• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 24 مهر 1401
کد مطلب : 174062
+
-

تو تنها قدم خواهی زد

لیورپول در این فصل منچسترسیتی را در راه جنگ قهرمانی تنها گذاشته است

تو تنها قدم خواهی زد

لیورپول و منچسترسیتی تا همین چند ماه پیش جنگ‌شان بر سر قهرمانی بود اما حالا تنها یک‌تیم برای قهرمانی می‌جنگد و لیورپول با یورگن کلوپ به بحران و ورطه تکرار افتاده است و 14امتیاز تا صدر و 13امتیاز تا رقیب امشب فاصله دارد. با این‌حال در مسابقات اخیر، این قرمزها بوده‌اند که بر آبی‌های کم‌رنگ منچستر در بازی‌های رودررو برتری داشته‌اند. از آخرین باری که سیتی موفق شده لیورپول را ببرد بیش از 20ماه می‌گذرد. در این مدت 2‌تساوی 2 -2 بین 2‌تیم در لیگ برتر ثبت شده و 2‌بار لیورپول در جام حذفی و سوپرجام بر سیتی پیروز شده است. لیورپول در این فصل منچسترسیتی را در راه جنگ قهرمانی تنها گذاشته است. شعار هواداران لیورپول که می‌گویند «تو هرگز تنها قدم نخواهی زد»، در این مسابقه خطاب به من‌سیتی تغییر خواهد کرد به «شما فعلا تنها قدم بزنید تا ببینیم چه می‌شود». البته فصل گذشته هم لیورپول در مقطعی تا 14امتیاز از سیتی عقب افتاد اما خودش را رساند و در هفته پایانی قهرمانی را به رقیبش واگذار کرد.
   لیورپول در 5 بازی آخرش در لیگ برتر نتوانسته من‌سیتی را شکست دهد. آنها هرگز در طول تاریخ پیش نیامده که 6بازی بدون پیروزی مقابل سیتیزن‌ها ثبت کنند و اگر این اتفاق بیفتد، کلوپ یک‌رکورد منفی به نام خودش ثبت می‌کند.
   سیتی با گواردیولا در 2‌سفر آخرش به لیورپول 4 امتیاز کسب کرده که این تنها یک‌امتیاز کمتر از 17سفر قبل‌ترشان به این ورزشگاه است که 12شکست و تنها 5 تساوی به‌دست آورده بودند.
   اگر سیتی امروز نبازد، نخستین بار از دسامبر1992 در 3‌بازی پیاپی در آنفیلد است که شکست‌ناپذیر بوده است.
   لیورپول در هریک از 4‌دیدار آخرش مقابل این تیم حداقل 2‌گل به ثمر رسانده. اگر امروز هم این رکورد گلزنی را ادامه دهد، صاحب یک رکورد می‌شود چون تاکنون هیچ تیمی نتوانسته در 5بازی متوالی حداقل 2‌گل به تیمی با مربیگری گواردیولا بزند.
   لیورپول در 22بازی لیگ برتری مقابل مدافع عنوان قهرمانی لیگ، 6 پیروزی بیش از هر تیم دیگری کسب کرده است. قرمزها از زمان باخت یک بر صفر به منچستر‌یونایتد در دسامبر 2007 (منچستر فصل پیش از آن قهرمان شده بود)، در 13بازی آخر مقابل تیمی که عنوان قهرمانی فصل پیش را یدک می‌کشد بازنده نبوده است؛ 7برد و 6تساوی.
   لیورپول در 8 بازی آخرش در لیگ برتر تنها  10امتیاز کسب کرده که این بدترین رکورد تا این مقطع از فصل 13-2012 است. آنها یک‌دهه پیش تا هفته دهم  9 امتیاز جمع کرده بودند.    
   لیورپول در این فصل به اندازه کل فصل پیش شکست را به چشم دیده. آنها 2‌بار باخته‌اند.
   در 3‌بازی اخیر تنها یک شوت به سمت دروازه منچسترسیتی روانه شده است.
   هیچ‌کس مثل یورگن کلوپ نمی‌تواند گواردیولا را شکست دهد. سرمربی آلمانی لیورپول در بازی‌های رودررو مقابل تیم‌های این سرمربی اسپانیایی 11بار به پیروزی رسیده، 9بار باخته و 5بار مساوی کرده؛ 39گل زده در برابر 41گل خورده. تعداد جام‌های پپ بیشتر است؛ 29جام در برابر 11جام کلوپ.
   سیتی زیرنظر گواردیولا 24پنالتی را از دست داده. آخرین پنالتی در بازی با کپنهاگن توسط محرز خراب شد.
   در اردوی لیورپول باز هم چند مصدوم دیده می‌شوند. آرنولد، ماتیپ و لوییس دیاس هر 3 در بازی آخر دچار آسیب‌دیدگی شدید شدند و هر کدام چند هفته از فوتبال دور خواهند بود. در عوض، اندی رابرتسون پس از مدت‌ها به تمرینات برگشته است.

هالند در این فصل روی 18گل تأثیر مستقیم داشته. او یکی از رکوردهای بی‌شمار کریستیانو رونالدو را هم زده؛ کمترین تعداد بازی برای رسیدن به 3‌ هت‌تریک در لیگ برتر؛ رونالدو (۲۳۲‌بازی) و هالند (۸‌بازی).

صلاح با ثبت هت تریک برابر رنجرز به 38‌گل زده برای لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا رسید و با عبور از آگوئرو و دروگبا توانست به آمار بیشترین گل زده برای یک‌ باشگاه انگلیسی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا دست‌ یابد.

آنتونی تیلور دیدار بین منچسترسیتی و لیورپول را قضاوت خواهد کرد. این بازی ساعت 19 برگزار می‌شود که دقایقی از آن با ال‌کلاسیکوی امروز هم‌پوشانی دارد و اتفاق تلخی برای فوتبالی‌هاست.

محمد صلاح در برد 7-1هفته پیش مقابل رنجرز با ثبت ۳‌گل در ۶‌دقیقه، سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ لیگ قهرمانان را به ثبت رساند. او آماری عالی مقابل سیتی دارد و روی 13گل به این تیم نقش داشته؛ 8 گل و 5 پاس‌گل.

محمد صلاح اکنون با 8‌بازی کمتر، یک‌ گل بیشتر از مجموع گل‌های سوارس و فرناندو تورس برای لیورپول به ثمر رسانده؛ 164گل در 267بازی در برابر 163گل این دو مهاجم بزرگ در 275مسابقه.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید