• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 23 مهر 1401
کد مطلب : 173890
+
-

غذاهای لذیذ و خوشمزه با مرغ

آزاده حبیبی تنها؛ روزنامه‌نگار

با مرغ می توان غذاهای متنوعی درست کرد. غذاهایی خوشمزه و نه چندان سخت که باب میل همه اعضای خانواده مخصوصا کودکان است. 2  نوع از این غذاها را در زیر آموزش داده ایم.

کوفته مرغ

چرخ‌کرده مرغ ۳۰۰ گرم، پیاز ۲عدد، زرشک ۳ قاشق غذاخوری، ترخون خشک یا سبزی معطر دلخواه، آلو خورشی۳-۴ عدد‌، نمک، فلفل، پاپریکا، پودرسیر، آویشن، زردچوبه، زعفران، رب گوجه5/1قاشق غداخوری سرخالی، پودرنان یا سوخاری ۲ قاشق غذاخوری، آرد، سیب‌زمینی
ابتدا چرخ‌کرده مرغ را در ظرف مناسبی می‌ریزیم. به‌ترتیب پیاز آب‌گرفته، ترخون خشک یا تازه یا سبزی معطر دلخواه، پودرنان، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و آویشن را اضافه می‌کنیم و مواد را ورز می‌دهیم تا یکدست شود. از مواد به اندازه کوچک‌تر از گردو برداشته و قلقلی می‌کنیم و سپس در آرد غلتانده و در روغن سرخ می‌کنیم. در این فاصله در قابلمه‌ای جداگانه پیاز خرد شده را با زردچوبه و رب تفت می‌دهیم تا رنگ رب باز شود.سپس چند عدد آلو اضافه می‌کنیم. زرشک را با کمی شکر تفت داده و زعفران را با کمی آب مخلوط کرده و هر دو را به مواد اضافه می‌کنیم تا سس غذا آماده شود. قلقلی‌های مرغ سرخ شده را به سس اضافه کرده و یک ساعت روی شعله ملایم قرار می‌دهیم تا کاملاً جا بیفتد. روی شعله ملایم یکساعت می‌گذ اریم تا کاملا جا بیفتد. سیب‌زمینی سرخ کرده و برنج همراه این غذا بسیار خوشمزه خواهد بود.

کروکت مرغ

سینه مرغ پخته شده 2عدد، پیاز متوسط 2عدد، تخم‌مرغ 2عدد، پودر سوخاری 2فنجان، جعفری خرد شده یک فنجان، سس سفید یک دوم فنجان، نمک و فلفل به مقدار لازم
 استخوان‌های سینه مرغ را گرفته و آن را چرخ می‌کنیم. سپس جعفری خرد شده، سس سفید، نمک و فلفل را به آن اضافه می‌کنیم و مایه کروکت را خوب ورز می‌دهیم. از مایه به اندازه یک عدد پرتقال متوسط برمی‌داریم و ابتدا در پودر سوخاری و سپس در تخم‌مرغ زده شده می‌غلتانیم. سپس به خمیر شکل می‌دهیم و آن را در روغن داغ سرخ می‌کنیم. کروکت‌های سرخ شده را در دیس چیده و اطراف آن را با سبزیجات پخته تزئین می‌کنیم. برای سرو این غذا از سس قارچ هم می‌توان استفاده کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید