• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 16 مهر 1401
کد مطلب : 173158
+
-

«ققنوس فاتح» به انگلیسی ترجمه شد

ترجمه انگلیسی کتاب «ققنوس فاتح» پیرامون زندگی شهید محسن وزوایی با همکاری مشترک انتشارات بین‌المللی «الهدی» و نشر «شاهد» منتشر و راهی بازار نشر شد.
این کتاب نوشته محدثه اسدی‌موحد است که «خدا جان، ما آمده‌ایم»، «فاتحان لانه شیطان»، «حجله‌ای در یک کوچه»، «احمد، احمد، وزوایی!»، «خیز پنج ثانیه»، «دشمن اعتراف می‌کند»، «درد شیرین»، «توپخانه سپاه چهارم» و «میوه دلم، خداحافظ» ازجمله عناوین خاطرات گردآمده در کتاب «ققنوس فاتح» هستند.
اختصاص یافتن حدود یک‌سوم از کتاب به تصاویر شهید وزوایی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این اثر است و از ماجرای اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان، مصاحبه وزوایی با خبرنگار یکی از شبکه‌های تلویزیونی اروپایی تا تسخیر لانه جاسوسی توسط این شهید و همرزمانش و فتح قله‌های بازی‌دراز و تحلیل‌های مختلف عملیات‌ها، در این کتاب به‌صورت مستند داستانی گنجانده شده است.
در پایان این کتاب 197صفحه‌ای، زندگی‌نامه، وصیت‌نامه و عکس‌هایی از سردار شهید محسن وزوایی، معاون عملیات لشکر 27محمدرسول‌الله(ص) از دوران حضور در جبهه‌های دفاع‌مقدس جای گرفته‌اند.
محسن وزوایی، متولد سال 1339در تهران، پس از پیروزی انقلاب به عضویت سپاه پاسداران درآمد. وی که در دوره‌هایی فرماندهی گردان مخابرات و سرپرستی اطلاعات و عملیات این نهاد را برعهده داشت، اردیبهشت سال 1360در عملیات بیت‌المقدس (آزادسازی خرمشهر) به شهادت رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید