• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 6 مهر 1401
کد مطلب : 172563
+
-

با مردم/قطع همکاری با کادر درمان، خط مقدم کرونا، انسانی نیست

تعدادی از کادر درمان که در دوران کرونا جذب بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها شدند، این روزها بیکار شده و اصطلاحا با آنها قطع همکاری می‌شود. در شرایطی که کشور با کمبود پزشک، پرستار، بهیار و... مواجه است، قطع همکاری با این قشر واقعا سؤال‌برانگیز است؛ مگر نه اینکه نگران مهاجرت قشر یادشده هستیم، پس چرا آنها را جذب نکرده و به‌کار نمی‌گیریم تا مجبور به مهاجرت نشوند و از سویی مجبور به واردات کادر درمان نشویم. آیا عقل سلیم می‌پذیرد که مدام قرارداد عده‌ای لغو و قطع همکاری شود و بعد گلایه کنیم که این کادر درمان چرا مهاجرت می‌کنند؟
عیسی‌پور از تهران 

وضعیت لوله‌های آب بوستان‌ها و پارک‌های شهری بررسی شود
 با فرارسیدن فصل پاییز و با وجود کم آبی و خشکسالی در کشور، در بعضی از بوستان‌های سطح شهر لوله‌ها و شیر‌های آب که برای آبیاری گیاهان از آنها استفاده می‌شود مشکل دارند و روزانه آب زیادی از آنها هدر می‌رود. بارها شاهد ترکیدن لوله در جاهای مختلف شهر بوده‌ام و اطلاع دادم تا رسیدگی شود. از مردم هم خواهش می‌کنم اگر در بوستان‌ها با خرابی لوله و شیر‌های آب مواجه شدند به شهرداری اطلاع دهند تا از اسراف آب جلوگیری شود. از شهرداری هم تقاضا دارم این لوله و شیر‌های خراب را شناسایی و آنها را تعمیر یا تعویض کند.
یزدانی از تهران

جلوی آسیب به تأسیسات شهری گرفته شود
برخی آشوبگران در بین معترضان درصدد آسیب رساندن به شهرداری و بانک‌ها هستند که این موضوع مورد تأیید هیچ‌کدام از مردم نیست. شهرهای تازه‌تاسیس مانند کمالشهر بعد از سال‌ها انتظار صاحب بانک، شهرداری، درمانگاه و... شده‌اند و تازه این میزان هم پاسخگوی جمعیت 200هزار نفری نیست. پس تخریب این اموال جز کینه‌ورزی و نابخردی و اغتشاشگری اسمی ندارد.
زارع از کمالشهر کرج

پیامک
قانون بازیافت فاضلاب برای همه مجتمع‌ها اجباری شود

چه می‌شود قانون بازیافت فاضلاب صنعتی را برای تمامی مجتمع‌ها اجباری کنند و با آب تسویه‌شده آنها را مجبور به کاشت درخت و ایجاد فضای سبز کنیم. برخی مجتمع‌های مسکونی چه بسا به اندازه کارخانه‌‌های صنعتی آب مصرف می‌کنند؛ به‌خصوص این موضوع در مناطق مرفه‌نشین مشهودتر است. شاید ارقام ایجاد فاضلاب صنعتی برای این مناطق و ساکنان آنها هم قابل توجه نباشد، ولی فایده‌اش برای خودشان و همه مردم و کشور خواهد بود؛ ضمن اینکه از همان آب‌ها می‌توان برای آبیاری و شست‌وشوی خیابان‌ها و آبیاری دیگر مناطق اطراف بهره‌ برد.
حسینیان از تهران 

ساختمان مخابرات شهیدبهشتی در منطقه8 زیباسازی شود
یک ساختمان قدیمی با نمای زشت بدون حتی یک طرح و نقش در تقاطع اجاره‌دار در برِ خیابان شهید بهشتی وجود دارد که متعلق به مخابرات است و به نام ساختمان مخابرات شهید بهشتی در منطقه8 شناخته می‌شود. این ساختمان ظاهری فرسوده و خشن دارد. جا دارد سازمان زیباسازی با طرح و نقش و استفاده از هنر هنرمندان نسبت به رنگ‌آمیزی و زیباسازی آن با همکاری مخابرات اقدام کند.
دالایی از تهران

پیام
خط اتوبوسرانی395 رسالت به مطهری بسیار کند است

حرکت اتوبوس‌ها در خط اتوبوسرانی395 که از میدان رسالت به سمت ونک حرکت می‌کنند، بسیار کند است. از طرفی فاصله ایستگاه‌های این خط نزدیک است و از طرف دیگر اتوبوس‌ها با سرعت حداکثر 25کیلومتر در ساعت در حرکت هستند. چراغ‌های قرمز و ترافیک هم که جزئی از ساختار شهر است؛ بنابراین فقط آدم‌های بیکار شاید بتوانند حوصله به خرج دهند و از این خط استفاده کنند. لطفا مقداری سرعت عمل در دستور کار رانندگان این خط قرار گیرد.
باقرزاده از تهران 

حد نصاب قبولی آزمون‌های نظام مهندسی کاهش یابد
از مسئولان وزارت راه‌وشهرسازی و دفتر مقررات ملی ساختمان تقاضا داریم حدنصاب قبولی آزمون‌های نظام مهندسی را کاهش دهند. آزمون‌های نظام مهندسی ماه گذشته برگزار شد و حد نصاب قبولی آزمون 50درصد است. این در شرایطی است که به‌عنوان مثال برای۶۰ سؤال آزمون محاسبات مهندسی عمران حدود ۲۴۰ دقیقه وقت لحاظ می‌شود. (هر سؤال ۴دقیقه) با توجه به تنوع و پراکندگی سؤالات از کتب و قسمت‌های مختلف آیین‌نامه‌ها، عملا مطالعه صورت سؤال و یافتن فرمول‌ها و ملاحظات آیین‌نامه‌ای مرتبط، حداقل یک تا 2دقیقه زمان می‌برد. در نتیجه در عمل در بهترین شرایط، امکان بررسی بیش از ۴۰ تا ۴۵سؤال وجود ندارد که به این معناست که حد نصاب مؤثر و واقعی آزمون درواقع به ۷۰درصد می‌رسد. (۳۰سؤال صحیح و بدون غلط از 40 تا ۴۵ سؤال محتمل)  به این صورت بخش زیادی از مهندسان نمی‌توانند در این آزمون موفق شوند یا باید زمان آزمون را افزایش دهند و حتی در 2نوبت برگزار کنند یا اینکه حد نصاب را به میزان استاندارد و قابل‌قبول کاهش دهند.
علی‌اصغری از تهران 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید