• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 20 مهر 1401
کد مطلب : 173689
+
-

نکته بازی/ حالا بی‌انصافی هم نکنید

نیازی به تکرار و تأکید نیست که رفتارهای عصبی و پرخاشگرانه ریکاردو ساپینتو در کنار زمین به هیچ‌وجه قابل دفاع نیست و به استقلال آسیب می‌زند. سرمربی آبی‌ها طی روزهای گذشته از این حیث حسابی ملامت شده که کاملا هم حقش است. با این حال بعضی مواقع در مورد ساپینتو بی‌انصافی هم می‌شود. مثلا ادموند اختر، پیشکسوت استقلال در مورد کیفیت بازی این تیم برابر فولاد گفته: «استقلال زیبا بازی کرد و دلیلش هم این است که ساپینتو کنار زمین نبود. او با فریادهایش تمرکز بازیکنان را به هم می‌زند.» اولا که دستیارانش بودند و به نحو احسن وظیفه داد و فریاد کردن را انجام دادند، در ثانی تعداد بازی‌های زیبای استقلال در حضور ساپینتو هم کم نبوده؛ مثل نیمه دوم مسابقه با ملوان و مخصوصا بازی با نساجی. کم‌لطفی نکنید.

عکس، همه‌‌ چیز نیست!
این چند روز خبرها و تصاویری از دیدارهای دوستانه کی‌روش با برخی سرمربیان و دستیاران لیگ برتری منتشر شده است؛ از ساپینتو، نکونام و خسرو حیدری تا یحیی گل‌محمدی. برخی رفقا هم حسابی احساساتی شده‌اند و تیترهای اغراق‌آمیز در مورد تفاوت اخلاق کی‌روش و احساس صمیمیت او با مربیان لیگی منتشر می‌کنند. البته که همه ما خوشحال می‌شویم اگر این اتفاق رخ داده باشد. به قول آقای نبی، سرپرست تیم ملی، شاید افزایش سن هم در این مسئله دخیل بوده باشد، اما فراموش نکنید تنها تصاویر مشترک کی‌روش و برانکو در ایران مربوط به بگو و بخند شدید آنها زمان سرکشی پروفسور به اردوی تیم ملی می‌شود. آن زمان هیچ‌کس تصور نمی‌کرد این دو نفر یکی از بزرگ‌ترین دشمنی‌های فوتبال ایران را بسازند. پس عکس، همه‌‌چیز نیست!

زیادی پیر نیستیم؟
بعد از پایان اردوی تیم ملی در اتریش، کی‌روش بنا به عادت قدیمی‌اش در حال برگزاری مینی‌کمپ برای ریکاوری بازیکنان لیگی است. در این تمرینات بازیکنانی به اردو دعوت می‌شوند که شاید بتوان برخی از آنها را عضو فهرست دوم کی‌روش دانست. در  بین این نفرات تنها یک بازیکن دهه هشتادی حضور دارد که او هم سامان فلاح 21ساله است. بین مدعوین در اردوی اتریش هم صالح حردانی 23ساله جوان‌ترین بازیکن تیم ملی بود. این احتمال که هیچ‌یک از این دو بازیکن در فهرست نهایی تیم ملی قرار نگیرند اصلا کم نیست. به‌طور کلی اما فقدان بازیکن زیر 23سال در تیم ملی ایران یک نشانه خطرناک برای آینده است. اگر ‌اللهیار صیادمنش مصدوم نمی‌شد لااقل یک نفر را داشتیم، اما این هم کم است واقعا.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید