• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172837
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/48x46
+
-

میز خبر/برداشت 5هزار تن ذرت علوفه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد

5هزار تن محصول ذرت علوفه‌ای از مزارع مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد برداشت شد.
به گزارش تسنیم، رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کاشت و برداشت محصول ذرت علوفه‌ای، بخشی از نیاز دامداران و مرغداران به نهاده‌های دامی در استان تامین می‌شود.
سید علی معتمدی‌پور با اشاره به اینکه این میزان محصول در 100هکتار از مزارع مناطق سردسیری استان برداشت شد، عنوان کرد: از هر هکتار اراضی زیرکشت این محصول 50تن ذرت علوفه‌ای برداشت شد.
معتمدی‌پور ادامه داد: 3هزارو600هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد زیرکشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای است اما به‌دلیل شرایط اقلیمی تنها برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان بویراحمد انجام شد.
وی تصریح کرد: بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی مناطق گرمسیری استان زیرکشت ذرت علوفه‌ای است که برداشت این محصول در هفته جاری آغاز خواهد شد.
معتمدی‌پور بیان کرد: همچنین در 2هزارو500هکتار از اراضی مناطق گرمسیری استان کشت ذرت دانه‌ای انجام شده است که برداشت این محصول از اوایل آبان امسال آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه کشت پاییزه در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به‌زودی آغاز خواهد شد، یادآور شد: بیش از 25هزار هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی جاری زیرکشت گندم آبی خواهد رفت.

بهره‌برداری از فاز3 خط یک متروی تبریز
استاندار آذربایجان شرقی از بهره‌برداری فاز 3 خط یک مترو تبریز با رعایت مسائل ایمنی خبر داد.به گزارش مهر، عابدین خرم پیشرفت کار صورت گرفته در خط یک و دو مترو را قابل توجه عنوان کرد و گفت: با توجه به تأکیدات صورت گرفته به‌منظور تأمین منابع مالی احداث خطوط یک و ۲ و تأمین اعتبارات فاینانس در سفر ریاست‌جمهوری تلاش می‌کنیم تا تأمین اعتبار مدنظر در کمترین زمان ممکن محقق شود.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین ضمن بررسی آخرین وضعیت عملیات عمرانی در خط۲ مترو تبریز، گفت: تلاش می‌شود تا با هماهنگی‌های لازم با قرارگاه خاتم سرعت کار در این خط نیز افزایش داشته باشد.
شهردار تبریز نیز با اشاره به ضرورت راه‌اندازی فاز۳ خط یک مترو تبریز گفت: به‌منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه، راه‌اندازی این فاز در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.
یعقوب هوشیار، خاطرنشان کرد: ایجاد خطوط مترو یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌های عمرانی است و با وجود این تلاش می‌کنیم با تأمین اعتبار و رعایت تمهیدات لازم و اصول ایمنی فاز۳ خط یک به بهره‌برداری برسد. این فاز که شامل ایستگاه میدان کهن تا شهرک نور لاله می‌شود از نقاط مسافرخیز و مهم شهر برای جابه‌جایی شهروندان به شمار می‌رود.

احداث شهرک دامپروری در اردبیل
زیرساخت‌های احداث شهرک دامپروری اردبیل فراهم شد. به گزارش فارس، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: زیرساخت‌های لازم برای احداث شهرک دامپروری فراهم شده و با احداث و راه‌اندازی این مجتمع سالانه بیش از ۴هزار تن شیر خام و ۷۲تن گوشت قرمز تولید خواهد شد.
نادر تقی‌زاده اظهار کرد: شهرک دامپروری شهرستان نیر در زمینی به مساحت ۱۲هکتار با ظرفیت مولد ۵۰۰راس گاو اصیل شیری در اراضی روستای ویرثق احدات خواهد شد.
وی افزود: اقدامات اولیه احداث شهرک دامپروری شهرستان در سال۱۳۸۷ آغاز شده و به‌دلیل نبود اعتبار به حالت راکد در آمده بود که با تامین اعتبار از محل اعتبارات نقدی شرکت شهرک‌های کشاورزی به مبلغ بیش از ۸میلیارد تومان در حال اجرا است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: شهرستان نیر هم‌اکنون دارای ۱۲واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت اسمی ۴۲۵راس دام مولد، ۱۳واحد پرواربندی گوساله دورگ با ظرفیت اسمی ۱۷۵۵راس، ۲واحد پرواربندی بره با ظرفیت اسمی ۷۰۰راس، ۱۶واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت اسمی ۲۹۹هزارو۳۵۰ قطعه، یک واحد مرغداری تخم‌گذار با ظرفیت اسمی ۲۷هزارو۲۸۰ قطعه، ۴واحد ایستگاه جمع‌آوری شیر با ظرفیت اسمی ۲۲تن در روز است.
تقی‌زاده ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای احداث شهرک دامپروری فراهم شده است و با احداث و راه‌اندازی این مجتمع سالانه بیش از ۴هزار تن شیر خام و ۷۲تن گوشت قرمز تولید شده و برای تعداد ۱۰۰نفر نیز اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

آبرسانی به 34روستا در خوزستان 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از آبرسانی به ۳۴روستای شهرستان لالی خبر داد. به‌گزارش ایسنا، محمدرضا کرمی نژاد اظهار کرد: در راستای حمایت‌های دولت برای حل مشکل آب روستاهای خوزستان، طرح آبرسانی به ۳۴روستای شهرستان لالی به بهرهص‌برداری رسید. مدیرعامل آبفای خوزستان با بیان اینکه پروژه‌های آبرسانی به روستاهای خوزستان به سرعت در حال انجام است، گفت: این اقدامات تا زمانی که مشکل همه روستاهای درگیر تنش آبی استان برطرف شود ادامه خواهد داشت. کرمی‌نژاد ادامه داد: به بیش از ۱۵۰۰روستای خوزستان در مدت زمان یک‌ساله دولت آبرسانی شده است و تلاش برای پایدار کردن آب دیگر روستاهای خوزستان ادامه دارد. وی افزود: توجه و عزم دولت در آبرسانی به مناطق محروم در مقایسه با دولت‌های قبل بی‌سابقه است و امیدواریم این مهم به حل مشکل آب همه روستاهای خوزستان منجر شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید