• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 مهر 1401
کد مطلب : 174039
+
-

مقابله وزارت بهداشت با مداخله‌گران درمان

 مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، مداخله‌گری در درمان و تخلفات موجود در این حوزه را موضوعی مهم و چالش‌برانگیز دانست که مقابله با آن در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.
  نفیسه حسینی‌یکتا در جلسه با رئیس و اعضای هیأت رئیسه و هیأت‌های علمی و برد تخصصی رشته طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه توسعه روشمند طب ایرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و بهره‌مند شدن عموم جامعه از خدمات استاندارد طب ایرانی و گسترش مباحث مرتبط با بحث آموزش و پژوهش در این حوزه، از مسائل مهم و دلیل بازدیدهای ما از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است، گفت: اهمیت این مسئله در اسناد بالادستی و بین‌المللی این حوزه به وضوح دیده می‌شود، در حوزه بین‌الملل سند راهبردی سازمان جهانی بهداشت را داریم که استفاده از ظرفیت طب‌های سنتی و مکمل و چگونگی آن را به کشورهای عضو اعلام کرده و در اسناد داخلی بند۱۲ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را به‌عنوان یکی از معتبرترین اسناد بالادستی در اختیار داریم که بر توسعه روشمند طب ایرانی و استفاده از ظرفیت این حوزه تأکید می‌کند. همچنین سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی که مصوبه شورای انقلاب فرهنگی و در سال۹۲ ابلاغ شده است را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اسناد بالادستی در اختیار داریم. ما در دفتر طب ایرانی و مکمل به نمایندگی از وزیر بهداشت ترسیم خطوط کلی و چگونگی بهره‌برداری از ظرفیت طب ایرانی را برعهده داریم که بازدید از دانشگاه‌ها و بررسی مشکلاتی که در مسیر توسعه طب ایرانی وجود دارد در همین راستاست.
به‌گزارش ایسنا، وی در ادامه موضوعاتی همچون تقویت هیأت علمی، تجهیز آزمایشگاه دانشکده طب ایرانی، تسریع در راه‌اندازی سلامتکده این دانشگاه، مداخله‌گران در درمان و آموزش‌های غیرمجاز و چالش‌ها و راهکارهای موجود را مورد بحث و بررسی قرار داد.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با ذکر این نکته که باید از ظرفیت‌های متخصصان طب ایرانی و مکمل نهایت بهره را برد، تأکید کرد: خوشبختانه کشور ما از جایگاه ویژه‌ای در حوزه طب‌های سنتی و مکمل در عرصه بین‌الملل برخوردار است و معتقدیم که باید نهایت استفاده را از ظرفیت و تجربه استادان و متخصصان این عرصه از علوم پزشکی ببریم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید