• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 26 مهر 1401
کد مطلب : 174328
+
-

باور کنید اینها مردم نیستند!

محمدعلی الفت‌پور-تحلیلگر سیاسی

برخی اصرار دارند که در موضوع اغتشاشات اخیر نظام جمهوری اسلامی مقابل مردم ایستاده است و مدام در حال سوءاستفاده از احساسات مردم به نفع امری خطرناک (سلب اعتماد عمومی) و غیرواقعی هستند.
وقتی یک غریبه بی‌اجازه وارد خانه این افراد می‌شود با او چگونه رفتار می‌کنند؟ آیا اجازه می‌دهند بعد از فرصتی که به او داده می‌شود که برود، باز بماند و شروع به غارت خانه‌شان کند؟ متجاوز حتی اگر پسرخاله‌شان هم باشد بعد از یک ساعت تحمل و مدارا احتمالا با ضرب و شتم منزلشان را ترک خواهد کرد؟ جمهوری اسلامی پاسدار این حریم عمومی است که البته با پاسداری از حریم خصوصی -اگر متعرض حریم عمومی نباشد- تنافری ندارد.
آیا این افراد که معتقد به حریم خصوصی هستند -که البته در آن شک هست - اعتقاد به حریم عمومی هم دارند؟
در تمام دنیا این حریم عمومی به ‌شدت محافظت می‌شود و هیچ کشوری اجازه ورود بیجا و اختلال جزئی در این حریم را به کسی نمی‌دهد. در آمریکایی که این روزها حامی متعرضان خیابانی است، اگر پلیس اخطار اول را در حوزه اعتراض صادر کرد، بعد از چند دقیقه، جان هر کسی که در میدان اعتراض است، پای خودش است و پلیس در قبال کشتن این افراد هیچ مسئولیتی ندارد. به‌طور میانگین سالی ۱۲۰۰نفر در آمریکا کشته می‌شوند.
آیا می‌شود باور کرد کسانی که اقدام به آتش زدن پلیس می‌کنند یا سر افسر نیروی انتظامی را در همان روزهای ابتدایی ماجرا می‌برند یا به نوامیس مردم تعرض می‌کنند یا اتوبوس و آمبولانس را آتش می‌زنند یا اموال عمومی را تخریب می‌کنند و اتوبوس و ماشین آتش‌نشان را تخریب می‌کنند، مردم هستند؟ چرا واژه مردم را آلوده می‌کنید؟
آیا مردم ایران که حتی اگر بی‌سواد هم باشند حاضرند با فراخوان شبکه سعودی وهابی ضد‌شیعه و ضد‌ایرانی که نماد دیکتاتوری جهانی است و سلب حقوق اولیه زنان را در کارنامه دارد، وارد اعتراضات شوند؟ آیا مردم ایران که یک میلیون نفرشان در فقر و قطعی بزرگ شده‌اند و صدها هزار نفرشان در جنگ تحمیلی توسط انگلیس جنایتکار جان دادند، حاضرند با فراخوان شبکه فرصت‌طلب بی‌بی‌سی وارد خیابان شوند؟ آیا فراخوان دولتی که دستش به خون شیخ فضل‌الله ‌نوری، میرزا کوچک‌خان و حسنعلی دلواری آغشته است و عامل اصلی جدایی ۵پهنه سرزمینی از ایران است برای مردم اعتباری دارد؟
به خدا که ظلم بزرگ را کسانی می‌کنند که این جماعت را بعد از یک ماه اغتشاش و آشوب و ضرر مسلم به کشور و اقتصاد مردم کسبه و تخریب روان و آرامش مردم واقعی که بارها انزجارشان را از این جماعت ۴۰ هزار نفری اعلام کردند، مردم خطاب می‌کنند؟
خانم و آقای فوتبالیست، هنرمند و ورزشکار، مردم واقعی آن  ۸۵میلیونی هستند که الان با تمام وجودشان از این اتفاقات ناراحتند و حاضر به همراهی با این جماعت قلیل نیستند. همان‌هایی که برای شما هورا کشیدند، بلیت بازی و نمایش شما را خریدند، برای یک کلمه به شما احترام گذاشتند و آن هم کلمه ایران بود؛ آن واژه‌ای که این روزها دارید خرج احساسات و نفهمیدن اصل و فرع این ماجرا می‌کنید.
عزیزان کمی صبر لطفا؛ این تیشه را به ریشه‌ای می‌زنید که ۲۶۰هزار شهید براش رفته است؛ شهیدانی که در وصیت‌نامه قریب به اتفاقشان 2 چیز تأکید شده؛ یک، صیانت از دین، دوم، حفظ ولایت فقیه به‌عنوان پایه اصلی اقتدار کشور. دقیقا 2 چیزی که هدف اصلی برای تخریب اینهایی است که الان در خیابان‌ها هستند.
با جماعت احساساتی کاری ندارم. به جز اینکه نادانی فهم موضوعتان را به مردم نسبت ندهید. چند روز دیگر که این واقعیت روشن‌تر شود این نوجوان‌ها می‌روند دنبال گیم و کافه‌ و کلش آف کلنزشان ولی ضررش می‌ماند برای مردم واقعی.
اما براندازها، تجزیه‌طلب‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، بهایی‌ها؟ بازماندگان ساواک، منافقین خلق و همه وطن‌فروش‌ها؛ ۳۰۰هزار شهید دادیم که خاک ندهیم و دین نفروشیم. شماها چند تا مثل یکی از این شهدای ما را دادید یا دارید؟ مثل آنهایی که روی مین منور روشن سینه‌خیز می‌روند؟
این ‌را هم بگویم که شرایط کشور از ۴ ماه ۳۰ خرداد ۶۰ تا مهر آن سال بدتر نیست. وسط جنگ رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و ۷۰درصد حزب جمهوری، حزب اصلی اداره‌کننده کشور و ۵فرمانده رکن اصلی جنگ و ۴شهید محراب و نماینده رهبری در شورای‌عالی دفاع و رئیس مجلس را ترور و شهید کردند. مردم را هم منافقین خلق تو خیابون سلاخی می‌کردند و صدام هم در سال ۶۰ در اوج اقتدار نظامی بود، هیچ اتفاقی برای این انقلاب نیفتاد. این روزها جلوی آن روزها هیچ‌ چیزی نیست.
پس باور نکنید که خیابانگردهای امروز اولا مردم‌اند دوما دغدغه مردم، کشور، مهسا و نیکا را دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید