• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 1 آبان 1401
کد مطلب : 174744
+
-

فیلم‌ها به‌دنبال قورباغه طلایی

جشنواره
فیلم‌ها به‌دنبال قورباغه طلایی

12فیلم مطرح سال که در جوایز معتبر سینمایی سال حضور داشته‌اند، در بخش مسابقه اصلی جشنواره کمرایمج با هم رقابت می‌کنند. جشنواره بین‌المللی فیلم کمرایمج که هرساله برای تجلیل از هنر فیلمبرداری برگزار می‌شود، امسال سی‌امین دوره‌اش را از ۱۲ تا ۱۸نوامبر (۲۱ تا ۲۷آبان) در تورون لهستان برگزار می‌کند.
«بلوند» به کارگردانی اندرو دومنیک، فیلم «اولیس» به کارگردانی باز لورمن، «تار» فیلمی ساخته تاد فیلد و «تاپ گان: ماوریک» ساخته جوزف کوشینسکی، «امپراتوری نور» ساخته سم مندس، «در جبهه غرب خبری نیست» ساخته ادوارد برگر، «فرشته در دیوار» ساخته لورنزو بیانچینی، «باردو» ساخته آلخاندرو گونزالس ایناریتو، «زندگی» ساخته اولیور هرمانوس، «تعداد کامل» ساخته کریشتوف زانوسی، «دریانورد جنگ» ساخته گونار ویکن و «برفک سفید» ساخته نوا بامباک در این رقابت حضور دارند. فیلمبرداری «باردو» را داریوش خنجی برعهده داشته که اصالتی ایرانی دارد.
برندگان کمرایمج همواره از این شانس برخوردارند که بعدا توسط انجمن فیلمبرداران آمریکا و نیز در بخش فیلمبرداری اسکار از برندگان اصلی باشند. جشنواره کمرایمج برای تجلیل از هنر فیلمبرداری هر سال در لهستان برگزار می‌شود. این جشنواره بین‌المللی که معتبرترین و تنها جشنواره تخصصی هنر فیلمبرداری در دنیاست، هرسال با حضور فیلمبرداران مطرح و باتجربه سراسر دنیا به 3فیلمبردار برتر، جوایز قورباغه طلایی، قورباغه نقره‌ای و برنزی خود را  اهدا می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید