• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 21 مهر 1401
کد مطلب : 173862
+
-

در تله مساوی!

سرخابی‌ها این هفته به مصاف نبازهای لیگ می‌روند

پرسپولیس و استقلال این هفته در لیگ برتر، روبه‌روی تیم‌هایی قرار می‌گیرند که تا این هفته از لیگ در هیچ مسابقه‌ای شکست نخورده‌اند. مس رفسنجان و ذوب، رقبای سرسختی برای سرخابی‌ها در هفته نهم لیگ برتر هستند؛ هفته‌ای که نبردهای جذاب و نزدیک زیادی خواهد داشت. تلاش گل‌گهر برای حفظ صدرنشینی، تلاش فولاد برای بهبود رکورد خانگی و تلاش تراکتور برای بازگشت به ریل پیروزی، بخش دیگری از اتفاقات این هفته لیگ برتر خواهند بود.
 
  داستان 2 بازگشت!
پرسپولیس- مس‌رفسنجان؛ اگر تماشاگرها امروز روی سکوهای آزادی حضور داشتند، برخوردشان با حامد لک و گادوین منشا در نوع خودش جالب به‌نظر می‌رسید؛ 2‌بازیکنی که سابقه حضور در جمع قرمزها را دارند و دوران پیچیده‌ای را در این باشگاه سپری کرده‌اند. چرا برخورد احتمالی هوادارها با این دو نفر، حدس‌زدنی نبود؟ دلیل‌اش را باید در مجموعه‌ای از اتفاقات پیرامون آنها جست‌وجو کرد. لک یک دوران رؤیایی را در پرسپولیس شروع کرد و با درخشش روی خط دروازه این تیم، تا فینال آسیا هم پیش رفت. او می‌توانست نخستین سنگربان تاریخ این باشگاه باشد که قهرمان آسیا شده اما تبدیل به دومین گلر تاریخ باشگاه در فینال لیگ قهرمانان آسیا شد. لک برای مدتی در پرسپولیس ستاره بود اما درگیر بحران تمام‌نشدنی شد و دیگر نتوانست گلر مطمئنی برای این تیم باشد. منشا نیز در روزهای حضور در پرسپولیس، یک‌ستاره برای این تیم بود و یک گل تاریخی نیز به الدوحیل زد؛ گلی که برای هواداران باشگاه فراموش‌نشدنی به‌نظر می‌رسد. با این حال او هم بعد از ترک پرسپولیس، راهی استقلال شد و برای رقیب سنتی بازی کرد. هر دو بازیکن، قدم‌های مثبتی در پرسپولیس داشته‌اند و هر دو نفر نیز، اتفاقات ناامیدکننده‌ای را‌ برای هواداران پرسپولیس رقم زده‌اند. یحیی در همین تابستان، لک را در فهرست فروش قرار داد و علاقه‌مند به جذب منشا بود. آنها روی خط دروازه بیرو را برگرداندند و به جای خرید منشا، لوکادیا را جذب کردند تا در هر دو نقطه، پیشرفت کرده باشند. پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان، از یک جهت شبیه به هم هستند. هر دو تیم کم گل می‌زنند و بسیار سخت گل می‌خورند. انتظار می‌رود مسابقه امروز آزادی نیز، یک جدال کم‌گل و کم‌اتفاق باشد. مس‌رفسنجان یکی از تیم‌های بدون شکست لیگ امسال بوده است.
 
  فرار از تله تساوی!
ذوب‌آهن - استقلال؛ مساوی نکردن با ذوب‌آهن در این فصل، چالش بسیار سختی برای همه تیم‌ها خواهد بود؛ تیمی که در 8‌بازی، 7‌تساوی را پشت سر گذاشته و از این حیث، رکورددار لیگ به شمار می‌رود. تیم مهدی تارتار به جز پیکان، در این فصل هیچ رقیبی را نبرده و البته در این 8‌هفته، بدون شکست بوده است. آنها توانسته‌اند مدعیانی مثل پرسپولیس و سپاهان را نیز متوقف کنند و حالا در اصفهان، به‌دنبال امتیازگرفتن از استقلال هستند. نکته خاص این بازی بدون شک، به قضاوت داور مربوط خواهد بود. پیام حیدری یکی از سخت‌ترین قضاوت‌های ممکن را در این نبرد خواهد داشت؛ چرا‌که چند دیدار اخیر استقلال، حواشی داوری زیادی داشته‌اند و به‌ویژه مسابقه قبلی این تیم با فولاد، به‌شدت جنجالی شده است. این‌بار هم با هر سوت، بازیکنان 2‌تیم به طرف داور هجوم خواهند برد. از همین حالا ذوبی‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند. در حقیقت به‌نظر می‌رسد پیش‌زمینه‌های جنجال از همین حالا بین 2‌تیم به‌وجود آمده است. در جریان بازی نیز همه نگاه‌ها به پیام حیدری و سوت‌های او خواهد بود. این داور البته خوش‌شانس است که ساپینتو روی سکوها حضور دارد و دائما در حال اعتراض در کنار زمین دیده نخواهد شد. جدال فردای فولادشهر که میزبانش استاد مساوی گرفتن است و مهمانش، هر کاری می‌کند تا در تله تساوی‌های ذوب گرفتار نشود!
 
  برخوردِ دورقمی‌ها!
گل‌گهر - نساجی؛ این دو تیم تنها تیم‌هایی هستند که توانسته‌اند تعداد گل‌های زده‌شان را دورقمی کنند. گل‌گهر با 14‌گل، صاحب بهترین خط حمله لیگ برتر است و تیم حمید مطهری نیز توانسته 11‌گل در این فصل به ثمر برساند. نساجی این فصل بیرون از خانه خودش، هیچ بردی به‌دست نیاورده و از 4‌بازی فقط 2‌امتیاز گرفته است. گل‌گهر اما در 2‌دیدار خانگی این فصل برنده شده و در خانه فقط یک‌شکست داشته است. تیم قلعه‌نویی امروز برای حفظ صدرنشینی تلاش می‌کند. مهره کلیدی آنها محمد خدابنده‌لو خواهد بود؛ بازیکنی که بعد از دعوت‌شدن به فهرست جدید تیم ملی، انگیزه مضاعفی برای این جدال دارد.

  بحران کوچک، بحران بزرگ!
صنعت نفت - سپاهان؛ اوضاع هیچ تیمی در لیگ برتر بیست‌و‌دوم، نگران‌کننده‌تر از صنعت نفت نیست؛ تیمی که فعلا به آخرین رده جدول لیگ تکیه زده و نخستین تغییر مربی در لیگ را نیز داشته است.
نفت در 3‌بازی خانگی، فقط یک‌امتیاز به‌دست آورده است. سپاهانی‌ها اما در 4‌مسابقه خارج از خانه، 8‌امتیاز گرفته‌اند و از این حیث یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر هستند. تیم مورایس بیرون از اصفهان، هم بهتر بازی کرده و هم بهتر نتیجه گرفته است. با این حال، هواداران این باشگاه نیز از عملکرد این تیم در این فصل راضی نیستند. بحران نفت‌آبادان اما بحران بزرگ‌تری است. آخرین برد آنها در لیگ روبه‌روی سپاهان، به زمانی برمی‌گردد که هنوز دراگان اسکوچیچ هدایت این تیم را بر عهده داشت!
 
   استرس هجومی!
فولاد - پیکان؛ شاگردان نکونام در این فصل در خانه انتظارها را برآورده نکرده‌اند. 3‌تساوی بدون گل در 4‌مسابقه خانگی، روند نگران‌کننده‌ای برای این تیم است. فولاد هم در ردیف تیم‌های بدون شکست این فصل قرار دارد اما تا امروز فقط برنده 2‌بازی شده و 5تساوی را در لیگ پشت سر گذاشته است. اوضاع هجومی حریف فولاد، به‌شدت ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد. پیکان در 5‌هفته اخیر، حتی نتوانسته یک ‌گل بزند. آنها در این فصل فقط در 2‌بازی گل زده‌اند.

  یک بازی با 2 طلسم
هوادار - ملوان؛ هم هوادار و هم ملوان، هفته گذشته طعم برد را چشیده‌اند و این پیروزی‌ها به ناکامی ادامه‌دار آنها پایان داد. با این حال، هر دو باشگاه با یک طلسم به مسابقه این هفته قدم می‌گذارند. هوادار تا امروز در خانه برنده هیچ مسابقه‌ای نشده و ملوان نیز بیرون از خانه صاحب برد نشده است.
 
  خطر 6‌تایی شدن!
تراکتور - نفت مسجدسلیمان؛ تیم رضا مهاجری یکی از پرنوسان‌ترین تیم‌های این فصل لیگ برتر بوده است؛ تیمی که لیگ را با چند نمایش عالی و چند نتیجه خوب شروع کرد اما در 2‌هفته گذشته، 2‌شکست وحشتناک را پشت سر گذاشت. نفت در برابر نساجی 4‌گل و روبه‌روی گل‌گهر 5‌گل خورد و با این روند حالا در خطر خوردن 6‌گل از تراکتورسازی است. قربان بردی‌اف و تراکتور هم  امروز فقط به شکست‌دادن حریف فکر می‌کنند.
 
   لطفا «سرد» نباش!
آلومینیوم - مس کرمان؛ ‌آنها این فصل، تیم‌های چندان جذابی نبوده‌اند. اراکی‌ها در جدال خانگی قبلی، با یک‌پنالتی هم نخستین گل خانگی فصل را جشن گرفتند و هم برای اولین‌بار در اراک برنده شدند. آلومینیوم هفته گذشته اما پنالتی‌ و شانس برد را با هم از دست داد. حریف این هفته آلومینیوم، مس کرمان است؛ تیمی که در 4‌بازی آخرش در لیگ برتر، نتوانسته حتی یک‌گل به ثمر برساند. تیم حسین‌خانی این روزها درگیر یک‌بحران هجومی تمام‌عیار شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید