• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 16 مهر 1401
کد مطلب : 173236
+
-

پشت‌ خط‌زن / جام جهانی کوچک

جمشید حمیدی | کارشناس والیبال

مسابقات والیبال جام باشگاه‌های جهان باز هم در شهر بیتیم برزیل برگزار می‌شود. این مسابقات که جایزه دلاری دارد، جام جهانی کوچک است و همه تیم‌ها با ستارگان بزرگ جهان در این جام شرکت می‌کنند. پیکان، نماینده ایران و قاره آسیا در این مسابقات است که به فکر استخدام بازیکنان بین‌المللی است. پیکان دنبال این است که بتواند مقام سوم سال ۲۰۱۳را تکرار کند و برای رسیدن به این هدف، نباید زمان را از دست بدهد و دقیقه 90منتظر اتفاقات احتمالی باشد. اگر این تیم با ترکیب تیم ملی ایران هم به سرزمین قهوه برود، باز هم در مقابل نمایندگان لهستان، ایتالیا و برزیل کار مشکلی دارد چه برسد به اینکه با بازیکنان خودش راهی این جام شود.

داور غیرمتخصص
در والیبال ما افرادی که بدون تخصص کاری را انجام می‌دهند، کم نیستند اما در بحث داوری‌اش شورتر از همه جاست. داورانی داریم که  با ضرب و زور هم داور نمی‌شدند ولی الان داوری می‌کنند. در هفته دوم لیگ و در دربی یزد، سوای اشتباهات داوران بومی خط، قضاوت سرداور نه‌تنها با اعتراض تیم بازنده روبه‌رو شد که ناظر هم اشتباهات او را تأیید کرد. باید قبول کنیم دوره‌ای که آقایان پاشنه کفش‌شان را می‌خواباندند و می‌گفتنداز چوب هم داور می‌سازند، گذشت. داوری مثل مربیگری و بازی کردن استعداد می‌خواهد و آموزش درست. ولی دوستان فقط به فکر سفرهستند و مهم نیست که میلیاردها سرمایه‌گذاری باشگاه‌ها به هدر برود.

حرف گوش کنید
حضور جواد کریمی در مسابقات قهرمانی جهان این نوید را داد که پاسور جوان تیم ملی از آسیب‌دیدگی طولانی‌مدت رها شده و به والیبال برگشته است. اما او در هفته دوم نتوانست برای تیم باشگاهی‌اش ایفا سرام بازی کند. براساس اخبار رسیده مصدومیت کریمی تجدید شده و مسعود آرمات، سرمربی ایفا به ناچار از امیر افشار، پاسور دوم تیمش استفاده می‌کند. اینکه کریمی کی بتواند به تیم کمک کند، مشخص نیست. نمی‌دانیم چرا بعضی از مربیان اصرار دارند که زودتر از بازیکنان آسیب‌دیده استفاده کنند. تجدید مصدومیت کریمی ما را به یاد حرف‌های پزشک او انداخت که قبل از مسابقات جهانی گفته بود بهتر است کریمی فعلا بازی نکند! 

این خبر را به اشتراک بگذارید