• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 19 مهر 1401
کد مطلب : 173587
+
-

فقط به بردن استقلال فکر می‌کنیم

مهدی تارتار از منتقدان ذوب‌آهن شکست‌ناپذیر می‌خواهد تا بازی این تیم را نگاه نکنند

فقط به بردن استقلال فکر می‌کنیم

امیرحسین اعظمی

استقلال این هفته رودرروی یکی از 3‌تیم بدون شکست لیگ قرار می‌گیرد. ذوب‌آهن که در هفته‌های اخیر با تیم‌هایی مثل پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و مس‌رفسنجان بازی کرده و صاحب یک‌پیروزی و 7‌تساوی بوده، این هفته هم مقابل استقلال به‌دنبال حفظ رکورد شکست‌ناپذیری‌اش خواهد بود. تارتار، سرمربی ذوبی‌ها در گفت‌و‌گو با همشهری اعتقاد دارد تیمش پتانسیل شکست دادن استقلال را دارد و با این هدف مقابل این تیم قرار می‌گیرد.
 
   شرایط فعلی تیم چطور است؟
 شرایط خوبی داریم ولی در بازی قبلی با نساجی باید 3‌امتیاز را می‌گرفتیم که کمک داور گل سالم ما را مردود اعلام کرد و این باعث شد تا 3‌امتیاز را با یک‌امتیاز عوض کنیم. متأسفانه پارسال و امسال بابت داوری‌ها خیلی ضرر کردیم و نمی‌دانم چه بگویم. هضم این اتفاقات برای ما ساده نیست.
 
   استقلال هم حسابی از داوری شاکی است. در این شرایط فکر نمی‌کنید قضاوت بازی این هفته استقلال و ذوب برای هر داوری سخت باشد؟
در مورد اتفاقاتی که در بازی استقلال و فولاد افتاد، کارشناسان نظر دادند، بازی ذوب‌آهن و نساجی هم به همین شکل. فکر نمی‌کنم هیچ تیمی به اندازه ذوب‌آهن از داوری آسیب دیده باشد. امیدوارم که فضای مجازی و رسانه‌ای که بعد از بازی فولاد پیش آمد، روی بازی ما و استقلال تأثیر نگذارد. هر دو تیم از داوری در هفته گذشته متضرر شدند و خواهش من این است که نگاه داور فقط به استقلال نباشد. من معتقدم داوران ما، سالم هستند و باید از همه نظر به آنها رسیدگی شود.
 
   در 8بازی گذشته شکست نخورده‌اید و حتما بابت این موضوع احساس خوبی دارید.
با توجه به شناختی که از تیم خودمان در فصل گذشته پیدا کردیم، امسال تمرکزمان این بود که ساختار دفاعی تیم را بهتر کنیم و این اتفاق خوشبختانه رخ داد. البته در بخش حمله با مشکل مواجه شدیم چون سعید باقرپسند مصدوم شد و محمد خدابنده‌لو را به‌عنوان یک‌هافبک بازی‌ساز و سینا اسدبیگی را به‌عنوان یک‌هافبک رابط از دست دادیم. این اتفاقات تیم را در بخش حمله با مشکلاتی مواجه کرد ولی بازی به بازی سعی کردیم مشکلات را در خط حمله کمتر کنیم.
 
   7‌تساوی داشته‌اید، در این خصوص بیشتر صحبت می‌کنید؟
باید بدانید هدف‌گذاری باشگاه و بودجه‌ای که برای تیم درنظر گرفته می‌شود، چقدر است و سرمربی هم براساس این موضوع استراتژی خودش را مشخص می‌کند. یک‌مربی باتجربه براساس این مسائل می‌داند که چگونه به اهداف باشگاه نزدیک شود. ما با توجه به قرعه‌ای که داشتیم، سعی کردیم ابتدا گل نخوریم و بیرون آمدن از این قرعه سخت واقعا آسان نبود. ما با پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و مس رفسنجان روبه‌رو شدیم و در بازی‌های معمولی هم میزبان نبودیم. با انجام دادن این بازی‌های سخت، نشان دادیم که تیم منسجمی هستیم و باید از بازیکنان تشکر کنم.
 
   برخی می‌گویند تارتار مربی تدافعی است و حتی از سبک بازی تیم شما انتقاد می‌کنند.
ساختار دفاعی و گل نخوردن تیم برای من اهمیت زیادی دارد و یکی از دلایل مهم موفقیت در فوتبال کم گل خوردن است. تیمی هم که قهرمان می‌شود قطعا کمترین گل خورده را دارد. باید این را هم درنظر گرفت که شما چقدر هزینه می‌کنید. ما 3‌بازیکن مهم خودمان را از دست دادیم و ابراهیم‌زاده هم به‌عنوان یک ارسال‌کننده مصدوم است. وقتی بودجه باشد طبیعتا می‌توانیم بخش تهاجمی خودمان را تقویت کنیم ولی ما چند بازیکن مهم خودمان را از دست داده‌ایم. البته یک‌توصیه هم برای آنهایی که سبک بازی ما را مورد انتقاد قرار می‌دهند دارم، اینکه بازی‌های ما را نگاه نکنند! وقتی تیمی نمی‌تواند از لحاظ جذب بازیکن با چند تیم رقابت کند، باید دنبال سازندگی برود و این موضوع هم زمان بر است. وقتی هم بازیکن می‌سازیم، تیم‌های دیگر آنها را جذب می‌کنند.
 
    پتانسیل شکست دادن استقلال را دارید؟
استقلال تیم خوبی است و بازیکنان، کادر فنی و هواداران این تیم برای من قابل احترام هستند. با این حال در جواب سؤال شما باید بگویم که قطعا پتانسیل شکست دادن استقلال را داریم. ما در این بازی فقط به برد فکر می‌کنیم.
 
   در مورد بازگشت کی‌روش به تیم ملی چه صحبتی دارید؟
2‌بازی دوستانه تیم ملی نشان داد که بازگشت کی‌روش تأثیر مثبت داشته و از لحاظ کیفیت فنی رشد کردیم. از طرفی جو بدی که در تیم ملی ایجاد شده بود از بین رفته است و بازیکنان همدل هستند.
 
   در این شرایط می‌توانیم از گروه خودمان صعود کنیم؟
با توجه به شرایطی که همگروهی‌های ما دارند، صعود غیرممکن نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید