• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 2 آبان 1401
کد مطلب : 174844
+
-

شکننده شدن روحیات ثمره ۲۵ ماه تعطیلی اجباری مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه در تابستان ۲میلیون نفرروز در سفرهای تربیتی شرکت کردند، گفت: از ادارات کل آموزش و پرورش خواسته شده است که به مدارس اجازه برگزاری سفرهای تربیتی یک روزه را بدهند.
اصغر باقرزاده با اشاره به راهکارهای جذاب شدن محیط و فضای آموزشی مدارس افزود: اصل و اساس این است که معلم با روحیه و شاداب وارد مدرسه و کلاس درس شود؛ روحیه شاداب معلم نخستین قدم برای نشاط و پویایی در مدرسه خواهد بود.
وی تأکید کرد: بعد از حدود ۲۵ماه تعطیلی اجباری مدارس که متأسفانه دچار آن شدیم روحیه‌ها کمی شکننده، ارتباطات کم شده، هیجانات تخلیه نشده و تاب‌آوری بسیار پایین آمده است. این موارد براساس تحقیقات انجام گرفته درباره دانش‌آموزان، معلمان و اولیا کاملا اثبات شده است. معاون پرورشی و فرهنگی خاطرنشان کرد: توصیه اول به معلمان، دانش‌آموزان و اولیا این است که روحیه بانشاط داشته باشیم و به طرف مقابل خود اجازه دهیم که با شرایط جدید پیش آمده وفق پیدا کند تا از هیجاناتش کاسته شود. وی با بیان اینکه دومین توصیه ما این است که تلاش کنیم موقعیت‌های متنوع تربیتی، ورزشی و نشاط‌آور را در مدرسه به‌وجود بیاوریم، گفت: در طول تابستانی که گذشت حدود 2100زمین بازی در داخل مدارس پیش‌بینی شده که اکنون بعد از گذشت ۶ماه از سال 1100زمین از این تعداد زمین‌های بازی چمن مصنوعی در کل کشور به بهره‌برداری رسیده است. وی با اشاره به برگزاری سفرهای تربیتی یک روزه، افزود: برای رفتن به سفرهای طولانی‌مدت، هم هزینه‌ها زیاد است و هم فرصت‌ها کم اما معلمان برای سفرهای تربیتی یک روزه، دانش‌آموزان را در این موقعیت تربیتی قرار می‌دهند. وی در ادامه تأکید کرد: آشنایی با گیاهان در پارک، آشنایی با صنایع مختلف و بازدید از یک موزه، دانش‌آموزان را در موقعیت تربیتی قرار می‌دهد. به‌گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، باقرزاده با اعلام اینکه در تابستان ۲میلیون نفرروز در سفرهای تربیتی شرکت کردند، افزود: از ادارات کل آموزش و پرورش خواسته شده است که به مدارس این اجازه را بدهند تا سفرهای تربیتی یک روزه را برگزار کنند؛ اکنون ۳۴۸ اردوگاه داریم که ۱۰۰ اردوگاه برای حضور دانش‌آموزان در این اماکن آماده‌سازی‌ شده است./ ایسنا


 

این خبر را به اشتراک بگذارید