• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172783
+
-

مهمانی از ما بهتران

ابرپولدارهای دنیا با رژه کشتی‌های لوکس خود، پایان تابستان را جشن می‌گیرند

مهمانی از ما بهتران

ما آدم‌های معمولی، درک درستی از زندگی ابرپولدارهای دنیا نداریم و طبیعی هم هست که مناسبات و روابط درون جامعه اندک آنها هم برای ما عجیب و غریب باشد.  رسمی که آنها در سال‌های اخیر به‌شدت به آن علاقه نشان داده‌اند، رژه کشتی‌های سوپرلوکس در شاه‌نشین موناکو در جنوب فرانسه است. این مراسم جشن پایان فصل، ثروتمندترین انسان‌های روی کره را دور هم جمع می‌کند تا گران‌ترین کشتی‌های دنیا را بین هم خرید و فروش کنند. در واقع، بندر موناکو در این روزها، به گران‌ترین نمایشگاه دنیا تبدیل می‌شود و کشتی‌هایی به ارزش 4میلیارد یورو کنار هم قطار می‌شوند تا بین مرفه‌ترین انسان‌های کره زمین،   دست به‌دست شوند.
سنت خرید قایق‌های تفریحی سوپرلوکس بین ثروتمندان، به‌شدت در سال‌های اخیر محبوبیت پیدا کرده است و بدون توجه به بحران‌های اقتصادی دنیا، همچنان بازار داغی دارد. یکی از پر و پا قرص‌ترین مشتری‌های این قایق‌ها، الیگارش‌های روسیه‌ای بودند که حالا به‌خاطر جنگ اوکراین، شرایط مالی مناسبی برای خرید و فروش‌های بین‌المللی در اروپا ندارند و با تحریم‌های گسترده‌ای در غرب مواجه هستند. اما این وضعیت هم خللی در بازار خرید و فروش قایق‌های تفریحی ایجاد نکرده و نمایشگاه موناکو، همچنان سرشار از مشتاقانی است که یا می‌خواهند قایق‌های بزرگ‌تری بخرند و یا با خرید یک قایق، ورودشان به جامعه یک‌ درصدی ثروتمند دنیا را اعلام کنند. صرف حضور در این نمایشگاه‌، نشانه‌ای از تعلق به طبقات بالاتر جامعه است چون ورودی برای هر نفر، 500یورو است.
فرانسسکا وبستر سردبیر یک مجله تخصصی قایق‌های لوکس درباره بازار این قایق‌ها به گاردین گفته است: «البته که بحران جهانی اقتصادی بر این صنعت هم اثر گذاشته است اما تعداد میلیاردها در 2سال گذشته به‌شدت افزایش یافته است و این یعنی با وجود کم شدن مشتری‌های روس، بازار متعادل شده است و مشتریان جدیدی خریدار قایق‌های لوکس هستند. برخی کشتی‌سازها پیش‌بینی کرده‌اند که تعداد مشتریان جدی آنها، از 25 به 30نفر افزایش پیدا کرده است. بیشتر این ثروتمندان جدید، آسیایی و آمریکایی هستند.»
این قایق‌ها، امکانات عجیب و غریبی دارند. برای نمونه، یکی از آنها 8 اتاق، یک باشگاه، یک استخر و سونا، یک حمام عربی، یک سالن زیبایی و یک‌بار پیانو دارد و به آب انداختن آن، هفته‌ای 2.5میلیون یورو هزینه دارد. اما این قایق، همین تابستان برای6 هفته توسط یک نفر رزرو شده بود. اگر هم به فکر این هستید که در ماه‌ها‌ی پیش رو برای مدتی آن را رزرو کنید، متأسفانه با این خبر بد باید مواجه شوید که این قایق، تا تابستان بعدی رزرو شده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :