• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 26 مهر 1401
کد مطلب : 174275
+
-

اعلام شرایط واگذاری مدارس وابسته غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: در حال طراحی آیین‌نامه اجرایی مردمی‌سازی‌ مدارس وابسته غیردولتی هستیم. احمد محمودزاده در پاسخ به این سؤال که وزارت آموزش و پرورش چه اقدام جدیدی در راستای مردمی‌سازی‌ نظام آموزش کشور انجام داده است، گفت: بحث مردمی‌سازی‌ که در سند تحول وجود دارد و با مشارکت دیگران انجام می‌شود، قرار است که با همکاری یا مشارکت دولت و تأسیس مدرسه شکل بگیرد. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: بخشی از این موضوع از طریق مشارکت با نهادهای دیگر و در راستای مدارس وابسته شکل می‌گیرد‌ که این نوع مدارس به 2صورت مدارس وابسته دولتی و غیردولتی تقسیم می‌شوند. غیر از مدارس وابسته غیردولتی، مدارس مشارکتی هم اجرا شده ‌که وابسته به دستگاه‌های دیگر است.
او آغاز به‌کار مدارس وقفی را یکی از نمونه‌های مدارس مشارکتی عنوان کرد و افزود: ما با سازمان اوقاف در قالب آموزشگاه علوم قرآنی تفاهمنامه‌ای امضا کردیم که مدارس وابسته غیردولتی را از همین امسال راه‌اندازی کنیم؛راه‌اندازی مدارس وابسته غیردولتی در راستای تفاهمنامه انجام خواهد شد.
محمودزاده با بیان اینکه در حال طراحی آیین‌نامه اجرایی مردمی‌سازی‌ مدارس وابسته غیردولتی هستیم، گفت: براساس این آیین‌نامه، نحوه اداره مدرسه و جزئیات آن مشخص خواهد شد؛ در حقیقت با این آیین‌نامه بین آموزش و پرورش تقسیم کار صورت می‌گیرد. حتما امسال تا پایان این ماه یا ماه آینده این نتیجه مردم‌سازی‌ مشخص خواهد شد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه زمینه همکاری با واقفین و گروه‌های جهادی را ما باید در آموزش و پرورش هماهنگ و فراهم کنیم، گفت: به همین‌خاطر هم در شورای نظارت مصوبه‌ای در این خصوص داشتیم که نحوه تأسیس مدارس وقفی چگونه باشد؛ به‌تازگی یکی از این مدارس را در خوی افتتاح کردیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید