• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 25 مهر 1401
کد مطلب : 174227
+
-

کهکشان و سیاهچاله

رئالی‌ها حالا صدرنشین لالیگا، سرگروه در اروپا و برنده ال‌کلاسیکو هستند و تا ساعاتی دیگر برنده توپ طلا هم خواهند شد

کهکشان و سیاهچاله

زیبایی در سادگی است؛ ظاهرا کارلو آنچلوتی بیشتر از هر مربی دیگری به این جمله معروف باور دارد. رئال‌مادرید او شاید یک‌تیم افسانه‌ای و مهارنشدنی نباشد اما ساده و در عین حال زیبا به‌نظر می‌رسد. سرمربی ایتالیایی قبل از ال‌کلاسیکو، تأکید کرده بود که به‌دنبال یک اختراع جدید برای این بازی نیست. او اشاره داشت که قصد دارد همان نقشه‌ قدیمی را با جزئیات جدید در این بازی پیاده کند. جزئیات کارلتو کاملا در کلاسیکو جواب دادند. در غیاب رودیگر که بعد از مصدومیت تازه‌اش به نیمکت منتقل شده بود، ادر میلیتائو و آلابا در قلب دفاع قرار گرفتند. میلیتائو مأمور مهار مستقیم لواندوفسکی بود و سایه‌به‌سایه با این ستاره حرکت کرد. او نمایش فوق‌العاده‌ای روبه‌روی لوا داشت. خط هافبک هم مثل سایر دیدارهای فصل با ترکیب شوامنی، کروس و مودریچ ساخته شد. فده والورده نیز به خط حمله رفت تا کنار وینیسیوس و البته بنزما قرار بگیرد. شروع رئال‌مادرید با این ترکیب آشنا، فوق‌العاده بود. آنها خیلی زود روی سماجت کروس و پاس تماشایی او، یک موقعیت جدی ساختند و کریم بنزما در ریباند، کار را تمام کرد. این گل برای او درست یک‌روز قبل از برنده‌شدن توپ طلا، اهمیت زیادی داشت. او اصلا دوست نداشت با شکست در این بازی به پاریس سفر کند. دقایقی بعد نیز، فده والورده با یک‌ضربه مهارنشدنی، توپ را از خط دروازه تراشتگن عبور داد. این نیمه کاملا از آن رئال مادرید بود و بارسا اصلا در جریان این نیمه موقعیتی نساخت که غیبت کورتوآ درون دروازه حریف به چشم بیاید.
آنچه در نیمه دوم ال‌کلاسیکو به چشم آمد، تأثیر تعویض‌های 2مربی بود. بارسا با نفرات جدید، کمی بهتر شد. آنسو فاتی کاملا آماده به‌نظر می‌رسید و شاید ژاوی باید او را زودتر به زمین می‌فرستاد. آنسو پایه‌گذار نخستین گل بارسا با یک حرکت تماشایی شد؛ گلی که توسط فران تورس به ثمر رسید و بارسایی‌ها را امیدوار کرد. چیزی نمانده بود تا فاتی گل دوم را هم بزند اما توپ این ستاره با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. رئال که در این نیمه یک‌گل مردود هم به ثمر رسانده بود، برای جلوگیری از فاجعه باز هم روی طلایی‌ترین تعویض‌اش حساب کرد. رودریگو در آخرین ثانیه‌ها برای تیمش پنالتی گرفت و خودش پنالتی را تبدیل به گل کرد تا آخرین بارقه‌های امید بارسا برای بازگشت را از بین ببرد.
حالا آسمان مادرید، کاملا آفتابی است. آنها صدرنشین لالیگا، سرگروه در لیگ قهرمانان و برنده ال‌کلاسیکو هستند و تا ساعاتی دیگر برنده توپ طلا هم می‌شوند. بارسای ژاوی اما در سیاهچاله‌‌ای به اسم ناامیدی فرو رفته است. اگر 3‌بازی با بایرن، اینتر و رئال را جدی‌ترین آزمون‌ها برای ژاوی بدانیم، باید پذیرفت که تیم او در هر 3‌مسابقه نتایج بدی گرفته و روی هم 9گل نیز دریافت کرده است. کاتالان‌ها در آستانه از دست دادن اعتمادشان به ژاوی هستند. نتایج خوب لالیگا، تنها نقطه اتکای این مربی در این فصل بود اما شکست دردناک با یک نمایش ضعیف در برنابئو، آخرین سنگر را هم از او گرفت.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید