• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 1 آبان 1401
کد مطلب : 174725
+
-

تولید بیش از 19میلیون قطعه ماهی زینتی در قزوین

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در نیمه نخست سال‌جاری بیش از ۱۹میلیون‌و۸۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در ۹۳واحد پرورشی استان تولید شده است.
به‌گزارش ایرنا، محمود قبادی افزود: هم‌اکنون یک‌هزارو۷۶۰ نفر در سطح استان در زمینه تولید ماهیان زینتی فعالیت دارند که از این تعداد ۶۶۰نفر به‌صورت مستقیم و مابقی غیرمستقیم در این شغل مشغول فعالیت هستند. وی همچنین با بیان اینکه استان قزوین رتبه سوم تولید ماهیان زینتی در سطح کشور را به‌خود اختصاص داده است، تأکید‌کرد: سال گذشته بیش از ۳۳میلیون‌و۲۰۰هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تولید شد. به‌گفته این مسئول، قزوین پس از استان‌های گیلان و اصفهان رتبه سوم از نظر تعداد ماهی زینتی تولید شده را به‌خود اختصاص داده است.
مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با بیان اینکه قزوین بزرگ‌ترین تولیدکننده ماهیان زینتی در فضای سربسته کارگاهی محسوب می‌شود، گفت: سالانه بیش از 3 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی از این استان به‌صورت مستقیم یا با واسطه به خارج از کشور صادر می‌شود.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی قزوین با بیان اینکه بزرگ‌ترین واحد مسقف تولید و تکثیر ماهیان زینتی ایران و خاورمیانه در استان قزوین فعالیت دارد،  افزود: این واحد با ظرفیت تولید ۳۰میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی در شهرک صنعتی لیا در حال احداث است و فاز اول آن با ظرفیت تولید ۱۰میلیون قطعه به بهره‌برداری رسیده است.
قبادی اضافه کرد: با راه‌اندازی 2فاز دیگر این مجموعه و بهره‌برداری سایر واحدهای در حال احداث، استان قزوین به قطب تولید و صادرات ماهیان زینتی کشور و منطقه تبدیل می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید