• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 مهر 1401
کد مطلب : 173136
+
-

با مردم/ اتوبوس‌های صادقیه به دهکده المپیک کم است

تعداد اتوبوس‌های صادقیه به دهکده المپیک متناسب با نیاز شهروندان نیست. حضور دانشگاه علامه طباطبایی در ابتدای دهکده المپیک باعث می‌شود در ساعات تشکیل کلاس‌های دانشگاه تعداد اتوبوس‌ها به‌خصوص هنگام صبح و عصر بسیار کم باشد و معطلی برای اتوبوس هم زیاد شود. بهتر نیست جلوی دانشگاه تعدادی اتوبوس در ساعات اوج تردد دانشجویان تعبیه کنند تا شهروندان از این فضا دور بمانند و این قدر معطل نشوند.
طاهری از تهران

برخی ساکنان سیستان و بلوچستان همچنان شناسنامه ندارند
متأسفانه برخی از هموطنانمان در استان سیستان و بلوچستان فاقد شناسنامه‌اند که این موضوع علاوه بر دردسرهایی که برایشان ایجاد کرده آنها را از دریافت یارانه هم محروم می‌کند. بهتر است هرچه زودتر برای این وضعیت اقدامی صورت بگیرد تا مردم نجیب این منطقه از حداقل حقوق‌شان برخوردار شوند.
مولوی از چابهار

فاز 11پردیس به شبکه اتوبوسرانی شهری تهران متصل شود
فاز 11مسکن مهر پردیس دارای 567برج است که هر کدام 59واحد دارند و تاکنون حدود 40هزار نفر در آنها ساکن شده‌اند و درصورت تکمیل ظرفیت برج‌ها جمعیت به 120هزار نفر خواهد رسید. اما برای جمعیت فعلی و چشم‌انداز جمعیتی وسیله حمل‌ونقل عمومی به تهران تعبیه نشده است. این فاز فاقد سامانه اتوبوسرانی است و ساکنان منطقه که اغلب از افراد کمتر برخوردار هستند روزانه مجبور به پیاده‌روی‌های بسیار طولانی هستند تا بتوانند خود را به جایی برساند که به شبکه اتوبوسرانی دسترسی داشته باشند. این در حالی است مدت کوتاهی اتوبوسرانی فعال بود اما به‌دلیل مشکلات مالی فعالیت آنها ادامه نیافت. تقاضا می‌شود با شروع سال تحصیلی و نیاز بیشتر به آمد و شد برقراری 2 خط اتوبوسرانی شرکت واحد تهران از فاز 11به مقاصد میدان نوبنیاد و فرهنگسرای اشراق پیگیری شود.
خوب‌رو از پردیس تهران

پیامک
متروی شهر مهستان مشکلات زیادی دارد

متروی شهر مهستان (هشتگرد سابق) که به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری شده در سال 98و در زمان ریاست‌جمهوری آقای روحانی افتتاح شد. متأسفانه این مترومشکلات عدیده‌ای دارد. اول اینکه ایمنی کافی ندارد. در ثانی قطارهای این خط هم به‌طور منظم و دائمی رفت‌وآمد نمی‌کنند. مشکل بعدی مربوط به روشن بودن تعداد زیادی لامپ و چراغ به‌طور شبانه‌روزی در این ایستگاه است که مسئولان مترو می‌گویند به جهت کارکرد دوربین‌هاست. از مسئولان درخواست داریم تا مشکلات این ایستگاه را هر چه زودتر برطرف کنند.
پیری از تهران

گرانفروشی در کمالشهر بدون نظارت ادامه دارد
گرانفروشی اصناف مختلف در کمالشهر سر به فلک می‌کشد و کمتر نظارتی برای کسبه این شهر پرجمعیت وجود دارد. در چند سال اخیر به‌دلیل موج مهاجرت از تهران و کرج به کمالشهر جمعیت این شهر به سرعت از 200هزار نفر عبور کرده و بافت جمعیتی آن دستخوش تغییر شده است. از سوی دیگر عده‌ای از افراد که توان مالی بالایی دارند با خرید باغات و ویلاها در ییلاق‌های اطراف این شهر کلا توازن طبقاتی را بر هم زده‌اند. کسبه هم به‌دنبال سود بیشتر و با این نگاه که خریداران اجناس آنها ویلاداران و مرفهان و... هستند مدام قیمت‌های خود را بالا می‌برند. چطور می‌شود در شهری که میانگین درآمد کارگری آن شاید به 5میلیون هم نرسد نان سنگک به اسم کنجدی 10 هزار تومان به فروش برسد یا مثلا سیب کیلویی 38هزار تومان باشد. آیا هیچ مسئولی گذرش به این شهر نمی‌افتد؟ آیا نباید نظارتی باشد و برخورد جدی با متخلفان؟ چقدر به تعزیرات و اتحادیه‌های اصناف زنگ بزنیم و بی‌اثر باشد به‌دلیل اینکه روابطی حاکم است که اجازه نمی‌دهد برخورد جدی با متخلفان شود؟!
مدیرزارع از کمالشهر کرج

پیام

  افرادی که اعتراضات را اغتشاش می‌کنند شناسایی شوند
لازم است با درایت افرادی که اعتراضات بی‌اسلحه و آرام را به اغتشاش می‌کشند و پای سلاح سرد و گرم را به وسط می‌آورند و برای نیروهای امنیتی و پلیس زحمت مضاعف درست می‌کنند، ‌به اموال خسارت می‌زنند و جان‌ها را به خطر می‌اندازند درحالی‌که می‌توان اعتراض و انتقاد کرد و خسارتی هم به بار نیاید. واقعا شناسایی سرکردگان اغتشاشات مهم‌ترین موضوع است.
عاصمی از تهران

شرک صنعتی اشتهارد به محیط‌زیست ومراقبت از آن توجه کند
شهرک صنعتی اشتهارد بزرگ‌ترین شهرک صنعتی کشور و یکی از قطب‌های تولیدات ملی و صادرات است. متأسفانه کارخانجات این شهرک قوانین مراقبت از محیط‌زیست را نادیده می‌گیرند و پسماندهای خود را بدون استفاده از فیلتردر آب رها می‌کنند. این کار موجب آلودگی آب و متعاقب آن آلودگی محیط‌زیست می‌شود. از طرفی فعالیت دائمی این کارخانجات حتی در روزهای تعطیل نه‌تنها آرامش را از مردم سلب کرده بلکه هوا را هم غیرقابل تنفس کرده است. مسلم است که ادامه این وضعیت موجب آسیب جدی به محیط‌زیست و بیماری مردم می‌شود.
ترابی از اشتهارد

تزریق دوز سوم و چهارم واکسن نادیده گرفته شده است
به‌رغم اطلاع‌رسانی مسئولان و تبلیغات بسیار، ‌هموطنان زیادی هستند که هنوز دوز سوم و چهارم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند. به‌زودی با سرد شدن هوا و شیوع بیماری‌های ویروسی اهمیت تزریق دوز سوم و چهارم واکسن کرونا بیشتر عیان می‌شود و شاید آن زمان کمی دیر باشد. در هر شرایطی نباید تزریق واکسن را فراموش کرد.
خلیلی از همدان

این خبر را به اشتراک بگذارید