• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 19 مهر 1401
کد مطلب : 173608
+
-

با هدف ایجاد شفافیت و انضباط مالی انجام می‌شود

تغییر استراتژی بودجه‌ریزی شهرداری تهران

 مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری برنامه‌های‌پیش روی این اداره کل در زمینه بازنگری و بهبود نظام بودجه‌ریزی عملیاتی در شهرداری تهران را تشریح کرد.
 به گزارش همشهری، امیر شهرابی گفت:«استراتژی ما اصلاح و بهبود نظام تدوین بودجه در راستای ایجاد شفافیت و انضباط مالی است و بنا داریم کنترل و نظارت بر اجرای بودجه را در راستای ارتقای عملکرد سیستم افزایش دهیم. حاکمیت انضباط مالی ازجمله سیاست‌های 12گانه شهردار تهران است.
یکی از برنامه‌های کلان ما برای پیاده‌سازی‌ این سیاست، ایجاد تحول درنظام
بودجه‌ریزی درشهرداری تهران است که به شفافیت مالی، عدالت محوری و ارتقای انضباط مالی در مجموعه شهرداری تهران منجر خواهد شد و در مدیریت، کنترل و نظارت بر بودجه تمام بخش‌های شهرداری تهران تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد. برخی از ردیف‌های بودجه‌ای تکراری و مواردی نیز دارای هم پوشانی است که طی سالیان متمادی ایجاد شده‌اند و اکنون نیازمند اصلاح و ادغام هستند و بنابراین باید بازنگری و ساماندهی شوند.
 او درباره مزایای اجرای این طرح گفت: «مواردی چون اصلاح ردیف‌های اعتباری هزینه‌ای و سرمایه‌ای مستمر و ادغام ردیف‌های اعتباری مشابه، کاهش حجم بودجه شهرداری تهران، افزایش اختیارات مدیران اجرایی در انجام عملیات و هزینه‌کرد ردیف‌های اعتباری و رفع برخی از محدودیت‌های موجود، کاهش تعداد موافقتنامه‌های شرح عملیات و امکان مبادله با کیفیت و محتوای قابل استناد، افزایش کنترل و نظارت بر اجرای بودجه و افزایش انضباط و شفافیت مالی در هزینه‌ای و اعتبارات هزینه‌ای و سرمایه‌ای مستمر ازجمله مزایای اجرای این طرح است.»
شهرابی از بازنگری در نظام تدوین و نظارت بر بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها خبر داد و گفت:«برای رفع چالش‌های وضع موجود در تدوین، اجرا و نظارت بر بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها اقداماتی چون تطبیق سامانه مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها با بودجه مصوب سال 1401، بازنگری، اصلاح و بهبود فرم‌های بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها، ساماندهی ردیف‌های اعتباری حقوق و مزایا، تعریف کدینگ مشترک بودجه برای سازمان‌ها و شرکت‌ها و اتصال آن به کدینگ بودجه عمومی شهرداری، اختصاص کد بودجه به تمامی ردیف‌ها برای یکپارچه‌سازی‌ سامانه‌های بودجه و مالی و همچنین بازنگری و تغییر مدل تخصیص اعتبار در دستور کار قرار دارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید