• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 خرداد 1397
کد مطلب : 17305
+
-

خستگی و سرما روی رکوردم تاثیر داشت

تفتیان: دونده چینی که نایب قهرمان جهان شد اصلی‌ترین رقیبم در جاکارتاست

تفتیان: دونده چینی که نایب قهرمان جهان شد اصلی‌ترین رقیبم در جاکارتاست

نیلوفر حامدی| کمتر از 3ماه به بازی‌های آسیایی جاکارتا زمان باقی مانده و ورزشکاران رشته‌های مختلف و به وی‍ژه آنها که شانس مدال هستند در جدی‌ترین مراحل تمرینی و مسابقات تدارکاتی شان به سر می‌برند. حسن تفتیان مهره ارزشمند دوومیدانی در جاکارتاست. سریع‌ترین مرد ایران بعد از بازی‌های داخل سالن آسیا به فرانسه رفت تا زیرنظر مربی فرانسوی‌اش تمرین کند. او هفته گذشته در نخستین میدان از آغاز فصل مسابقات نفر اول شد اما نتوانست رکوردی که به‌دنبالش است را کسب کند. خودش می‌گوید فشار تمرینات، خستگی و سرما روی عملکردش تاثیر گذاشته است اما در ادامه و تا آغاز بازی‌های آسیایی 2018 به آمادگی که خودش 
می‌خواهد می‌رسد.
  در اولین مسابقه آغاز فصل توانستید قهرمان شوید؟
مسابقه خیلی خوب بود. تجربه‌ای بود که بعد از یک دوره تمرینات بدنسازی و گذراندن فصل تمرین به آن نیاز داشتم که شروع فصل مسابقات را به طور جدی استارت بزنم. همین‌طور هم شد.
  اما رکوردتان با آن چیزی که مدت‌هاست از آن حرف می‌‌ زنید و برایش برنامه داشتید فاصله داشت.
به‌خاطر فشار تمرینات کمی بدنم خسته بود. از طرف دیگر سرمای هوا هم روی کارم تاثیر داشت. رکورد ایده‌آلی نبود چون خب همه می‌دانند که من به‌دنبال چه رکوردی هستم اما برای آغاز فصل و با توجه به نکاتی که به آن اشاره کردم از نتیجه خوشحال هستم. به‌ویژه اینکه این مسابقه با قهرمانی به پایان رسید.
  چند ماهی است در اردوی پاریس به‌طور مستمر با مربی فرانسوی‌تان تمرین می‌کنید. شرایط تمرینات راضی کننده است؟
ما بعد از مسابقات جهانی داخل سالن دور جدید تمریناتمان را برای بازی‌های آسیایی برنامه‌ریزی کردیم از یک ماه پیش که زیر نظر مربی‌ام تمریناتم را دنبال می‌کنم روند خوبی دارم و شرایط اردو‌ خوب است. الان تمرکزمان بر روی افزایش حجم تمرین، افزایش قدرت و برطرف کردن اشکالات تکنیکی است. شرایط خوب است چون هم خودم با جدیت تمرین می‌کنم و هم اینکه مربی‌ام از هیچ چیزی برای بهتر شدنم کم نمی‌گذارد. از طرف فدراسیون هم خوشبختانه به خوبی حمایت می‌شوم و به نظرم در حال حاضر آرامش خوبی در فضای کاری وجود دارد.
  کمتر از 3ماه به آغاز بازی‌های آسیایی جاکارتا زمان باقی مانده‌ است. تا آن زمان برنامه‌ای برای حضور در مسابقات بیشتر هم دارید؟
بله قطعا. تا بازی‌های آسیایی در چند مسابقه بین‌المللی دیگر هم شرکت خواهم کرد که با توجه به برنامه‌ریزی مسابقه بعدی ۲۷می در شهر فوربک فرانسه خواهد بود. باید در مسابقات پیش‌رو تلاش کنم تا کم‌کم رکوردم را بهبود دهم.
  شما می‌خواهید زیر 10ثانیه بدوید اما در این مسابقه آخر رکوردتان 22/10 بود. هنوز به‌دنبال دویدن زیر 9ثانیه هستید یا اینکه به نظرتان فعلا قابل رسیدن نیست؟
 بله ما هنوز به آمادگی 100درصد یا پیک نرسیده‌ایم چون تا شروع بازی‌های آسیایی حدود 3ماه زمان هست و باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که ایده‌ال‌ترین رکوردها و بهترین عملکردمان در آن مسابقات باشد.
  اردوی‌تان تا چه زمانی ادامه خواهد ‌داشت؟
تا شروع بازی‌های آسیایی جارکارتا و وقتی که باید به این مسابقات اعزام شوم در پاریس اردو خواهم‌داشت. 
  چقدر با رقبایتان در مسابقات جاکارتا آشنایی دارید؟
رقیبانم را کامل می‌شناسم و فکر می‌کنم دونده چینی که نایب قهرمان جهان شد رقیب جدیدم باشد. اما در 100متر من کار 
خودم را می‌کنم.
  می‌شود از الان روی طلایتان در جاکارتا حساب کرد؟
خیلی سخت تمرین می‌کنم و می‌دانم که فدراسیون چه نظری درباره من دارد و این را هم می‌دانم که باید توقعات را برآورده کنم. همه تلاشم در همین جهت خواهد بود. بااینکه خیلی به نتیجه و عملکردم با توجه به وضعیت فعلی که دارم راضی هستم اما تا پایان مسابقه و ردشدن از خط پایان نمی‌توان هیچ نتیجه‌ای را 
پیش‌بینی کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید