• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 12 مهر 1401
کد مطلب : 173069
+
-

طرز تهیه تنهایی در آشپزخانه عشق

ادبیات
طرز تهیه تنهایی در آشپزخانه عشق

کتاب «طرز تهیه تنهایی در آشپزخانه عشق» نوشته «یکتا کوپان» را مژده الفت به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی نشر ماهی منتشر شده است.
این کتاب، مجموعه‌ای است از داستان‌های کوتاه به قلم یکی از نویسندگان محبوب کشور ترکیه به نام یکتا کوپان. این مجموعه از داستان‌های کوتاه جذاب و خواندنی تشکیل شده که طرز تهیه تنهایی در آشپزخانه عشق یکی از آنهاست. باقی داستان‌ها عبارتند از: آب و یخ، سوارکار نقاب دار، جفت شش، نقطه خروج، خانه بازی، چشم‌انداز پل، روزهای عادی فصل و جادوگر درخت سیب.
محوریت داستان‌های کتاب درباره عشق به خانواده، روابط عاشقانه، دوستانه و جدایی است و فضای ملودرام آن طنینی دلنشین در ذهن خواننده ایجاد می‌کند. قلم یکتا کوپان بسیار سلیس است و به دور از هرگونه تکلفی، با ایجاد یک فضای گرم و دوستانه، روح خواننده را با شخصیت‌های داستان گره می‌زند. این نحوه نگارش ساده و روان، نوشته‌های یکتا کوپان را با استقبال قابل توجه مخاطبان مواجه کرده اما سوای عامه پسند بودن، آثار او از چنان محتوا و نگارش پخته‌ای برخوردارند که تا‌کنون برنده چند جایزه ادبی نیز شده‌اند. هر کدام از قصه‌های این کتاب، به‌نحوی از مواجهه انسان با تنهایی و روش او برای سازگاری یا مقاومت در برابر آن سخن می‌گویند. نشر ماهی این کتاب 160صفحه‌ای را به بهای 45هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید