• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
پنج شنبه 28 مهر 1401
کد مطلب : 174569
+
-

اعلام «استیضاح» در روز «رأی‌اعتماد»

 در روزی که استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس اعلام وصول شد، نمایندگان مردم به وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای‌اعتماد دادند تا صولت مرتضوی، کلیددار ساختمان خیابان آزادی شود.به‌گزارش همشهری، 15روز پس ‌از آنکه بهارستان به محمدهادی زاهدی‌وفا برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای‌اعتماد نداد، دیروز (چهارشنبه) صولت مرتضوی، معاون‌اجرایی رئیس‌جمهور به‌عنوان گزینه پیشنهادی رئیسی به مجلس رفت تا در نشست علنی نمایندگان از برنامه پیشنهادی خود برای تصدی این وزارتخانه دفاع کند؛ نشستی که اگرچه بدون‌حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اما با رأی اعتماد نمایندگان همراه بود. در جلسه علنی دیروز درنهایت نمایندگان با 176رأی موافق، 64رأی مخالف، 13رأی ممتنع و 5رأی باطله ازمجموع 258آرای مأخوذه، تصدی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مرتضوی سپردند.

موافقان و مخالفان چه گفتند؟
«تجربه و توان بالای مدیریتی»، «هماهنگی حداکثری با رئیس‌جمهور»، «احصای دقیق مشکلات موجود»، «همراهی فکری و سیاسی با همه قوا»، «عدالت‌محوری»، «برخورداری از برنامه منسجم»، «اشراف اطلاعاتی نسبت به همه مسائل و حوزه‌های کشور»، «شجاعت مدیریتی و پاک‌دستی» و «برخورداری از توان تحلیل راهبردی مسائل» ازجمله نکاتی بود که در نشست دیروز مجلس، نمایندگان در موافقت با وزیر پیشنهادی مطرح کردند.
«انتقاد به عدم‌حضور رئیس‌جمهور در جلسه رای‌اعتماد»، «عملکرد دولت در مناطق محروم»، «عدم‌ارائه برنامه‌ای راهگشا برای وزارت تعاون» و «نگرانی از حاکم شدن لابی‌گری در وزارت کار» هم ازجمله نکاتی بود که نمایندگان مخالف به‌ آنها اشاره و تأکید کردند این وزارتخانه نیازمند تحول اساسی است.

استیضاح وزیر صمت؛ هفته دوم آبان
 نایب‌رئیس مجلس از اعلام وصول استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد. علی نیکزادثمرین در جلسه علنی دیروز دراین باره گفت: با توجه به اینکه استیضاح فاطمی‌امین در تاریخ ۱۰مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده‌است، به‌این وسیله استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می‌شود. علیرضا سلیمی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس دراین باره به رسانه‌ها گفت: جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت هفته دوم آبان و پس‌از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه برگزار خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید