• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 28 مهر 1401
کد مطلب : 174560
+
-

امیدهای پر امید

فرنگی‌کاران امید ایران در نخستین تورنمنت پس از رفتن بنا و آمدن رنگرز، پیش از پایان مسابقات قهرمان جهان شدند

امیدهای پر امید

محسن محمودصفری

مسابقات کشتی امیدهای جهان به میزبانی اسپانیا در حال برگزاری است و تیم کشتی فرنگی ایران پیش از اتمام این مسابقات توانسته عنوان قهرمان را به نام خود ثبت کند. حضور 3‌کشتی‌گیر در فینال و 4‌کشتی‌گیر در دیدار‌های رده‌بندی، سبب شد در مجموع 10‌وزن، قهرمانی شاگردان رنگرز پیش از پایان مسابقات امیدها مسجل شود تا جانشین محمد بنا نخستین گام را با اقتدار برداشته باشد. در 5‌وزن نخست پویا دادمرز و ایمان محمدی به مدال طلا رسیدند و اکبر یوسفی صاحب مدال برنز شد. محمدرضا مختاری هم همانند مسابقات جهانی بزرگسالان در امیدها هم در راه کسب مدال ناکام ماند و پنجم شد.

جبران مافات دادمرز

پویا دادمرز در مسابقات جهانی بزرگسالان، عضو تیم ملی بود اما نتوانست مدالی کسب کند. دادمرز پس از بازگشت از بلگراد، به اردوی تیم ملی امیدها اضافه شد تا این‌بار شانسش را برای کسب مدال در مسابقات زیر 23‌ساله‌های جهان امتحان کند. او سال گذشته در مسابقات امیدها به مدال نقره رسیده بود و این‌بار برای کسب طلا به اسپانیا رفت. کشتی‌گیر ایذه‌ای کشورمان در دور نخست با نتیجه 3بر یک احمت تاشکین اوغلو از ترکیه را شکست داد و در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر یک نورزات کابدیرآخیموف از قزاقستان را از پیش رو برداشت. دادمرز در نیمه نهایی با نتیجه 9بر 4از سد دنیس میهای رومانیایی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. او فینال را هم با یک کشتی حساب شده با نتیجه 5بر یک از نیهاد آذربایجانی، قهرمان جوانان جهان برد و صاحب مدال طلا شد.

  دادمرز: خوب تمام شد!
پویا دادمرز که حالا توانسته ناکامی بزرگسالان را در امیدها جبران کند، بعد از کسب مدال طلا به همشهری گفت: «خوشحالم که سال میلادی را بدون کسب مدال جهانی تمام نکردم. در مسابقات جهانی صربستان با یک‌اشتباه خودم، مدال را از دست دادم و برای کسب مدال طلا در اسپانیا لحظه شماری می‌کردم.» دادمرز با رضایت از اینکه مدال نقره سال گذشته خودش را به طلا تبدیل کرده است، گفت:«آخرین سالی بود که می‌توانستم در مسابقات امیدهای جهان کشتی بگیرم برای همین تمام تلاشم را کردم که با خوش‌رنگ‌ترین مدال این رده سنی را ترک کنم که خدا را شکر این اتفاق افتاد. سال گذشته به مدال نقره رسیده بودم و حالا خوشحالم که توانستم مدال طلا را کسب کنم.» دادمرز درباره برنامه خود برای آینده هم گفت:« اواسط آبان‌ماه مسابقات جام جهانی در کشور جمهوری آذربایجان را داریم که امیدوارم در آنجا نتیجه خوبی بگیریم و با اقتدار قهرمان شویم. هدف اصلی‌ام کسب مدال در مسابقات جهانی 2023 مجارستان است.» دادمرز درباره اینکه 2‌ایذه‌ای موفق به کسب 2‌مدال طلا در مسابقات امیدهای جهان شدند هم گفت:«خوزستان قطب کشتی فرنگی است و باید بیشتر از اینها به استان ما نگاه شود. خوشحالم که باردیگر قدرت کشتی ایران و خوزستان را به دنیا نشان دادیم.»

دبل ایمان محمدی

ایمان محمدی حدود 2ماه پیش در مسابقات جوانان جهان طلا گرفت و این‌بار موفق شد در امیدهای جهان با کسب مدال طلا دبل کند! کشتی‌گیر باهوش ایذه‌‌ای در وزن 63‌کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6بر یک احمد باقدودا از مصر را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. او ریوتو ایکیدا از ژاپن را با نتیجه 7بر یک شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد. محمدی برای رسیدن به فینال با نتیجه 5بر یک ضیا باباشوف از جمهوری آذربایجان را هم شکست داد. ملی‌پوش کشورمان در دیدار پایانی با نتیجه 8بر صفر گئورگی شوتادزه از گرجستان را برد و به مدال طلا رسید.

  محمدی: مدال المپیک را هم می‌خواهم
ایمان محمدی پس از کسب مدال طلا در مسابقات امیدهای جهان از روندی که در این سال‌ها طی کرده گفته است:« مرحله به مرحله جلو آمدم و خوشحالم از اینکه به اهدافی که در اول سال داشتم، رسیدم. قبل از مسابقات جوانان جهان اعلام شد این مسابقات پلی است تا شانس حضور در امیدها را داشته باشیم و از همان موقع برای هر 2‌مدال برنامه‌ریزی کردم و خدا را شکر به هدفم رسیدم.» قهرمان امیدهای جهان در ادامه به همشهری گفت:« باید از کادر فنی و مدیریت فدراسیون کشتی تشکر کنم که در این مدت همه امکانات را برای راحتی ما فراهم کردند. امیدوارم با این مدال جواب زحمات آنها را داده باشم.» محمدی درباره برنامه آینده هم گفت:« فکر نکنم وقت استراحت داشته باشم و به محض بازگشت باید به اردوی تیم ملی برگردم. به هرحال ما سرباز تیم ملی هستیم و هرجا که کادر فنی صلاح بداند باید روی تشک بروم. خودم مثل همه ورزشکاران دوست دارم مدال المپیک کسب کنم ولی فعلا تمرکزم در مرحله اول کسب مدال در مسابقات جهانی 2023 است.»

قهرمانی زود هنگام
علی‌اکبر یوسفی دارنده مدال طلای مسابقات جهانی بزرگسالان در وزن 130‌کیلوگرم، ملی‌پوش ایران در مسابقات امیدهای جهان بود که برخلاف پیش‌بینی‌ها به مدالی بهتر از برنز نرسید. او در مقابل میخایلو ویشنیوتسکی از اوکراین با نتیجه 7بر یک مغلوب شد و با راهیابی این حریف به فینال به جدول شانس مجدد راه یافت. یوسفی با شکست رقبایش در جدول بازنده‌ها به مدال برنز رسید. محمدرضا مختاری هم در وزن 77‌کیلوگرم ملی‌پوش ایران بود که با شکست در مقابل حریف ارمنستانی و راهیابی این کشتی‌گیر به دیدار فینال به جدول بازنده‌ها رفت. مختاری در شانس مجدد تا رده‌بندی هم بالا آمد ولی با شکست در مقابل کشتی‌گیر ژاپنی دستش به مدال نرسید و پنجم شد. چوبانی دیگر کشتی‌گیر ایران در 5‌وزن نخست بود که در همان روز اول از دور مسابقات کنار رفته بود. با توجه به نتایج کشتی‌گیران ایران در 5 وزن دوم؛ حضور سهرابی در فینال و عبدی و عابدی در رده‌بندی، قهرمانی شاگردان حسن رنگرز پیش از اتمام مسابقات قطعی شد. به این ترتیب حسن رنگرز در نخستین تجربه حضورش بعد از محمد بنا توانست تیم ایران را قهرمان امیدهای جهان کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید