• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 23 مهر 1401
کد مطلب : 173881
+
-

انفرادی در آستانه ۷۰میلیاردی شدن

پرفروش‌ترین فیلم سال۱۴۰۱ با گذشت بیش از ۶ ماه از آغاز اکرانش، همچنان تماشاگر دارد

سینما
انفرادی در آستانه ۷۰میلیاردی شدن

۶۹میلیاردو۴۰۰ میلیون تومان. این رقم فروش «انفرادی» است؛ کمدی پرفروشی که از ۷اردیبهشت روی پرده آمده و با وجود گذشت بیش از ۶ماه از آغاز اکرانش و روی پرده آمدن تعداد زیادی فیلم جدید، هنوز هم تماشاگر دارد.  در جدول فروش روزانه فیلم‌های روی پرده، انفرادی با حدود ۲۴۰۰مخاطب و فروش ۴۸میلیون تومانی، دومین فیلم پرفروش این روزهاست. تنها فیلمی که بیشتر از انفرادی مخاطب دارد انیمیشن «پسر دلفینی» است که بیش از ۵۰۰۰مخاطب در آخرین روز اکرانش داشته است. یعنی بیش از ۲برابر تماشاگران فیلم انفرادی. این را هم باید درنظر گرفت که تعداد سانس‌های انفرادی با توجه به اکران پرتعداد فیلم‌ها، خیلی زیاد نیست و کمدی مسعود اطیابی در سانس‌های پراکنده به چنین فروشی دست یافته است. فیلمی که در آستانه رسیدن به رقم ۷۰میلیارد تومانی فروش قرار دارد و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای  ایران است.

اطیابی: انفرادی می‌توانست بیشتر از اینها مخاطب داشته باشد 
مسعود اطیابی، کارگردان فیلم انفرادی درباره تداوم اکران فیلمش به باشگاه خبرنگاران‌جوان گفت: اکران این فیلم از اردیبهشت‌ماه آغاز شده و با توجه به اوضاع و شرایط فعلی، زمان دقیق پایان اکران فیلم انفرادی مشخص نیست. اطیابی درخصوص اکران فیلم‌های جدید گفت: اگر فیلم‌های جدید در این بازه زمانی اکران شوند، با استقبال خوبی مواجه نخواهند شد، به همین دلیل اکران برخی فیلم‌ها همچنان ادامه دارد. به‌گفته اطیابی، هم‌اکنون اکران فیلم انفرادی به‌صورت محدود ادامه دارد و این فیلم در سانس فوق‌العاده به نمایش درمی‌آید. اطیابی با اشاره به فروش خوب فیلمش گفت: اگر اکران این فیلم محدود نبود ما به رقمی فراتر از فروش فعلی‌مان می‌رسیدیم.
 
گیشه‌ای که ۱۰۰میلیاردی نشد
 سیدابراهیم عامریان، تهیه‌کننده انفرادی گفت: «بالاخره این فیلم رضا عطاران را دارد و از طرف دیگر می‌توان به جرأت گفت مردم پس از سال‌ها می‌توانند یک کمدی-اکشن خوب را در سینماها تماشا کنند. زمانی فیلم‌های اکشن جمشید هاشم‌پور می‌فروخت و زمانی فیلم‌های کمدی؛ حالا اما ترکیبی از فضای کمدی و اکشن را در یک فیلم شاهد هستیم که می‌تواند تبدیل به اتفاقی جدید برای سینمای ایران شود.  از این منظر، منتظر اتفاق درخشانی برای این فیلم در گیشه هستیم و با توجه به افزایش قیمت بلیت سینماها، فکر می‌کنم انفرادی بتواند فروشی بالای ۱۰۰میلیارد تومان را در گیشه ثبت کند.» انفرادی احتمالا به رقم ۷۰میلیارد تومان فروش دست خواهد یافت ولی رؤیای گیشه ۱۰۰میلیاردی دور از دسترس به‌نظر می‌رسد و با وضعیت فعلی اکران احتمالا باید زمان زیادی بگذرد تا یک فیلم بتواند به چنین رقمی در گیشه دست یابد. 

وقتی عطاران همچنان می‌فروشد
 ژانر و بازیگر؛ مهم‌ترین دلایل فروش بالای فیلم انفرادی هستند. فیلم‌ کمدی که بازیگر اصلی‌اش رضا عطاران باشد همچنان می‌تواند انتخاب اول مردم برای سینما رفتن باشد‌. در سالی که بحران مخاطب شکل نگران‌کننده‌ای به‌خود گرفته انفرادی از معدود فیلم‌های پرتماشاگر امسال است و به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم ۱۴۰۱ فاصله‌ای معنادار با فیلم دوم جدول گیشه دارد. فاصله‌ای که محصول حضور رضا عطاران به‌عنوان پولساز‌ترین بازیگر یک دهه اخیر سینمای ایران، در فیلم انفرادی است. تا اطلاع ثانوی عطاران می‌فروشد، به‌خصوص اگر پای کمدی در میان باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :