• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172810
+
-

شکست پرحرف‌و‌حدیث

بازی دیروز تیم ملی پینگ‌پنگ با هنگ‌کنگ در مسابقات قهرمانی جهان با جنجال همراه شد

اتفاق روز
شکست پرحرف‌و‌حدیث

دیدار دیروز تیم ملی پینگ‌پنگ ایران در مسابقات قهرمانی جهان به جنجال کشیده شد. در این مسابقات که در چنگدوی چین برگزار می‌شود، ایران 2شکست در 2مسابقه اول داشته؛ روز اول 3 بر 2 به ژاپن باخت و دیروز هم در مقابل هنگ‌کنگ بازنده بود. ایران که در دوره قبل این مسابقات در دسته 2بازی می‌کرد، با نایب قهرمانی در این دسته، برای اولین‌بار توانست به دسته برتر مسابقات جهانی صعود کند. با اینکه با تغییر نحوه برگزاری مسابقات، ایران شانس رقابت در این دسته را از دست داده بود، اما با پنجمی در مسابقات قهرمانی آسیا دوباره توانست خودش را به جمع برترین‌های جهان برساند. ایران که با تیم نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین‌ هدایی راهی چین شد، با تیم‌های ژاپن، هنگ‌کنگ، رومانی و مجارستان هم‌گروه است. آنها هرچند در مقابل ژاپنی‌ها بازنده بودند اما بازی‌های قابل‌قبولی انجام دادند. آنها دیروز هم در یک قدمی پیروزی بودند ولی نتیجه را 3 بر 2 به هنگ‌کنگ واگذار کردند. نیما با رنک 153، در 3ست ان‌جی‌پاک با رنک24 را شکست داد ولی کار هدایی سخت‌تر بود. او با رنک 128جهان با وونگ چون‌تینگ با رنک 27بازی کرد و در 3ست باخت. نوشاد هم سومین بازی انفرادی را انجام داد و لم سیوهانگ را با رنکینگ76 که 2‌رده بالاتر از نوشاد است، در 3ست برد. نیما در بازی چهارم مقابل وانگ چون‌تینگ قرار گرفت و با اینکه در 2ست اول برنده بود، نتیجه را 3بر2 واگذار کرد. در بازی پنجم هم یک‌شکست دیگر به نام ایران ثبت شد. هدایی در مقابل پاک‌نام 3 بر یک بازنده بود.
این دیدار چندبار با وقفه روبه‌رو شد. جمیل لطف‌الله نسبی، سرمربی تیم ایران به تسنیم گفت که بازی نوشاد به‌دلیل خونریزی بینی او برای دقایقی قطع شد. نسبی درباره اینکه چرا بازیکن باتجربه تیم یک‌بازی انجام داد، توضیح داد: «غضروف بین دنده‌ای او مصدوم است و احساس درد می‌کند و نفس کشیدن برایش سخت است.»
بازی نیما و وانگ حساس‌ترین بازی این رقابت به‌حساب می‌آمد. سال پیش تیم ایران هنگ‌کنگ را در مسابقات قهرمانی جهان شکست داد و وانگ بازیکنی بود که نتیجه را مقابل نیما واگذار
 کرد. به همین دلیل حساسیت این بازی بالا رفته بود. نسبی شکست نیما را به اشتباه داور ربط داده است: «نیما یک پوئن‌سرویس گرفت که داور قبول نکرد. بازی در دست نیما بود و این پوئن او را به هم ریخت. مطمئن هستم در شرایط عادی نیما برنده بود.» نسبی به داوری بازی هدایی هم معترض است. ایران امروز با مجارستان بازی دارد و با توجه به 2شکست ایران، کار تیم برای صعود به جمع 16تیم راحت نیست.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید