است ولی مثل سابق رمقی ندارد.

  از کشتی فینال شروع کنیم. متفاوت از روز اول ظاهر شدی، این تغییر تاکتیک جزو برنامه خودت بود؟
در کشتی با حریف آمریکایی بیشتر سعی کردم کشتی را در کنترل داشته باشم و به‌اصطلاح کشتی‌گیرها زیاد به هم نپیچیم. البته روز اول سرحال‌تر هم بودم ولی ربطی به تغییر تاکتیکم نداشت و بیشتر سعی کردم برنده کشتی باشم تا اینکه برد قاطع داشته باشم.

  تا قبل از فینال 22‌امتیاز کسب کردی، در ظاهر برای رسیدن به دیدار نهایی کار سختی نداشتی؟
شروع خوبی داشتم و این ریتم را تا پایان روز اول حفظ کردم. در دیدار فینال هم برنامه‌ای که داشتم را دنبال کردم. می‌توانستم امتیازهای بیشتری کسب کنم ولی ترجیح دادم بدون ریسک کشتی بگیرم.

  با 20‌سال سن هنوز شانس حضور در امیدها را داری، برنامه خودت چیست؟
قطعا هر کشتی‌گیری به کسب مدال در مسابقات بزرگسالان فکر می‌کند. کسب مدال در رده‌های مختلف پلی است برای کسب مدال در رده سنی بزرگسالان. من هم مثل همه ورزشکاران به عشق مدال المپیک ورزش را شروع کردم و برای رسیدن به هدفم تلاش خواهم کرد. در وزن 97‌کیلوگرم، کشتی‌گیران خوبی داریم و من برای اینکه شانس مدال جهانی در رده سنی بزرگسالان را داشته باشم، اول باید از سد محکم رقبای داخلی عبور کنم.

  با کسب مدال طلای امیدها، از مسابقات جام تختی می‌توانی وارد چرخه تیم ملی بزرگسالان شوی. به‌نظرت جدی‌ترین رقیبت چه کسی خواهد بود؟
آقای محمدیان و گلیج ملی‌پوشان 2‌سال اخیر تیم ملی در مسابقات جهانی بودند که هم کشتی‌گیران خوبی از نظر فنی به‌حساب می‌آیند و هم از لحاظ اخلاقی پهلوان هستند. در کنار هم رقابت می‌کنیم تا نفر برتر به امید خدا برای کشور در مسابقات برون‌مرزی افتخارآفرینی کند.

  کشتی تهران در سال‌های اخیر شرایط خوبی نداشته است. به‌عنوان یک کشتی‌گیر تهرانی این شرایط چه دلیلی دارد؟
خیلی مسائل می‌تواند تأثیرگذار باشد. مسئله مربوط به کرونا و کاهش کمیت در باشگاه‌ها به‌نظرم یکی از دلایل مهم افت کشتی تهران است. امیدوارم کشتی تهران به روزهای خوب خودش بازگردد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید