• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 2 آبان 1401
کد مطلب : 174846
+
-

طرح تغذیه رایگان در مناطق کمتر برخوردار

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح تغذیه رایگان در مناطق کمتر برخوردار در حال عملیاتی شدن است. مصطفی بابایی با انتشار پیامی در توییتر درباره اجرای طرح تغذیه رایگان نوشت: با عزم دولت مردمی پس از سال‌ها وقفه، در راستای توجه به موضوع عدالت و اهمیت سلامت دانش‌آموزان به‌عنوان پیش‌نیاز آموزش، طرح توزیع تغذیه رایگان در مناطق کمتر برخوردار در حال عملیاتی شدن است. او افزود: در روزهای گذشته مدارس روستایی در 2شهرستان استان همدان نخستین میزبان این طرح بودند.
کارشناسان تغذیه معتقدند که اگر کودکان و نوجوانان انرژی، پروتئین و ریزمغذی‌ها را دریافت نکنند، بی‌شک به سوءتغذیه دچار می‌شوند و این سوءتغذیه خودش را به‌صورت کم وزنی، لاغری و کوتاهی قد نمایان می‌کند؛ همچنین کارشناسان آموزشی هم یادگیری بهتر را در گرو دریافت تغذیه بهتر دانش‌آموزان می‌دانند؛ بنابراین با توجه به اهمیت تغذیه کودکان و نوجوانان، طرح تغذیه رایگان به دانش‌آموزان در مدارس به‌ویژه مناطق محروم مورد توجه کارشناسان و مسئولان قرار گرفت.
در این راستا، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش از زمان شروع به‌کار خود، بر اجرای دوباره طرح تغذیه رایگان در مدارس تأکید کرده و اعلام کرده بود: تغذیه رایگان پس از ۱۰سال وقفه به مدارس باز می‌گردد. بسته امنیت غذایی دانش‌آموزان، از مهر در مناطق محروم، لازم‌التوجه، مرزی، روستایی و عشایری و حاشیه شهرها اجرا می‌شود. او افزود: با توجه به اینکه سلامت دانش‌آموز زیربنا و پیش‌نیاز آموزش، یادگیری و تربیت دانش‌آموز است، آموزش و پرورش بنا دارد از ظرفیت اشخاص حقیقی، حقوقی، خیرین و نهادها به‌خصوص ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد مستضعفان در اجرای این طرح کمک بگیرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید