• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 23 مهر 1401
کد مطلب : 173949
+
-

بردهای مشابه

استقلال و پرسپولیس، این هفته خواب‌آور اما برنده بودند؛ این دو تیم حالا به صدر جدول لیگ تکیه زده‌اند

 اولین روز از هفته نهم لیگ برتر همانند چند هفته گذشته، بسیار کم‌گل بود. در روز دوم اما اوضاع کمی بهتر شد. نتیجه غافلگیرکننده روز اول، با شکست خانگی گل‌گهر روبه‌روی نساجی رقم خورد. این نخستین برد خارج از خانه نساجی و دومین شکست پیاپی تیم قلعه‌نویی در خانه بود. سپاهان در آبادان، مطابق انتظار برنده شد و دوبار دروازه نفت قعرجدولی را باز کرد. فولاد نیز با توقف خانگی مقابل پیکان با نتیجه یک-یک، چهارمین تساوی‌اش را در 5‌مسابقه اخیر در فولاد آره‌نا پشت‌سر گذاشت. شکست دادن مس رفسنجان در تهران، پرسپولیس را به صدر جدول لیگ برتر برد. آنها صدر جدول لیگ را به‌دست آوردند اما در هفته گلزنی لوکادیا، صدر جدول گلزنان را از دست دادند. هت‌تریک فوق‌العاده عباس‌زاده روبه‌روی نفت مسجدسلیمان، این بازیکن را با 6‌گل به صدر جدول گلزنان رساند. برد جذاب تیم بردی‌اف با درخشش این مهاجم در لحظات پایانی، یک ستاره دیگر هم داشت. ریکاردو آلوز باز هم در ترکیب تراکتور عالی ظاهر شد و نشان داد که بهترین پاسور این فصل لیگ برتر است. چهارمین شکست پیاپی در لیگ برتر، اوضاع نفت مسجدسلیمان را بسیار نگران‌کننده کرده است. تیره‌روزی‌های ملوان در نبردهای خارج از خانه نیز با شکست یک بر صفر روبه‌روی تیم متحول‌شده هوادار با ساکت الهامی رقم خورد. محبی تنها گل این جدال به ثمر رساند. تیم مهدی رحمتی نیز با گل‌های قائد رحمتی و نقی‌زاده، دومین برد خانگی‌اش در این فصل را جشن گرفت.
 بازی حساس این هفته، بین ذوب و استقلال برگزار شد. تیم مهدی تارتار که استاد رسیدن به تساوی در لیگ برتر بود، تا یک‌قدمی کسب این نتیجه پیش رفت اما موفق نشد از تیم ساپینتو امتیاز بگیرد. مرد پرتغالی که همانند دیدار گذشته روی سکوها حضور داشت، ترکیب اصلی تیمش را متحول کرد. بازگشت عارف غلامی به ترکیب اصلی و کنار رفتن قائدی از فهرست 11نفره، تصمیم جالبی از سوی این مربی بود. او البته از نمایش کم‌رمق تیمش در نیمه اول رضایت نداشت و بین 2‌نیمه 3‌تعویض انجام داد و میرزایی، ابوالفضل جلالی و پیمان بابایی را بیرون برد. استقلال در نیمه دوم چندان خوب بازی نکرد و نتوانست فشار زیادی به ذوب بیاورد. تیم تارتار حتی صاحب چند موقعیت هم شد اما در زدن ضربات آخر اصلا خوب نبود. در نهایت روی سانتر عالی مهدی مهدی‌پور، قریشی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا استقلال همانند جدال 2‌هفته قبل با گل‌گهر، باز هم یک برد لحظه آخری در زمین حریف را جشن بگیرد.
استقلال و پرسپولیس این هفته، تیم‌های بدون شکست لیگ را بردند. هر دو‌ برد نیز با اشتباه مستقیم مدافعان این تیم‌ها به‌دست آمد و نمایش سرخابی‌ها در این دو جدال چندان خوب نبود. حالا فولاد تنها تیم بدون شکست لیگ به‌شمار می‌رود و پرسپولیس و استقلال، بیشتر از هر تیم دیگری در این فصل امتیاز جمع کرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید