• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 2 آبان 1401
کد مطلب : 174885
+
-

حمایت بنیاد شهید از شهدای اغتشاشات

رئیس بنیاد شهید گفت: عده‌ای از کشته‌شدگان حوادث اخیر مأمور یک سازمان یا ارگان مانند فرماندهی انتظامی هستند که در صحنه به شهادت رسیدند ولی عده‌ای عابر پیاده بی‌گناه بودند و اینکه واقعا عابر هستند را باید شورای تأمین و دستگاه‌های امنیتی به ما معرفی کنند تا شهید محسوب شوند.
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره شهدا و جانبازان امنیت اغتشاشات اخیر گفت: ما متأسفیم که با وجود اینکه در حالت جنگ خارجی نیستیم، به‌علت دشمنی دشمنان این مردم یعنی آمریکایی‌ها و برخی کشورهای اروپایی، شهید و جانباز می‌دهیم.
وی افزود: غربی‌ها نشان دادند دشمن مردم ما هستند و به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و امنیتی هر ظلمی بتوانند علیه ما انجام می‌دهند و باید پاسخگوی جنایات انجام شده و کشته و شهید شدن بی‌دلیل افراد باشند.
رئیس بنیاد شهید  و امور ایثارگران با بیان اینکه ما وظیفه حمایت از ایثارگران و خانواده شهدا را داریم، اظهار کرد: قطعاً این کارهای ما جبران خسارت عمیقی که این خانواده‌ها می‌بینند نیست و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان خسارت وارد شده به خانواده و ۲کودکی را که پدر و سرپرست‌شان را از دست داده‌اند جبران کرد.
قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: با وجود این ما به‌سرعت وارد شدیم و برای عزیزانی که پرونده‌های روشنی داشتند، یعنی مأمور یک یگان مشخص بودند، به سرعت تشکیل پرونده دادیم و اینها تعیین تکلیف شدند که ان‌شاءالله خدمات اندکی را که ما ارائه می‌دهیم خدمت‌شان تقدیم خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: عده‌ای دیگر از کشته‌شدگان اغتشاشات اخیر هستند که شهید محسوب شدن‌ آنها نیاز به اظهارنظر دستگاه‌های امنیتی و شورای تامین دارد که هر موقع آنها در مورد این اشخاص اظهارنظر کنند، روند اداری آنها در بنیاد شهید انجام خواهد شد و ما مانند سایر خانواده‌های شهدا و جانبازان، خدمات را به ایشان ارائه می‌دهیم و از نظر خدمت تفاوتی بین آنها نیست./ فارس

این خبر را به اشتراک بگذارید